کلیسای چزمی سنت پترزبورگ

به گزارش بلاگ پو، با توجه به اینکه اکثر جمعیت 144 میلیونی روسیه پیرو دین مسیحیت هستند وجود کلیساهای مختلف در شهرهای آن چیزی دور از انتظار نیست . بعضی از کلیساهای روسیه قدمتی چند صد ساله داشته و این روزها به عنوان جاذبه ای قدیمی و ارزشمند مورد توجه گردشگران واقع شده اند . کلیسای چزمی سنت پترزبورگ Chesme Church Saint Petersburg یکی از هزاران کلیسای ارتدوکس روسیه است که به دلیل ظاهر شگفت انگیز و منحصر به فردش آن را می توان در میان زیباترین کلیساهای سنت پترزبورگ جای داد . کلیسای چزمی در نیمه دوم قرن هجدهم میلادی توسط معمار دربار روسیه ، یوری فلتن Yury Felten ساخته شده و تا کنون به خوبی حفظ و نگهداری شده است . با خبرنگاران همراه باشید تا مورد این کلیسای زیبای سنت پترزبورگ بیشتر بدانید .

کلیسای چزمی سنت پترزبورگ

کلیسای کوچک ارتدوکس روسی چزمی در خیابان لنسووتا شماره 12 در مجاورت کاخ چزمی واقع شده است . کلیسای چزمی که از جاذبه های سنت پترزبورگ به شمار می اید بین سال های 1777 تا 1780 میلادی ساخته شده است . این کلیسا به دستور کاترین کبیر ، امپراتور وقت روسیه و توسط یوری فلتن ، معمار دربار بنا شده تا کلیسایی برای کاخ چزمی سنت پترزبورگ باشد . این کلیسا در دهمین سالگرد پیروزی نیروهای روسیه بر ترک های عثمانی در سال 1770 میلادی در نبرد چزمی تاسیس شده است . این کلیسا در جنوب شهر بین سنت پترزبورگ و Tsarskoye Selo ، اقامتگاه تابستانی خانواده های سلطنتی قرار گرفته است .

ظاهر کلیسای ارتدوکس چزمی سنت پترزبورگ زیبا و شگفت انگیز است . این کلیسا به سبک نئو گوتیک بنا شده است . در واقع این کلیسا و کاخ چزمی اولین بناهای ساخته شده به سبک نئو گوتیک در منطقه سنت پترزبورگ هستند . با این سبک معماری ، کلیسای چزمی از برجسته ترین کلیساهای سنت پترزبورگ است . چزمی سنت پترزبورگ به شکل یک کیک راه راه صورتی و سفید بوده و دارای 5 گنبد نئو گوتیک تیز می باشد . به گردشگران تور سنت پترزبورگ پیشنهاد می شود در سفر به پایتخت شمالی روسیه از این بنای ارزشمند و تاریخی دیدن نمایند .

مشخصات کلیسای چزمی سنت پترزبورگ

  • آدرس کلیسای چزمی سنت پترزبورگ : Ulitsa Lensoveta, 12, Sankt-Peterburg, Russia, 196135
  • ساعت بازدید از کلیسای Chesme سنت پترزبورگ : روزانه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر
  • سال تاسیس کلیسای چزمی در سنت پترزبورگ : 1780 میلادی
  • معمار کلیسای چشمه سنت پترزبورگ : یوری فلتن
  • بنیانگذار کلیسای چزمی سن پترزبورگ : کاترین کبیر
  • سبک معماری کلیسای چزمی در سن پترزبورگ : نئو گوتیک
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به کلیسای Chesme سنت پترزبورگ : ایستگاه متروی Moskovskaya

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: لذت سفر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12546

به "کلیسای چزمی سنت پترزبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای چزمی سنت پترزبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید