کامپیوترهای دسکتاپ Omen 25L و 30L اچ پی

به گزارش بلاگ پو، کمپانی امریکایی اچ پی که از سازندگان برتر کامپیوتر در جهان محسوب می شود، دسکتاپ های گیمینگ خود را بازطراحی کرده و با عناوین جدید Omen 25L و 30L رونمایی کرده است. این دو در واقع جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ اچ پی با نام Obesilk هستند که این کمپانی دو سال پیش وارد بازار کرده بود. HP دو مدل جدید کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ خود را در تاریخ 5 می روانه بازار خواهد کرد. هر دو مدل در کانفیگ های مختلف و با جدیدترین نسل از پردازنده های اینتل و AMD و گرافیک های انویدیا و رادئون در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. قیمت پایه Omen 25L برابر با 899.99 دلار و 30L معادل 1199.99 دلار اعلام شده است.

کامپیوترهای دسکتاپ Omen 25L و 30L اچ پی

Omen 25L و 30L اچ پی - حرکت جدید سازنده امریکایی در بازار دسکتاپ

اصلی ترین تفاوت موجود در میان دو کامپیوتر گیمینگ جدید HP اندازه آنهاست. فزونی مدل بزرگتر یعنی Omen 30L در سیستم خنک کننده بهتر این دستگاه می باشد. این کامپیوتر در مقایسه با Omen Obelisk که یکی از فزونین کامپیوترهای دسکتاپ گیمینگ حال حاضر در بازار محسوب می شود از یک فن 120 میلی متری بیشتر در قسمت جلو برخوردار است و همچنین در بخش خروجی هوا یک فن 92 میلی متری دیگر نیز برای این مدل تعبیه شده است. در مقابل، Omen 25L فاقد فن در بخش جلویی برای ورود هوا است. ضمن اینکه هر دو مدل قابلیت پشتیبانی از کولرهای پردازنده بادی یا آبی را دارند.

علاوه بر این، اندازه پایه های تعبیه شده برای سری جدید کامپیوترهای دسکتاپ Omen کمپانی اچ پی 15 میلی متر است که باعث می شود جریان ورودی هوا از پائین دستگاه به مراتب بیشتر از Omen Obelisk باشد که ارتفاع پایه آن تنها 4 میلی متر بود. کارت گرافیک دستگاه نیز بر روی مادربرد به یک اسلات بالاتر انتقال پیدا کرده است. همان طور که اشاره شد، هر دو کامپیوتر گیمینگ جدید HP مجهز به نسل دهم پردازنده های Comet Lake-S یا رایزن 3000 شرکت AMD هستند. کاربران می توانند در زمان ثبت سفارش، هر قطعه اصلی از این کامپیوترها را به میل خود انتخاب کنند.

از لحاظ دیگر قسمت های ظاهری، سری جدید شباهت زیادی به Omen Obelisk دارد. دکمه ای در عقب کیس برای جداسازی پنل های طرفین تعبیه شده تا در صورت نیاز، کاربران قطعه ای از دستگاه را تعویض کنند. در یک نگاه، این کار ساده به نظر می رسد. هر چند شاید در عمل به این سادگی نباشد. در قسمت جلوی کیس دیگر خبری از لوگوی Vodoo نیست و فقط یک لوگوی الماس در این قسمت نقش بسته است. برای این کامپیوترها، حداکثر شش منطقه نورپردازی RGB نیز در نظر گرفته شده که بسته به نوع کانفیگ دستگاه متفاوت می باشد.

بهره گیری از قطعات کمپانی های مطرح تولید کننده سخت افزار

از نظر استفاده از قطعات سخت افزاری، HP در Omenهای جدید از برندهای شناخته شده تری استفاده کرده است. رم های استفاده شده در این محصولات از سری Fury برند HyperX هستند. خنک کننده CPU و منبع تغذیه را نیز کمپانی کولرمستر تامین می کند. در نهایت از SSDهای سری بلک شرکت وسترن دیجیتال نیز به کار گرفته شده است. پائین ترین کانفیگ دسکتاپ جدید Omen از کارت گرافیک GeForce GTX 1660Ti یا AMD Radeon RX 5500 و پاور 500 واتی با استاندارد برنزی و پردازنده Core i5 یا Ryzen 5 برخوردار است. Omen 25L و 30L نشانه از این قدم رو به جلوی HP نسبت به تلاش های پیشین این کمپانی هستند که البته نسل های قبل نیز بسیار خوب ظاهر شدند و نسل جدید، احتمالا این فرایند موفقیت آمیز ادامه خواهد داشت.

منبع : سخت افزار

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: آی تابناک
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25698

به "کامپیوترهای دسکتاپ Omen 25L و 30L اچ پی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپیوترهای دسکتاپ Omen 25L و 30L اچ پی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید