احتیاج کشور به راکتور تحت فشار تأمین شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، راکتورهای تحت فشار به منظور انجام واکنش های شیمیایی تحت فشار مانند هیدروژناسیون و پژوهش های پلیمری و کاتالیستی در آزمایشگاه های تحقیق و توسعه و نیز برای تولیدات شیمیایی در واحدهای آزمایش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

احتیاج کشور به راکتور تحت فشار تأمین شد

این سیستم ها دارای مخازن فشار بالا / دما بالا هستند. موتورهای همزن دار قدرتمند و کوپلینگ مغناطیسی به کار رفته در این سیستم ها اختلاطی مؤثر و بدون نشتی را تضمین می نمایند.

یک شرکت دانش بنیان در کشور توانسته توانایی فراوری چندین مدل از این راکتورهای تحت فشار را کسب کند و احتیاج صنعت و مراکز علمی کشور به این تجهیز مهم را رفع کند.

علیرضا شیرعلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان در این باره گفت: این شرکت روی ساخت ماشین های دوار فعالیت دارد و همچنین دانش فنی طراحی و ساخت راکتورهای تحت فشار همزن دار مجهز به درایو مغناطیسی، پمپ های سانتریفیوژ مجهز به درایو مغناطیسی را در اختیار دارد؛ این تجهیزات به راحتی تا فشار 1500 بار و خلاء مطلق را انجام می دهند. فعالیت آببند درایو مغناطیسی این شرکت در نوع خود منحصر به فرد است.

این فعال فناور گفت: طراحی و ساخت راکتورهای همزن دار تحت فشار از 10 بار به بالا تا 1500 بار با کنترل تمام کامپیوتری دقیق، به صورت یک پایلوت کامل با امکانات سرمایشی و گرمایش و نمونه گیری تحت فشار از حجم 10 سی سی تا 100 هزار لیتر، ساخت فرمانتور کامل برای فراوری و تحقیق از حجم 100 سی سی تا 10 هزار لیتر از جمله فعالیت های این شرکت است.

وی افزود: طراحی و ساخت پمپ های مجهز به آببند مغناطیسی که نشتی آن ها مطلقا صفر، تا فشار 1000 بار و توان 500 کیلوات و تا دمای 450 سانتی گراد و 6 هزار دور در دقیقه و نیز تعدادی دیگری از میکسرهای دابل پلانتری، پمپ های سرنگی فشار بالا و سیرکولاتورها در این شرکت فراوری می شوند.

شیرعلی با بیان اینکه مشتریان این شرکت را، دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، پالایشگاه ها، شرکت های نفتی، شرکت های پتروشیمی، شرکت های دارویی و بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی تشکیل می دهند، ادامه داد: در این شرکت به صورت مستقیم برای 6 نفر شغل ایجاد شده است. تعدادی از محصولات این شرکت نیز به وسیله خریداران ایرانی به دیگر کشورها صادر شده است ولی در حال حاضر به دلیل گسترده بودن بازار کشور این شرکت تمرکز اصلی خود را روی پوشش بازار داخل قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19332

به "احتیاج کشور به راکتور تحت فشار تأمین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج کشور به راکتور تحت فشار تأمین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید