پاییز در سراب گیان ، نهاوند

به گزارش بلاگ پو، نامیدن سراب به این چشمه های زیبا در معنای سرچشمه بودن آن ها است. اما می تواند ایهام هم داشته باشد و خیال انگیز، زیبا و رویایی بودن آن ها را نیز در نظر آورد.

پاییز در سراب گیان ، نهاوند

یکی از این چشمه های پرآب و زیبا، سراب گیان همدان است که هم سرچشمه محسوب می گردد و هم چشم اندازی خیال انگیز دارد. این سراب از جا های دیدنی نهاوند است.

سراب گیان همدان یکی از زیباترین و پرآب ترین سراب های استان همدان است. این چشمه شگفت انگیز در 18 کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و 2 کیلومتری تپه باستانی گیان و در شمال شهر گیان نهاده شده است.

این چشمه زیبا و پرآب و سراب چشم نواز دارای آب بسیار غنی و مرغوب و درختان چنار کهن و جنگلی زیبا و رویایی است. در اطراف سراب گیان درختان بلند و تنومندی وجود دارد.

سرآب گیان سی و یکمین اثر طبیعی ملی است که به وسیله سازمان میراث فرهنگی در 26 اسفند 1378 در لیست میراث ملی ایران نهاده شد و ثبت ملی شد.

این زیبایی ها در آخرین ماه پائیز و در آستانه ورود به فصل سرد سال نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. چشمه جوشان و خروشان سراب گیان با همراهی صدای پرندگان در کنار درختان هزار رنگ پائیز در این مکان زیبا خودنمایی می نماید.

عکاس: پوریا پاکیزه

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68168

به "پاییز در سراب گیان ، نهاوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییز در سراب گیان ، نهاوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید