گفتگوی مهر با پاراقایقرانی که به دنبال مدال پارالمپیک و جهانی است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، شهلا بهروزی راد اولین و تنها قایقران ایرانی است که در بخش مردان و زنان پیروز به کسب سهمیه بازی های پارالمپیک شده است. وی دو سال پیش در فینال کلاس LTA رقابت های قهرمانی دنیا در ایتالیا با ایستادن در رده ششم سهمیه بازی های پارالمپیک ریو را کسب کرد و به عنوان تنها نماینده قایقرانی ایران به این بازی ها اعزام شد.

گفتگوی مهر با پاراقایقرانی که به دنبال مدال پارالمپیک و جهانی است

این پاروزن کشورمان حالا حضور در یک دوره دیگر از مسابقات قهرمانی دنیا را در برنامه دارد تا به واسطه این حضور بتواند برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو، امتیاز بگیرد. البته بهروزی راد که دو هفته پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند) صاحب دو مدال طلا و برنز در رشته های کانو و کایاک شد، این روزها استراحت می نماید تا همزمان با شروع اردوی تیم ملی، تمرینات خود را از سر بگیرد. همین روزهای دوری از تمرینات بهترین فرصت بود برای مصاحبه با شهلا بهروزی راد که مدال های اخیر خود را به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیم کرد.

* خبرنگاران: بعد از حضور موفقی که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا داشتید، چه برنامه ای را دنبال می کنید؟

- شهلا بهروزی راد: مردادماه سال آینده مسابقات قهرمانی دنیا در پرتغال برگزار می گردد. این مهمترین رویدادی است که قبل از بازی های پاراآسیایی در پیش دارم. امتیاز این دوره مسابقات دنیای برای پارالمپیک توکیو محاسبه می گردد و به همین دلیل نتیجه گیری در آن اهمیت زیادی برایم دارد.

* سهمیه پارالمپیک ریو را از همین مسابقات دنیای کسب کردید.

- بله؛ من در رقابت های دنیای 2015 ایتالیا با قرار دریافت در رده ششم فینال صاحب سهمیه شدم.

* فکر می کنید در پرتغال چه وضعیتی داشته باشید و بتوانید چه صندلیی را کسب کنید؟

- خوشبختانه من طی سال های گذشته روند صعودی در مسابقات دنیای داشتم. قبل از مسابقات ایتالیا و کسب صندلی ششمی در این رقابت ها، در رقابت های دنیای 2014 مسکو هشتم شده بودم. در مسابقات 2016 آلمان و 2017 چک هم پنجم شدم. امیدوارم در پرتغال بتوانم رده ای بهتر از همواره را کسب کنم. البته کار راحتی نیست. به هر حال در قایقرانی صدم ثانیه ها یا هزارم ثانیه ها مشخص نماینده است اما باید بتوانم اینبار رده ای بهتر از پنجمی دنیا را کسب کنم.

* برای رسیدن به این مهم چه برنامه ای را دنبال خواهید کرد؟

- بعد از بازگشت از محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند، به شهرم بازگشتم و تا به امروز فقط استراحت کردم. من طی یک سال و نیم گذشته به طور متوالی در اردو و تمرین بودم. واقعا به این استراحت احتیاج داشتم. البته از همین هفته تمریناتم را به صورت شخصی شروع می کنم تا از آمادگی فاصله نگیرم. فکر می کنم تا یکی دو ماه دیگر هم اردوی تیم ملی شروع گردد.

* تمرینات را چگونه دنبال خواهید کرد؟

- در فصل زمستان تمریناتمان عموما در فاز استقامت و قدرت است. بعد از عید تمرینات به فاز سرعت می رود.

* به غیر از مسابقات دنیای در چه رویداد دیگری می توانید برای پارالمپیک کسب سهمیه کنید؟

- هیچ رویدادی؛ ما فقط از مسابقات قهرمانی دنیا که هر سال برگزار می گردد می توانیم برای پارالمپیک امتیاز و سهمیه بگیریم به همین دلیل هم دوره آینده این رقابت ها خیلی مهم است.

* رقیبان اصلی شما از چه کشورهایی هستند؟

- حریفان اصلی من در حال حاضر از کشورهای استرالیا، ازبکستان و رومانی هستند. البته در مسابقات اخیر قهرمانی دنیا که شهریورماه در چک برگزار گردید، نماینده کانادا هم بالاتر از من ایستاد. من همواره در تمام رقابت ها این پاروزن کانادایی را می گرفتم اما در چک نتوانستم و او با اختلاف چند صدم ثانیه بالاتر از من در رده چهارم ایستاد. این اختلاف صدم ثانیه ای در یک پلک به هم زدن ایجاد شد. اما قطعا کوشش می کنم سال آینده در پرتغال این موضوع را جبران کنم و از رده پنجم بالاتر بروم.

* کسب سهمیه برای رویدادی مانند المپیک و پارالمپیک هدفی است که تقریبا تمام ورزشکاران را دنبال می نمایند. شما یکبار به این مهم رسیده اید و بازهم به دنبال تکرار آن هستید. البته از حضور در ریو به نتیجه مدالی نرسیدید. آیا اینبار هم صرفا به دنبال کسب سهمیه هستید یا اینکه به لحاظ نتیجه گیری هم برای خود هدف گذاری نموده اید. در کل چه هدفی را برای سال های آینده دنبال می کنید؟

- من به دنبال مدال دنیای و پارالمپیک هستم. الان نفر پنجم دنیا هستم و باید کوششم را آنقدر بیشتر کنم که جزو سه نفر اول دنیا شوم. البته که کار خیلی سخت است چون صدم و هزارم ثانیه ها مشخص نماینده است اما در مجموع شرایطش را دارم. فقط باید خودباوری و اعتماد به نفسم را بیشتر کنم. من به خودم و آرزوهایم قول رسیدن داده ام و برای آن کوشش می کنم. تا زمانی هم که به این دو مدال نرسیده ام دست از کوشش و پارو زدن بر نمی دارم.

* یعنی بعد از کسب مدال دنیای و پارالمپیک دیگر در قایقرانی فعالیت نمی کنید؟

- تا زمانیکه بتوانم به ورزش قهرمانی ادامه می دهم اما قطعا آنقدر برای خوب پارو زدن کوشش می کنم که به مدال دنیای و پارالمپیک دست یابم.

* در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا هم دو مدال طلا و برنز گرفتید و هر دو مدال را به زلزله زده های کرمانشاه تقدیم کردید.

- بله؛ واقعا به عشق آنها در تایلند پارو زدم و به همین دلیل نتیجه کوششم را هم تقدیم آنها نموده ام. از همینجا اعلام می کنم وقتی پاداش این دو مدال را هم گرفتم، بخش قابل توجه آن را به زلزله زده ها اهدا می کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14143

به "گفتگوی مهر با پاراقایقرانی که به دنبال مدال پارالمپیک و جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مهر با پاراقایقرانی که به دنبال مدال پارالمپیک و جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید