یورو 2016 و شهرهای میزبان آن: تولوز و استادیوم مونیسیپال

به گزارش بلاگ پو، تولوز که به علت آجرهای صورتی رنگ بیشتر ساختمان هایش به شهر صورتی نیز لقب گرفته، چهارمین ناحیه شهری بزرگ فرانسه را در اختیار دارد. این شهر که سکونت انسان در آن حداقل به هشت قرن پیش از میلاد مسیح باز می شود، امروزه پیشرفت و فناوری را در آغوش کشیده و با در اختیار داشتن بزرگ ترین مرکز فضایی، مایه مباهات صنعت فضانوردی اروپاست.

یورو 2016 و شهرهای میزبان آن: تولوز و استادیوم مونیسیپال

مقاله های مرتبط:

فضای تولوز آکنده از جنب وجوش و شور و حال دانشجویان دانشگاه های این شهر است.

در همین حال این شهر با حفظ پیشینه تاریخی خود، لقب یکی از دلرباترین شهرهای گردشگری فرانسه را به خود اختصاص داده است و در بسیاری از نظرسنجی ها از نظر مردم این کشور برترین شهر فرانسه برای زندگی است. شهر قدیمی قرون وسطایی، ساختمان زیبای Capitole و کانال Midi du ، که با رودخانه Garonne به دریای مدیترانه پیوند خورده و کاسلی (Cassoulet نوعی خورشت از گوشت و حبوبات مختلف) که سرآمدی در غذاهای محلی فرانسه است، از زیباترین نقاط گردشگری این شهر به شمار می فرایند.

تاریخ شهر تولوز

سال ها پیش از سال 107 قبل از میلاد مسیح که رومی ها به تولوز وارد شدند، این شهر یکی از مهم ترین مراکز تجاری میان اسپانیا، ایتالیا و امپراتوری گل ها بود. اقوام Volcae Tectosages که این منطقه را تحت تصرف خود داشتند، در ابتدا دست دوستی به سوی رومی ها گگرددند، اما پس از گذشت مدتی دست به شورشی زدند، که از سوی رومی سرکوب شد. تحت امپراتوری آگوستوس، شهر به یک مرکز اداری و نظامی مهم در استان نربون بدل شد. گالو-رومیان معمار بسیاری از سازه های شهر تولوز از جمله قنات این شهر بودند، که امروزه اثری از آن باقی نمانده است.

تولوز شاهکارهای معماری بسیاری را در خود جای داده است. در این میان می توان به Capitole که ساختمان شهرداری، سالنی با تزئینات مجلل و خانه اپرا و ارکست سمفونیک این شهر است، اشاره نمود. کاخ مجلل du Capitole از دیگر جاذبه های بی نظیر این شهر است، که در اولویت بازدید گردشگران شهر تولوز قرار گرفته است. هسته اصلی شهر را همچنان در ناحیه Roman cardo جستجو کرد، جایی که در یک محور شمال به جنوب شمار زیادی از جاذبه های گردشگری این شهر واقع شده اند. در همین حوالی بود، که اسقف Saturnin به علت مخالفت با امپراتوری از کلیسای Saint-Sernin تا Capitole پشت یک گاو نر بسته، کشیده شد و جان باخت.

گشت و گذار در تولوز

بازار کرملی: خیابان های باریک قرار گرفته میان بعضی از شاهکارهای معماری محله Esquirol و بازار کرملی، محدوده گسترده ای از پیشنهادهای را برای صرف ناهار و شام پیش روی شما قرار می دهد، به ویژه غذاهای محلی لافزن که شامل خوراک های اردک و کاسلی (cassoulet نوعی خورشت فرانسوی از گوشت و حبوبات مختلف) در انواع مختلف خود می شوند.

Toulouse-Lasbordes aerodrome: تولوز مرکز برای تکنولوژی های نو و شرکت های دانش بنیان است. در پارک فضایی که مقابل Lasbordes aerodrome قرار گرفته فارغ از اینکه چه سنی دارید می توانید علاوه بر تفریح، چیزهای نوی یاد بگیرید. در این پارک علاوه بر راه رفتن روی کره ماه، می توانید در مأموریت شبیه سازی شده ایستگاه فضایی میر شرکت کنید.

موزه تاریخ طبیعی تولوز: باغ های گیاهی جاردین دس پلنتس، جاردن رویال و گرند رویال بزرگترین فضاهای سبز شهر تولوز، هستند که همچون ریه های این شهر بدان اجازه نفس کشیدن می دهند. در میان این پارک، موزه تاریخ طبیعی این شهر با شگفتی های خاص خودش قرار گرفته است.

خیابان آلزاس-لورن: آلزاس-لورن و خیابان های اطرافش بزرگترین مراکز خرید شهر، با انبوهی از بوتیک های شیک و پرجنب و جوش را در خود جای داده اند. در همین حوالی می توانید یادگاری ها و سوغاتی های خود را از تولوز بخرید.

افراد مشهور شهر تولوز

  • (Pierre-Georges Latécoère (1883-1943: تاجر، او بنیان گذار شرکت هوایی Aéropostale در تولوز بود، که به سرعت توسعه یافت و به شرکتی بزرگ و چند ملیتی بدل شد.
  • (1929-2004) Claude Nougaro,: موسیقی دان، خواننده و شاعر، آهنگ زیبای Ô Toulouse او ادای احترام صمیمی اوست به شهر زادگاهش.
  • (Dominique Baudis, (1947-2014: سیاستمدار، او که به عنوان جانشین پدرش شهردار شهر تولوز شد، نقش به سزایی در پیشرفت این شهر در دو دهه پایانی هزاره دوم داشت.
  • (Ticky Holgado, (1944-2004: بازیگر، او که به علت لهجه خاص خودش متمایز شده بود، در سال های 1992 و 1996 برنده جایزه سزار بازیگر نقش مکمل شد.
  • (تا کنون -Frédéric Michalak, (1982: بازیکن راگبی، او همچنان به کسب افتخار در تیم راگبی آر سی تولون ادامه می دهد.

فاصله تولوز تا سایر شهرهای میزبان یورو 2016

  • فاصله تولوز تا بوردو: 245 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا مارسی: 405 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا لیون: 540 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا سنت اتین: 540 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا نیس: 570 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا پاریس: 680 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا سنت دنیس: 695 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا لان: 880 کیلومتر
  • فاصله تولوز تا لیل: 895 کیلومتر

حمل و نقل شهر تولوز

با قرار گرفتن در نقطه تقاطع جهت جنوب و به غرب فرانسه، دسترسی به تولوز به هر نوع وسیله حمل و نقلی امکان پذیر است. فرودگاه بین المللی Blagnac در این شهر قرار گرفته است و با قطارهای پر سرعت TGV می توان خود را با سفری پنج و نیم ساعته به پاریس رساند. برای سال ها تولوز از خطوط جاده ای مناسبی برخوردار نبود، اما هم اکنون این شهر به کانون راه های جنوب به غرب فرانسه بدل گشته است.

فوتبال در تولوز

باشگاه فوتبال تولوز TFC در سال 1937 پایه گذاری شد. مدیریت این باشگاه از سال 2001 تا کنون در اختیار اولیور سادرن است. این باشگاه با مربیگری Alain Casanova برای یازدهمین فصل متوالی در رقابت های لیگ یک فرانسه حضور داشت. بزرگ ترین افتخار این باشگاه، در سال 1957 با پیروزی 6 بر 3 در فینال کاپ فرانسه مقابل باشگاه Angers SCO به دست آمد.

از افتخارات بزرگ دیگر باشگاه در سال 1986 رقم خورد، جایی که تولوز توانست در جام یوفا، ناپولی و دیگو مارادونا را از سر راه بردارد. آنها در آن رقابت ها پیش از آنکه از طریق اسپارتاک مسکو طعم حذف از این رقابت ها را بچشند، در تولوز حریف را با نتیجه 3 بر 1 شکست داده بودند، اما باخت 5 بر 1 در خانه حریف، شعله رویای آنها را خاموش کرد. اگرچه تولوز تیمی میانه جدولی در رقابت های لیگ یک فرانسه تلقی می شوند اما توجه و اهمیت آنها به فوتبال پایه باعث شده تا این باشگاه، یکی از اصلی ترین صادر کنندگان فوتبالیست های جوان و آینده دار فرانسه باشد.

بازیکنان مشهور شهر تولوز

  • ونسان کاندلا (1973 تا به امروز): ونسان کاندلا که به همراه فرانسه، جام جهانی 1998 را بالای سر برد، پیش از درخشش در آ اس رم، در باشگاه فوتبال تولوز توپ می زد.
  • فابین بارتز (1971 تا به امروز): بارتز دروازه بان مشهور فرانسوی ها در جام جهانی 1998 فوتبال خود را در باشگاه تولوز شروع کرد، او سپس به المپیک مارسی و موناکو رفت و از آنجا راهی منچستر یونایتد شد، بارتز پس از منچستر سنگربان تیم نانت شد.
  • آندره پیر ژینیاک (1985 تا به امروز): پیر ژینیاک که در سال 2009 با 24 گل عنوان آقای گلی لیگ یک فرانسه را از آن خود کرد، مهاجمی اهل مرتینگ است که در باشگاه فوتبال تولوز به معروفیت رسید.
  • موسی سیسوکو (1989 تا کنون): سیسوکو پیش از امضای قرداد با نیوکاسل در سال 2012، از جوانی در باشگاه فوتبال تولوز توپ می زد، وی از بازیکنان حاضر در تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2014 بود.
  • اتین کاپو (1988 تا کنون): او که یکی دیگر از جوانان محصول آموزشگاه شهر تولوز است، پیش از پیوستن به تاتنهام در تولوز بازی می کرد.

ورزش های محبوب دیگر شهر تولوز

تولوز که در سال 2012 میزبان مسابقات نیمه نهایی تاپ 14 بود، پرافتخارترین تیم راگبی فرانسه، استید تولوزین (Stade Toulousai با 19 قهرمانی لیگ و 4 قهرمانی هینکن کاپ) را در خود جای داده است. والیبال، هندبال و بسکتبال و راگبی بانوان این شهر نیز در شمار پیروز ترین های فرانسه قرار دارند. شنا در تولوز از محبوبیت خاصی میان مردم برخودار است.

استادیوم مونیسیپال میزبان یورو 2016 در شهر تولوز

استادیوم مونیسیپال که در سال 1937 بنا شده، شش رقابت را در جام جهانی 1998 میزبانی کرد. این استادیوم مسابقات راگبی نیز در آن برگذار می گردد، میزبان سه رقابت از مرحله گروهی جام ملت های اروپا در سال 2016 است:

  • دوشنبه 24 خرداد ماه، ساعت 18:30: اسپانیا - جمهوری چک
  • آدینه 28 خرداد ماه، ساعت 18:30: سوئد - ایتالیا
  • سه شنبه 1 تیر ماه، ساعت 00:30: روسیه - ولز

این استادیوم بعلاوه میزبانی یک بازی از دور یک هشتم نهایی را نیز بر عهده خواهد داشت.

  • موقعیت: تولوز, فرانسه
  • تاریخ افتتاح 1937
  • تاریخ بازسازی: 1998، 2016
  • مالک: باشگاه فوتبال تولوز
  • نوع زمین: چمن طبیعی
  • ظرفیت: 36,369
  • مستأجر: باشگاه فوتبال تولوز
منبع: کجارو / uefa.com
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58650

به "یورو 2016 و شهرهای میزبان آن: تولوز و استادیوم مونیسیپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2016 و شهرهای میزبان آن: تولوز و استادیوم مونیسیپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید