213 دانش آموز خراسان شمالی به مدرسه بازگشتند

به گزارش بلاگ پو، 213 نفر از دانش آموزان نیازمند و بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی خراسان شمالی، با حمایت های یک نیکوکار تهرانی به تحصیل بازگشتند.

213 دانش آموز خراسان شمالی به مدرسه بازگشتند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این اقدام بر اساس طرحی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمد که به موجب آن 213 نفر از دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت در دوره ابتدایی استان، مورد حمایت قرار گرفته و به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.

عصمت بدخشان اظهار کرد: 309 نفر از هزار و 190 دانش آموز دوره ابتدایی خراسان شمالی که از حضور در کلاس درس بازمانده بودند، در سال تحصیلی جاری به چرخه تحصیل برگشتند اما در صورت نبود حمایت، احتمال اینکه دوباره از تحصیل بازبمانند، وجود دارد.

وی افزود: این دانش آموزان با تلاش فرمانداران و بخشداران به چرخه تحصیل بازگشته اند. فقر مالی خانواده ها، ممانعت والدین و نیز بیماری بچه ها از علت های ترک تحصیل و بازماندن بچه ها از تحصیل است و در این زمینه، دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دانشگاه علوم پزشکی تکلیف دارند تا برای حل مسائل این دانش آموزان وارد عرصه شوند. البته تا به امروز گزارش اقدامات انجام شده از طرف نهادهای مزبور به صورت کامل به دست ما نرسیده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: بر اساس آمار، هزار و 190 دانش آموز خراسان شمالی از تحصیل بازمانده بودند که از این تعداد، 266 دانش آموز، بچه ها با نیازهای ویژه هستند که اسامی آنان به آموزش و پرورش استثنایی استان داده شده و باید برای تحصیل آنان پیگیری های لازم انجام شود.

وی گفت: علت حضور نداشتن 75 نفر از دانش آموزان استان در کلاس های درس نیز مهاجرت بوده است. همچنین 4 نفر از دانش آموزان به علت بیماری سخت درمان، از کلاس های درس بازمانده اند که تلاش داریم تا برای تحصیل این افراد هم اقدامات لازم انجام شود. 90 نفر از دانش آموزان نیز به علت فقر مالی، سه نفر به علت اشتغال به کار، 45 نفر به علت داشتن سرپرست بد و 6 نفر به علت ثبت نام در مدارس دینی اهل سنت در کلاس های درس حاضر نشده اند.

بدخشان اعلام نمود: علت ترک تحصیل 12 دانش آموز دختر استان نیز ازدواج بوده است. بیشترین شمار دانش آموزان استان که در دوره ابتدایی به علت ازدواج ترک تحصیل کرده اند با 10 نفر مربوط به بجنورد است. همچنین 76 نفر ترک تحصیل کردند و 203 نفر از دانش آموزان هنوز شناسایی نشده اند که با کمک فرمانداری ها و ثبت احوال، تلاش داریم تا نشانی خانواده ها و یا بستگان شناسایی شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: حدود 100 نفر از بچه ها 6 تا 12 ساله بازمانده از تحصیل استان نیز فوت کرده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18600

به "213 دانش آموز خراسان شمالی به مدرسه بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "213 دانش آموز خراسان شمالی به مدرسه بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید