میدل ایست آی از پادشاهی ولیعهد قبل از نشست جی 20 اطلاع داد

به گزارش بلاگ پو، فارس نوشت: یک پایگاه خبری گزارش داد که ولی عهد سعودی میخواهد پیش از نشست سران گروه 20 در آبان ماه سال آینده در ریاض پادشاهی خود را گفت.

میدل ایست آی از پادشاهی ولیعهد قبل از نشست جی 20 اطلاع داد

یک منبع به پایگاه خبری میدل ایست آی اطلاع داد که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی میخواهد تا پیش از نشست گروه 20 که قرار است در ماه نوامبر (آبان ماه سال آینده) در ریاض برگزار گردد پادشاهی خود را اعلام کند.

بر اساس خبر این پایگاه خبری، بن سلمان قصد ندارد تا مرگ پدرش منتظر بماند تا جانشین وی گردد و می خواهد مشروعیت پادشاهی خود را در زمان حضور پدرش تثبیت نموده و به دنبال آن است که در نشست ماه نوامبر نشستن بر روی تخت را اعلام کند.

بر اساس گفته این منابع، محمد بن سلمان پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می برد اما شرایط جسمانی خوبی دارد مجبور خواهد نمود تا از قدرت کناره گیری کند.

این منابع گفتند این اقدام آخرین مرحله از روندی است که محمد بن سلمان با خارج کردن محمد بن نایف پسرعمویش از ولیعهدی شروع نموده بود.

یک منبع گفت: وی می خواهد این اطمینان را داشته باشد زمانی که پدرش حضور دارد پادشاه گردد.

یک منبع دیگر گفت: احمد بن عبدالعزیز (برادر پادشاه) تحت فشار قرار گرفته است تا حمایت کامل خود از محمد بن سلمان را اعلام کند. وی با پادشاه ملاقات داشته و سلمان و دیگران در دادگاه از کلمات مودبانه ای استفاده نموده تا وی را تشویق نمایند که از فرزندش حمایت کند.

بر اساس گفته این منبع، احمد این موضوع را شفاف ساخته که از این پروژه حمایت نخواهد نمود و هیچ کلمه ای در این باره نخواهد گفت. احمد به پادشاه گفته که وی به دنبال پادشاه شدن نبوده و اما به دنبال کسان دیگری است که به پیش بروند.

روز آدینه، بیش از 20 شاهزاده سعودی به دلیل آنچه که ظاهراً بخشی از کودتا برای سرنگونی ولیعهد عربستان بوده، بازداشت شده اند که احمد بن عبدالعزیز برادر شاه سعودی نیز میان بازداشت شدگان بوده است.

310 310

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21442

به "میدل ایست آی از پادشاهی ولیعهد قبل از نشست جی 20 اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدل ایست آی از پادشاهی ولیعهد قبل از نشست جی 20 اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید