وزنه برداری قهرمانی دنیا، رتبه نوزدهمی سلطانی در شب رکوردشکنی وزنه بردار چینی

به گزارش بلاگ پو، حسین سلطانی در مسابقات دسته 73 کیلوگرم رقابت های جهانی ترکمنستان در مجموع دو حرکت در رتبه نوزدهم نهاده شد.

وزنه برداری قهرمانی دنیا، رتبه نوزدهمی سلطانی در شب رکوردشکنی وزنه بردار چینی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از ترکمنستان, رقابت های دنیای وزنه برداری 2018 که از روز چهارشنبه گذشته به میزبانی عشق آباد شروع شده است, امروز (یکشنبه) با به روی تخته رفتن حسین سلطانی در گروه A دسته 73 کیلوگرم پیگیری شد. حسین سلطانی در حالی امروز (یکشنبه) با 10 وزنه بردار دیگر این گروه به رقابت پرداخت که این نخستین مسابقه نمایندگان ایران در مسابقات دنیای 2018 به حساب می آمد.

سلطانی در حرکت یک ضرب وزنه های 142 و 146 کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم در حالی که با انتخاب وزنه 150 کیلوگرم برای شکستن رکورد جوانان دنیا اقدام نموده بود, موفق به مهار این وزنه نشد و حرکت یک ضرب را با رکورد 146 کیلوگرم و جای دریافت در رده پانزدهم مجمع گروه ها به سرانجام رساند.

در حرکت یک ضرب به ترتیب ژیانگ شی, وادزیم لیخارد و لیدونگ فنگ از کشور های چین و بلاروس با مهار وزنه های 164, 156 و 155 کیلوگرم اول تا سوم شدند. ژیانگ شی از چین موفق شد در حرکت سوم خودش با مهار وزنه 164 کیلوگرم, رکورد دنیای را 4 کیلوگرم ارتقا دهد.

سفر به تور چین را تجربه کنید.

حسین سلطانی در حرکت دو ضرب ابتدا وزنه 174 کیلوگرم را بالای سر برد اما در فرصت های بعدی موفق به مهار وزنه های 178 و 180 کیلوگرم نشد تا در سرانجام این مرحله در رتبه نوزدهم قرار بگیرد. در دوضرب ژیانگ شی از چین, جنگ سیک وون از کره جنوبی و نجات رحیموف از قزاقستان با مهار وزنه های 196, 190 و 190 کیلوگرم به ترتیب اول تا سوم شدند.

در این حرکت نیز ژیانگ شی با مهار وزنه 196 کیلوگرم موفق شد رکورد دنیا را یک کیلوگرم جا به جا کند.

اما در مجموع ژیانگ شی از چین, جنگ سیک وون از کره جنوبی و وادزیم لیخارد از بلاروس با رکورد های 360, 348 و 343 کیلوگرم در رتبه های اول تا سوم قرار دریافتد و سلطانی با رکورد مجموع 320 کیلوگرم در رده نوزدهم به کار خودش سرانجام داد.

سلطانی با 19 سال سن نخستین حضورش را در مسابقات بزرگسالان تجربه نموده است. او پیش از این در رده های نوجوانان و جوانان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی دنیا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2474

به "وزنه برداری قهرمانی دنیا، رتبه نوزدهمی سلطانی در شب رکوردشکنی وزنه بردار چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزنه برداری قهرمانی دنیا، رتبه نوزدهمی سلطانی در شب رکوردشکنی وزنه بردار چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید