کنترل پست های برق، با کمک دستگاه دانش بنیان آنلاین می شود

به گزارش بلاگ پو، مبدل یا مودم در انتقال اطلاعات به صورت لحظه ای از پست ها و نیروگاه های برق به مراکز کنترل شبکه برق کاربرد دارد.

کنترل پست های برق، با کمک دستگاه دانش بنیان آنلاین می شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،علی رضایی عضو هیات مدیره شرکت هونام ارتباط نیروی ایرانیان با اشاره به این که مودم تجاری سازی شده، نیاز صنایع و خطوط انتقال نیرو را تامین می کند، ادامه داد: این مودم برای انتقال اطلاعات از پست های کنترل برق به مراکز دیسپاچینگ است و عملا کنترل پست های برق را به صورت برخط ممکن می کند.

انتقال اطلاعات در بسترهای اختصاصی

مودم می تواند بر اساس نوع سیستم مخابراتی روی بسترهای اختصاصی، لیز لاین ها، لینک های رادیویی، سیستم های فیبر نوری و یا پاور لاین کریر اطلاعات را ارسال و یا دریافت کند.

مودم تولید شده از طریق فعالان فناور شرکت دانش بنیان هونام ارتباط نیروی ایرانیان، به دو شکل خروجی یا رومیزی یا کارت اینترنال عرضه شده است. نمونه ایران ساخت این مودم، کارایی خود را در انتقال اطلاعات به صورت لحظه ای از پست ها و نیروگاه های برق به نمایش گذاشته است.

مودم با روش دیتا باند صوتی فرکانس 300 تا 3400 هرتز را مخابره می کند. این ارسال و دریافت به صورت کاملا ایمن با کمترین نویز و اختلال و به صورت پیوسته صورت می گیرد. این مودم بر اساس فناوری پیشرفته FPGA طراحی شده که می تواند ویژگی های منعطف و مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهد. تنظیمات و کانفیگ دستگاه از طریق دیپ سوئیچ های روی فرانت پنل به راحتی و حتی در زمان خاموش بودن دستگاه نیز در دسترس است.

صادرات به اروپا و شمال آفریقا

مودم ایران ساخت در حالی که با یک سوم قیمت نمونه خارجی عرضه می شود، از همان کارآیی برخوردار است و به زودی به بازارهای شمال آفریقا و اروپا صادر خواهد شد.

این مدیر حوزه دانش بنیان گفت: ساخت این دستگاه سبب شد تا 10 فرصت شغلی در شرکت هونام ارتباط نیروی ایرانیان ایجاد شود. با توجه به آزمایش ها و بررسی های انجام شده کیفیت ساخت و پایداری محصول یادشده، هم رده نمونه های سایر برند های خارجی بوده و چه بسا در برخی موارد با توجه به شرایط بومی ایران از سایر محصولات بهتر و سازگارتر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 60412

به "کنترل پست های برق، با کمک دستگاه دانش بنیان آنلاین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل پست های برق، با کمک دستگاه دانش بنیان آنلاین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید