نسل تازه و باشکوه لامبورگینی کونتاش

به گزارش بلاگ پو، برای اولین بار در تاریخ خودروسازی لوکس لامبورگینی، این خودروساز مشهور اقدام به احیای یکی از مدل های مشهور قدیمی خود با ظاهر و فناوری مدرن نموده است. اما این مدل احیا شده، لامبورگینی کونتاش Countach است که در واقع یک خودروی عجیب و غریب به تعداد می آمد که عصر ابرخودرو های این شرکت را ایجاد کرد و اکنون پس از 30 دوباره احیا شده است تا تاریخ سازی جدیدی را شروع کند.

نسل تازه و باشکوه لامبورگینی کونتاش

به گزارش خبرنگاران، لامبورگینی کونتاش نو به یک پیشرانه V12 و آشنای 6.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که به تنهایی 769 اسب بخار قدرت (573 کیلووات) فراوری می نماید، اما این موتور در قالب یک موتور الکتریکی 34 اسب بخاری (25 کیلو وات) از فناوری فوق خازن 48 ولت لامبورگینی استفاده می نماید. با ترکیب هر دو پیشرانه، این خودرو می تواند در مجموع 803 اسب بخار قدرت (599 کیلو وات) را به وسیله یک گیربکس هفت سرعته به هر چهار چرخ منتقل کند. لامبورگینی می گوید که این پیشرانه می تواند سرعت خودرو را در 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و در 8.6 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برساند. این موتور حداکثر سرعت 355 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می دهد که بدین ترتیب این خودرو را تبدیل به سریع ترین لامبورگینی کونتاش تاریخ می نماید.

لامبورگینی کونتاش نو، از همان پیشرانه هیبریدی لامبورگینی سیان Sián بهره می گیرد، اگرچه قدرت در کونتاش نو کمی کمتر است. این تنها شباهت کونتاش نو با سیان نیست؛ تزئینات چوبی سقف، چراغ های عقب شش ضلعی و طراحی فضای داخلی، همگی با مدل سیان مطابقت دارد هرچند که کونتاش نو بعضی از المان های مدل کلاسیک را هم حفظ نموده است. جالب اینجاست که کونتاش نو در طراحی بیرونی هم مشترکاتی با مدل کلاسیک خود دارد و این نشانه احترام به مدل اولیه این خودرو است.

لامبورگینی Countach LP400 در واقع الهام بخش اصلی این راه اندازی مجدد است. بینی کونتاش نو به طور صاف مسطح است و در حالی که از چراغ های جلو بازشو استفاده نمی نماید و طراحان فرورفتگی هایی را در پشت چراغ های جلو قرار داده اند که از لنز های قدیمی تقلید می نمایند. به گزارش خبرنگاران، در قسمت پشتی، سادگی بیشتری را با یک ناحیه کوچک وارونه مشاهده می کنید که چراغ های عقب و خروجی های چهارگانه اگزوز را در بر گرفته است. در طرفین، ماهیچه های پیکان شکل در ها با ورودی های جانبی عظیم ادغام می شوند تا از مجاری نمادین NACA در کونتاش اصلی تقلید نمایند.

دریچه های پشت پنجره های جانبی از نمونه اولیه کونتاش تقلید شده اند، اما دریچه های بالایی پشت آن ها برجسته تر هستند، همانطور که در مدل LP500 S دیده می گردد. چرخ های 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب، طراحی متمازی را عرضه می نماید و جلوپنجره از LP5000 S Quattrovalvole نشانه هایی می گیرد، اما منحی های عظیم گلگیر یا بال V شکل را که باعث معروف شدن مدل کونتاش شده است را در مدل نو نخواهید یافت. به گزارش خبرنگاران، بعضی معتقدند که این خودرو یک آوانتادور تغییر شکل یافته است که بعضی از المان های مدل سیان را هم در بر دارد. در واقع به باور این افراد، این خودروی نو ویژگی هایی که کونتاش را در دهه 1980 به معروفیت رسانده بود، از دست داده است. از این جهت، این خودروی نو فاقد هر گونه انحنای مختلف، زاویه متضاد، باله ها و تعداد زیادی از دریچه هایی است که ما در هایپرکار های مدرن به آن عادت نموده ایم.

لامبورگینی اعلام ننموده که قیمت Countach نو چقدر خواهد بود، اما شایعات می گویند که این رقم از مرز 1 میلیون دلار فراتر خواهد رفت. بعلاوه ما می دانیم که فقط 112 دستگاه از این خودرو ساخته می گردد که در واقع ادای احترام دیگری کونتاش اولیه است که به نام LP 112 شناخته می شد. ما بعلاوه می دانیم که لامبورگینی در خصوص رنگ و تزئینات تمام کوشش خود را انجام می دهد و رنگ های اصلی Countach دهه 1970 را به همراه سایه های مدرن تر احیا می نماید تا بیش از 30 انتخاب را ارائه دهد. گفتنی است، برای تعداد کمی از افراد خوش شانس که پیروز به دریافت یکی از این 112 دستگاه می شوند، تحویل در سه ماهه اول سال 2022 شروع می گردد.

تصاویر نسخه نو لامبورگینی کونتاش

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52788

به "نسل تازه و باشکوه لامبورگینی کونتاش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه و باشکوه لامبورگینی کونتاش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید