کشف بقایای جسد 215 کودک کانادایی دفن شده در یک مدرسه

به گزارش بلاگ پو، مقامات ایالت بریتیش کلمبیا کانادا روز آدینه در گزارشی از کشف بقایای 215 کودک دفن شده در محوطه مدرسه ای در این ایالت خبر دادند.

کشف بقایای جسد 215 کودک کانادایی دفن شده در یک مدرسه

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، یک گور جمعی که بقایای 215 کودک را در خود جای داده بود در مدرسه شبانه روزی Kamloops در جنوب ایالت بریتیش کلمبیا در کشور کانادا کشف شد.

پایگاه خبری CNN در این باره نوشت: رئیس قبیله Tkemlúps te Secwépemc در جنوب بریتیش کلمبیا اعلام کرد که روز آدینه با یاری رادار نافذ به زمین، بقایای 215 کودکی که در این مدرسه شبانه روزی حضور داشتند، کشف شد.

طبق گفته کاشفان بعضی از اجساد کشف شده متعلق به بچه ها سه ساله است.

مدرسه شبانه روزی Kamloops Indian یکی از بزرگترین مدارس کانادا بود که از اواخر قرن نوزدهم تا اواخر دهه 1970 فعالیت می کرد؛ این مدرسه توسط کلیسای کاتولیک افتتاح شد تا اینکه در اواخر دهه 1960 دولت فدرال آن را تحویل گرفت.

حدود یک دهه بعد (1970) به طور دائمی تعطیل شد و اکنون یک موزه و یک مرکز اجتماعی را در خود جای داده است.

در سال 2015 کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا گزارشی را منتشر کرد که طبق آن این مدارس با هدف دور کردن بچه ها بومی کانادا از خانه و جوامع شان و ممنوع کردن صحبت به زبان های مادری یا فراگیری فرهنگی خاص تاسیس شده بود.

تا به امروز هیچ اطلاعاتی از دلیل مرگ این بچه ها ذکر نشده و پزشکی قانونی کانادا در حال آنالیز بقایا و کشف اطلاعاتی در این باره است.

پیش از این گزارش های مفصلی درباره دهه ها آزار جسمی، جنسی و عاطفی بچه ها در موسسات دولتی و کلیسایی کشور کانادا منتشر شده است.

منبع: تسنیم

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49231

به "کشف بقایای جسد 215 کودک کانادایی دفن شده در یک مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای جسد 215 کودک کانادایی دفن شده در یک مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید