چگونه ویندوز 11 خود را قفل کنیم

به گزارش بلاگ پو، برای بسیاری از افراد قفل کردن ویندوز اهمیت دارد حتی برای زمان کوتاهی که از پای سیستم خود بلند می شوند.

چگونه ویندوز 11 خود را قفل کنیم

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران،قفل شدن ویندوز برای بسیاری از نظر امنیت و حریم خصوصی اهمیت دارد در ادامه چندین روش برای حفظ امنیت رایانه با قفل کردن آن آمده است.

قفل در مقابل خروج از سیستم یا خاموش کردن

وقتی رایانه خود را قفل می کنید، Windows یک صفحه ورود به سیستم را نشان می دهد، اما Windows شما را در پس زمینه فعال نگه می دارد. با ورود به حساب کاربری خود در صفحه ورود به سیستم با رمز عبور، پین یا روش ورود دیگر، می توانید کار خود را در هر زمان از سر بگیرید.

در مقابل ، خروج از سیستم می تواند از استفاده دیگران از رایانه شما هم جلوگیری کند، اما همه کارهایی را که در ویندوز روی آن کار می کردید بسته و منابع سیستم (مانند RAM و زمان پردازنده) را آزاد می نماید. در واقع خاموش کردن همه چیز را بسته و رایانه شما را به طور کامل خاموش می نماید.

قفل کردن با استفاده از میانبر صفحه کلید

سریعترین راه برای قفل کردن رایانه شخصی ویندوز 11 استفاده از میانبر صفحه کلید است. در هر زمان ، Windows+L را روی صفحه کلید خود فشار دهید، ویندوز بلافاصله قفل شده و به صفحه ورود به سیستم تغییر می نماید.

با استفاده از منوی Start قفل کنید

بعلاوه می توانید کامپیوتر خود را با استفاده از منوی استارت به سرعت قفل کنید. برای انجام این کار، روی دکمه Start کلیک کنید، سپس نام حساب خود را در گوشه سمت چپ پایین Start انتخاب کنید. در منوی ظاهر شده ، Lock را انتخاب کنید. رایانه شما قفل می گردد و برای استفاده از آن باید دوباره وارد سیستم شوید.

با استفاده از Ctrl+Alt+Delete Screen قفل کنید

یک راه سریع دیگر برای قفل کردن رایانه خود استفاده از صفحه Ctrl+Alt+Delete است. برای استفاده از آن Ctrl+Alt+Delete را در صفحه کلید خود فشار دهید و یک صفحه سیاه مخصوص با منویی در مرکز مشاهده خواهید کرد. روی Lock کلیک کنید؛ رایانه شما فوراً قفل می گردد.

قفل اتوماتیک با استفاده از قفل پویا

بعلاوه می توانید وقتی از رایانه خود دور می شوید به طور اتوماتیک رایانه خود را قفل کنید. ابتدا باید تلفن هوشمند خود را به اسم دستگاه بلوتوث با رایانه خود جفت کنید. سپس تنظیمات را باز کنید (Windows+i را فشار دهید) و به Accounts> Sign-in Options بروید. به قسمت Dynamic Lock بروید و کادر کنار اجازه به ویندوز برای قفل اتوماتیک دستگاه شما هنگام دور بودن را علامت بزنید. سپس تنظیمات را ببندید. دفعه بعد که از رایانه خود دور می شوید، ویندوز تشخیص می دهد که حرکت نموده اید و به طور اتوماتیک قفل می گردد.

در صورت غیرفعال بودن قفل اتوماتیک گردد

اگر مرتباً از رایانه شخصی خود در فضایی مشترک با افراد دیگر دور می شوید، ویندوز 11 را هم به طور اتوماتیک پس از یک دوره زمانی خاص قفل می کنید. برای انجام این کار، Start را باز نموده و screen saver, را جستجو کنید، سپس در نتایج Settings روی Turn Screen Saver On or Off کلیک کنید.

هنگامی که پنجره Screen Saver Settings باز می گردد، از منوی کشویی محافظ صفحه را انتخاب کنید، سپس در کادر Wait یک مدت زمانی را که می خواهید رایانه شما بدون قفل فعال باشد، معین کنید. در نهایت، یک علامت چک در کنار on resume, display logon screen قرار دهید. سپس روی OK کلیک کنید. دفعه بعد که محافظ صفحه شما فعال می گردد، رایانه شما به طور اتوماتیک قفل می گردد.

به هر حال، اگر ظاهر قفل خود را دوست ندارید، می توانید آن را در Settings > Personalization > Lock Screen سفارشی کنید.

منبع:نبض فناوری

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55866

به "چگونه ویندوز 11 خود را قفل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویندوز 11 خود را قفل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید