کاخ نیاوران سقف متحرک موزه اختصاصی را باز کرد

به گزارش بلاگ پو، مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ #نیاوران با گشودن سقف متحرک کاخ موزه اختصاصی در هشتمین روز بهار 1401 به استقبال گردشگران نوروزی رفت.

کاخ نیاوران سقف متحرک موزه اختصاصی را باز کرد

به گزارش دنیای سفر، کاخ نیاوران همزمان در هشتمین روز سال نو با گگرددن سقف متحرک کاخ موزه اختصاصی از بازدیدنمایندگان نوروزی استقبال کرد تا گردشگران آسمان نیلگون را از میان سرسرای این کاخ نظاره نمایند.

یکی از ویژگی های شاخص این کاخ موزه، سقف متحرک آن است که علاوه بر زیبایی و تهویه هوا، در مواقعی نور کاخ را نیز تأمین می کرد. سازه اصلی روی سقف متحرک، از نوع شیروانی آلومینیومی است که علاوه بر مجهز بودن به تابلوفرمان الکترومکانیکی سه فاز، به سیستم کنترل فاز برای جلوگیری از دو فاز شدن سیستم موتور گیربکس (جعبه دنده) نیز مجهز است.

این سازه علاوه بر داشتن اهرم دستی، مجهز به فیوزهای مینیاتوری سه فاز برای روشن و خاموش شدن و بعلاوه دکمه های آغاز و توقف، برای فرمان دادن به سقف به منظور باز و بسته شدن است. همزمان با روشن شدن الکتروموتور 380 ولتی، سقف از وسط به دو نیم باز می گردد و روی ریل های ثابت حرکت می نماید.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تا دوازدهم فروردین ماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 میزبان گردشگران نوروزی است و علاقه مندان می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به مجموعه نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه نمایند و مجموعه تا ساعت 19 فعال است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 63252

به "کاخ نیاوران سقف متحرک موزه اختصاصی را باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ نیاوران سقف متحرک موزه اختصاصی را باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید