نمایش 1+1 در فستیوال بین المللی FITC رومانی خوش درخشید

به گزارش بلاگ پو، نمایش 1+1 فراوری مشترک ایتالیا و گروه تئاتر نان و عروسک شرق به مدیریت امید احتیاج کارگردان حرفه ای تئاتر اصفهان در بخش رقابتی سیزدهمین فستیوال بین المللی fitc رومانی پذیرفته شد و در سالن تئاتر ناسیونال بخارست در دو نوبت به روی صحنه رفت.

نمایش 1+1 در فستیوال بین المللی FITC رومانی خوش درخشید

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، نمایش 1+1 فراوری مشترک ایتالیا و گروه تئاتر نان و عروسک شرق به مدیریت امید احتیاج کارگردان حرفه ای تئاتر اصفهان در بخش رقابتی سیزدهمین فستیوال بین المللی FITC رومانی پذیرفته شد و در سالن تئاتر ناسیونال بخارست در دو نوبت به روی صحنه رفت و با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شد.

تئاتر 1+1 پیروز به کسب جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره شد و در ادامه به فستیوال های فنلاند، لهستان و انگلیس برای اجرا در زمستان و بهار سال آینده دعوت شد. نمایش 1+1 به کارگردانی، نویسندگی و بازی مشترک امید احتیاج از ایران و گوگیلمو پاپا از ایتالیا و همراهی تیزیانو پوپولی بعنوان آهنگساز و نوازنده گروه در این فستیوال به روی صحنه رفت.

این فستیوال که همه ساله فصل پاییز در بخارست رومانی برگزار می گردد، یکی از مهمترین جشنواره های اروپایی است که سال جاری با حضور گسترده گروه های معتبر تئاتری از کشورهایی چون ایتالیا، بلژیک، روسیه، رومانی، اسپانیا، آلمان و ...برگزار گردید.

امید احتیاج در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درباره این فستیوال گفت: نمایش 1+1 به دلیل سادگی و پیغامی که داشت پیروز شد جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره را کسب کند، همانطور که در بیانیه هیئت داوران آمده بود نمایش پیغام خوبی داشت و درباره این بود که خودخواه نباشیم در واقع موضوع نمایش مربوط به 2 نفر است که در کنار همدیگر زندگی می نمایند اما نمی توانند همدیگر تحمل نمایند و خودخواهی های خودشان را دارند.

وی اضافه کرد: سادگی در کارگردانی، موسیقی، اجرا و نمایشنامه از موارد مثبتی بود که مورد توجه نهاده شد این نمایش در عین اینکه اجرا ساده بود اما پیغام فلسفی در خود داشت.

این کارگردان تئاتر اصفهان گفت: از این قبیل موضوع ها می تواند در فستیوال ها پیروز باشد چون دنیای است نگاه و نگرش و دیدگاه بین المللی در آن ها است در واقع باید باشد موضوعاتی استفاده گردد که دنیا شمول باشد.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان گفت: مخاطبان از اجرای نمایش راضی بودند و حتی دقایقی بعد از اجرا باز هم مرتب تشویق می کردند سالن شلوغ بود و حتی جایگاه های اضافه چیده بودند و خیلی ها نیز پشت درب مانده بودند.

احتیاج با اشاره به پیغام این نمایش توضیح داد: با توجه به صحبت های اخیر رئیس جمهور آمریکا شادمان هستم که پیغام آور از طرف مردم شهر خودم خوبی باشم زیرا نمایش در خصوص از بین بردن مرزها و ایجاد دوستی است شاید بی تناسب نباشد من به عنوان عضو کوچک از خانواده بزرگ ایران توانستم فعالیت کوچکی در رابطه با اینکه نگاه مردم کشورهای دیگر به ایران دارند راعوض کنیم.

وی اضافه کرد: شادمانم پیغام آور صلح و دوستی در اروپا شدم، این جایزه را تقدیم به خانواده ام، پسرم و بچه ها اصفهانی می کنم و از اینکه اصفهان هستم افتخار می کنم و از ایرانی بودنم می بالم.

این کارگردان تئاتر اصفهان گفت: بسیاری از دوستان می پرسند که من قصد مهاجرت دارم یا نه؟ در حال حاضر سبب افتخارم است که در شهرم زندگی می کنم و برای اصفهان عزیزم کاری انجام می دهم.

احتیاج با اشاره به فیلم مشترکی که با ایتالیا دارد، گفت: فیلم مشترک در حال بازنویسی نهایی و دیدن لوکیشین در ایتالیا و هم چنین انتخاب عوامل فنی است، کار مشترک ساده نیست زمان زیادی می برد تا یک کار حرفه ای بیرون آید و نباید عجله ای باشد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19859

به "نمایش 1+1 در فستیوال بین المللی FITC رومانی خوش درخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش 1+1 در فستیوال بین المللی FITC رومانی خوش درخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید