وزش باد شدید با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت، هشدار کولاک برف در جاده های کوهستانی خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز پنج شنبه تا خاتمه وقت روز یک شنبه هشتم فروردین وزش باد شدید به شکل محلی و نقطه ای با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت در بسیاری از شهر ها پیش بینی می گردد.

وزش باد شدید با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت، هشدار کولاک برف در جاده های کوهستانی خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: روز های آینده بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف، رخداد مه، کاهش دید افقی و کاهش محسوس دما، در بعضی مناطق کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این شرایط روز شنبه 1400/01/07 در استان های گیلان، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، حاکم خواهد بود روز یک شنبه 1400/01/08 استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال شرق خراسان رضوی با این شرایط جوی روبرو هستند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: در این راستا اختلال در تردد جاده های کوهستانی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، کاهش دید افقی، مه آلودگی، کولاک برف در کوهستان و احتمال وقوع بهمن و رخداد صاعقه وجود دارد.

ضیائیان تأکید کرد: توصیه می گردد احتیاط در سفر های برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم جابه جایی عشایر کوچ رو و پرهیز از اتراق در حریم رودخانه ها در دستور کار باشد.

* وزش باد شدید به شکل محلی و نقطه ای با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت

وی اعلام کرد: از امروز پنج شنبه تا انتها وقت روز یک شنبه 1400/01/08 وزش باد شدید به شکل محلی و نقطه ای با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می گردد؛ این شرایط امروز در خوزستان، ایلام، بوشهر و شمال سیستان و بلوچستان، حاکم است و فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، خوزستان، بوشهر، شمال فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، قم، البرز، تهران و قزوین، پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین روز شنبه 1400/01/07 در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سمنان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمان، خوزستان، بوشهر، شمال فارس، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ایلام و همدان، وزش باد شدید به شکل محلی و نقطه ای با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می گردد.

ضیائیان گفت: روز یک شنبه 1400/01/08 در استان های سمنان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی فارس، کرمان، یزد، اصفهان، قم، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری، وزش باد شدید داریم.

وی اظهار کرد: در این راستا احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه های موقت، گلخانه ها، تابلو ها و بنر های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال بهمن در ارتفاعات برفگیر وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: توصیه می گردد محکم کردن سازه های موقت و تابلو های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و تردد های کوهستانی و عدم پرواز با هواپیما های سبک، گلایدر و بالگرد در دستور کار باشد.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی به تدریج وزش باد پیش بینی می گردد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 22 و 14 درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده زنجان، تبریز و ارومیه با کمینه دمای سه درجه بالای صفر خنک ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45700

به "وزش باد شدید با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت، هشدار کولاک برف در جاده های کوهستانی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید با سرعت 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت، هشدار کولاک برف در جاده های کوهستانی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید