مقاله: افزایش عمر سازه های چوبی با بازسازی ساختمان

به گزارش بلاگ پو، باید در اطراف خانه چوبی چمن کاشته گردد؛ به این صورت چوب ها دیرتر فرسوده می شوند. زندگی در یک ساختمان چوبی به آن زندگی می دهد. هوای گرمی که در میان دیوارها رد و بدل می گردد باعث تعدیل سطح رطوبت و آب و هوای داخل خانه می گردد. وقتی خانه چوبی خالی از سکنه رها گردد، سطح رطوبت و رشد قارچ ها در آن افزایش می یابد و چوب عمر کمتری می نماید. برای افزایش دوام خانه چوبی تابستانی، صاحبان خانه باید در طول زمستان هم حداقل هفته ای یکبار خانه را گرم نمایند.

مقاله: افزایش عمر سازه های چوبی با بازسازی ساختمان

در بازسازی ساختمان اگر مصالح چوبی خود را با مواد ضد قارچ بپوشانید، ساختمان شما از آسیب های پوسیدگی ناشی از برف و باران در امان خواهد بود. استفاده از روکش لمینتی بر روی سازه های چوبی واجب است چرا که چوب را در برابر تاثیرات محیطی محافظت می نماید. چوب به صورت طبیعی رطوبت دارد در نتیجه اگر به درستی محافظت نگردد، خیلی زود دچار ترک خوردگی، انقباض، تاب خوردگی یا قارچ زدگی می گردد.

از مزایای استفاده از چوب در ساخت خانه می توان به ارزانتر بودن اشاره نمود. مزیت دیگر استفاده از چوب این است که به خوبی با محیط اطراف هماهنگ می گردد. مقاومت در برابر زلزله، عمر طولانی، سرعت در ساخت و بازگشت سرمایه، کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش هدر رفتن مصالح ساختمانی از دیگر مزایای استفاده از چوب است.

در زمان بازسازی ساختمان اگر ترکیبات خاصی بر روی مصالح چوبی استفاده گردد، عمر آن بین 5 تا 7 سال بیشتر می گردد. ضمناً بر زیبایی آن هم افزوده می گردد. هنگام نگهداری چوب، در صورت وجود رطوبت نامطلوب، انواع مختلف قارچ در سازه چوبی رشد می نمایند. ممکن است به خاطر اشتباه در هنگام ساخت، سطح رطوبت چوب بالا برود و از آن خارج نگردد. پس ساخت مهندسی سازه های چوبی و همچنین بازسازی خانه چوبی بسیار مهم است.

منبع مقاله: افزایش عمر سازه های چوبی با بازسازی ساختمان

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30624

به "مقاله: افزایش عمر سازه های چوبی با بازسازی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: افزایش عمر سازه های چوبی با بازسازی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید