موزه هرمیتاژ، بزرگ ترین موزه دنیا در روسیه

به گزارش بلاگ پو، آشنایی با موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ

موزه هرمیتاژ در روسیه یک مجموعه بزرگ و بسیار غنی از آثار هنری و سلطنتی در شهر سنت پترزبورگ است. شهرت این موزه به دلیل نمایش تعداد بسیاری از آثار فرهنگی و هنری بازمانده از دوران مختلف در آن است. این موزه دارای شعبه هایی در شهر لندن، آمستردام و لاس وگاس نیز هست و بالغ بر 3 میلیون اثر هنری را در خود و شعبه هایش به نمایش می گذارد. در موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ آثار هنرمندان و نقاشان معروفی مانند میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، ون گوگ، گوگن و پیکاسو به نمایش گذاشته شده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا با این موزه که بزرگ ترین موزه فرهنگ و هنر دنیا در شهر سنت پترزبورگ روسیه است، آشنا شویم.

موزه هرمیتاژ، بزرگ ترین موزه دنیا در روسیه

جاذبه های موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ

موزه هر میتاژ سنت پترزبورگ یکی از کهن ترین موزه های تاریخ و فرهنگ جهان است که ملکه کاترین تصمیم به ساخت آن گرفت. او در 1764 نقاشی های برگزیده اروپایی را گردآوری نمود و پس از آن سفیرهای روسی مجموعه هنری بیشتری از سرتاسر جهان به آن افزودند. کاخ زیبای سبز و سفید زمستانی که در کنار رودخانه نوا واقع شده، در حال حاضر در کنار موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ قرار گرفته است. پیش از آن، تزارهای روسی در این کاخ اقامت داشتند.

این مجموعه که در شش بنا به نمایش گذاشته می شود دارای یک بنای اصلی به نام کاخ زمستانی است که سال ها پیش محل زندگی تزارهای روسی بوده است. همچنین در این مجموعه کاخ های دیدنی و اتاق های مجلل که تزارها در آن ها زندگی می کردند به چشم می خورد. در بخش های دیگر موزه آثار بسیاری از جمله لباس ها، نشان ها، جواهرات سلطنتی و همچنین بزرگ ترین کلکسیون طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی به نمایش گذاشته شده است.

تاریخ پیدایش موزه هرمیتاژ به سال 1764 بازمی شود، در آن موقع کاترین کبیر با خرید تعدادی بالغ بر دویست نقاشی معروف از اروپا، آغاز به جمع آوری آثار هنری برای این مجموعه کرد. او این گالری را خلوتگاه خود نامید، چرا که افراد کمی اجازه ورود به آن را داشتند. نکته جالب در خصوص این موزه آن است که در سال 1745 امپراتریس الیزابت دستور داد که گربه ها از آثار این موزه در مقابل موش ها محافظت نمایند. موزه هرمیتاژ در سال 1917 با اتقلاب کشور روسیه جز اموال خصوص اعلام شد، اما بعد با ملی شدن مجموعه های هنری ملی شد.

آثار فرهنگی و تاریخی درون موزه

آثار برتر هنرمندان جهانی مانند رامبراند، داوینچی و میکل آنژ، از هنرمندان زبردست دوره رنسانس در این موزه قرار دارند. با یک حساب سرانگشتی اگر بخواهید هر قطعه از سه میلیون اثر موجود در این موزه را ظرف یک دقیقه ببینید، به 5 سال و 50 هزار ساعت و 2083.33 روز وقت احتیاج دارید. این کاخ - موزه اقامتگاه امپراطور و ملک کاترین کبیر بوده که در ابتدا قرن 19 مجددا ساخته و تکمیل می شود.

دیدار از سومین موزه بزرگ جهان پس از موزه انگلستان و موزه لوور کافی خواهد بود تا از تعجب میخکوب شوید. تالار غرفه ای ایران دارای معروف ترین اثر جهانی به نام فرش پازیریک است.

از بخش های مهم موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ برای ما ایرانی ها، دیدن تالاری است که میرزا محمدتقی معروف به امیرکبیر در آن، به دیدار تزار برای حل و فصل مسائل مرزی حکومت قاجار و روس های توسعه طلب رفته بود، جاذبه ای در خور توجه داشت.

این مجموعه با مرور زمان و آثار به دست آمده از حفاری ها مانند آثار یونانی و مجموعه های بزرگ طلای باستانی پربارتر شد. در سفر به روسیه و بازدید از موزه هرمیتاژ می توانید به تماشای بخش هایی از گنج های تروا بروید. این گنجینه توسط هاینریش اشلایمن کشف شد و در سال 1945 میلادی از موزه برلین ضبط و به موزه هرمیتاژ آورده شد.

با گسترش موزه توسط تزارهای روسیه، نقاشی های با ارزشی اثر هنرمندان ایتالیایی مانند یان ون ایک، داوینچی و رافائل برای نگهداری در اینجا خریداری شدند. سال های اخیر نقاشی های بسیاری به سبک کوبیسم از پیکاسو و ون گوگ به این مجموعه اضافه شدند. موزه هرمیتاژ رو به گسترش است و حتی بنای ستاد فرماندهی را نیز در برگرفته است.

در طول سال ها آثار بسیار زیادی از این مجموعه خارج شدند. از آنجائیکه حکومت شوروری اهمیتی چندانی برای آثار هنری قائل نبود، استالین دستور فروش برخی از آثار با ارزش موزه را صادر کرد، آثاری چون ونوس در برابر آئینه اثر تیشن، آلبا مدونا اثر رافائل و بشارت اثر ون ایک…آثار بسیاری دیگری نیز متعلق به این موزه اکنون در گالری هنر ملی واشنگتن به نمایش گذاشته می شوند. هزاران اثر هنری هرمیتاژ به دیگر موزه های مسکو و اتحادیه شوروی ارسال شدند. تعدادی از آنها نیز در زمان جنگ جهانی دوم در اثر حملات هوایی از بین رفتند.

نحوه دسترسی و ورود به موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ

رزرو بلیط برای موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ به صورت آنلاین بسیار راحت تر از خرید بلیط از باجه فروش در جلوی ورودی موزه است. اگر به دنبال بهترین تور روسیه هستید، حتما بپرسید که آیا از قبل بلیط ها برای بازدید رزرو شده اند یا خیر. در مجموع هنگام ورود به موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ دو صف طویل را خواهید دید. صفی برای افرادی که بلیط آنلاین دارند و صفی که می خواهند در مکان موزه بلیط تهیه نمایند. صف اول به سرعت وارد موزه می شود اما اگر وارد صف دوم شوید، قطعا بیشتر معطل خواهید شد. در تورهای عالی برای بازدید از موزه، راهنمای تور به شما دستگاه هایی می دهد که در اوج شلوغی می توانید با آن با راهنمای خود صحبت کنید و توضیحات راهنما را راجع به آثار فرهنگی، تاریخی موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ راحت تر بشنوید.

آدرس موزه: میدان پالاس (کاخ)، موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ،

اگر می خواهید با مترو خود را به این جاذبه روسیه برسانید، باید در ایستگاه ادمیرالتیسکایا (Admiralteyskaya) پیاده شوید.

  • ساعات بازدید از موزه هر روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر است. با این وجود به خاطر داشته باشید که آخرین زمان برای ورود به موزه، ساعت 5:30 بعد از ظهر است.

در روزهای چهارشنبه تا آدینه (آخر هفته ها) ساعات ورود تغییر می نماید و بیشتر می شود. آخرین ساعت ورود به موزه 8:30 خواهد بود و تا ساعت 9 شب می توانید درون موزه باشید.

  • نکته: در نظر داشته باشید که روزهای دوشنبه موزه تعطیل است.
  • وبسایت موزه: hermitagemuseum.org

برای خرید بلیط آنلاین به آدرس روبرو مراجعه کنید: https://www.hermitageshop.org/tickets/

هزینه های ورودی به موزه

هزینه ورود به موزه اصلی و بخش های مختلف آن، 600 روبل است. با این بلیط می توانید به دیدن بخش اصلی ساختمان، کاخ زمستانی پیتر کبیر، کاخ منشیکوف و موزه سلطنتی کارخانه پورسلین بروید.

طبعا هزینه ورودی برای بچه ها کمتر و نصف هزینه ورودی بزرگسالان است. بچه ها با این بلیط ورودی می توانند به بازدید تمام بخش های گفته شده در بالا به علاوه انبار مرکزی و مرمت استارایا دروونیا بروند.

عموما به گروه های بازدید نماینده تخفیف های خوبی داده می شود. بنابراین اگر با گروه و تور به بازدید موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ می روید، مبلغ کمتری را برای بلیط خواهید پرداخت.

برای افراد احتیاجمند به ویلچر، ویلچر رایگان هم در دسترس است.

هر چند که گفته می شود که نباید هنگام عکاسی فلش زد، اما شاید با گردشگرانی روبرو شوید که چنین قانونی را زیر پا بگذارند.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10011

به "موزه هرمیتاژ، بزرگ ترین موزه دنیا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هرمیتاژ، بزرگ ترین موزه دنیا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید