3 غار یخچالی شگفت انگیز دنیا

به گزارش بلاگ پو، غارها در زمره الهام بخش ترین شگفتی های آفرینش محسوب می شوند که در طول قرون مختلف به عناوین متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته اند مانند پناهگاه یا اماکن مذهبی برای مردمان باستان، که در آن موقع به ابزارهای فنی و پیشرفته دست نیافته بودند.

3 غار یخچالی شگفت انگیز دنیا

امروزه غارها به جاذبه گردشگری اصلی در میان توریستهای ماجراجو تبدیل شده که با زیبایی استثنایی و خیره کننده ویژگی های منحصر بفرد خود، لذتی وصف ناشدنی را به ارمغان می آورند. غارهای آهکی بوجود آمده از ترکیب باران و سولفید هیدروژن داخل زمین، تا غارهای گدازه ای که از جاری شدن آتشفشان ها شکل گرفته یا غارهای دریایی در شکل ها و اندازه های مختلف، همه این حفره ها واقعا شگفت انگیزند و نباید فرصت دیدنشان را از دست داد. غارهایی که بطور کامل از یخ تشکیل شده اند، غارهای یخچالی نامیده می شوند (نباید آنها را با غارهای یخی که نوعی از غارهای کارست یا تونل های گدازه ای بوده و بطور دوره ای و محدود یخ زده اند یکسان بدانیم) . غارهای یخچالی بسیار پویا بوده و می توانند از سالی به سال دیگر با فرسایش یا ذوب شدن تغییر شکل یابند. آنها را می توان در شمال غربی اقیانوس آرام یافت در حالیکه غارهای یخی در نواحی مختلفی که دما به زیر انجماد می رسد مشاهده می شوند. کسانی که فرصت طلایی دیدن بعضی از این غارهای یخچالی تماشایی دنیا را داشته اند معتقدند که غارها، آنچنان جادویی هستند که مناظر بی نظیرشان نفس هر بیننده ای را در سینه حبس می نماید. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه بعضی از شگفت انگیزترین غارهای یخچالی دنیا را آنالیز کنیم.

غارهای یخچالی پاتاگونیا (Patagonia)

اگر به دنبال یک ماجراجویی عالی هستید، پاتاگونیا یکی از تمام نشدنی ترین مقاصد ماجراجویی روی زمین است که با برخورداری از مناظر دیدنی و جذاب در قسمت جنوبی آرژانتین واقع شده است. پاتاگونیا جایی است که بیش از 750000 هکتار از میراث دنیای یونسکو در آن جای گرفته است. پارک ملی یخچال ها (Parque Nacional Los Glaciares) پوشیده با اشکال یخی غول پیکر و غارهای یخچالی است که در این میان یخچال مورنو (Moreno Glacier) مورد توجه ویژه قرار گرفته و روزانه هزاران بازدیدکننده را به سوی خود می کشد. مورنو از آبهای جاری میان یخچال ها شکل گرفته که این ویژگی خارق العاده از بطن طبیعت، تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی خواهد بود.

غارهای یخچالی آلاسکا

آلاسکا مملو از گنجینه های طبیعی است، اما آنچه شما در پارک ملی خلیج یخچالی خواهید دید، چیزی بیش از یک ماجراجویی است: صحرای یخی، جریان آبهای شیرین، قله های بلند و حیات وحش دریایی وسیع. آلاسکا با داشتن شمار بالایی از جذاب ترین غارها، از جمله غار معروف یخچالی ماتانوسکا (Matanuska) که در کوههای چوگچ (Chugach) قرار گرفته به خود می بالد. حقیقت جالب در خصوص ماتانوسکا فعال بودن این یخچال است که در روز حدود 0.3 متر پیشروی دارد.

غارهای یخی Kverkfjöll در ایسلند

غارهای یخی Kverkfjöll در مرکز ایسلند نیز از معروف ترین غارهای یخچالی دنیا هستند. با اینکه غارها، بخشی از بزرگترین مناطق گرمایشی زمین به شمار می فرایند و به کلی ایزوله هستند اما فرصت منحصر بفردی برای علاقمندان به پیمایش در این مناطق، محسوب می شوند. 2 کیلومتر از غارهای یخی Kverkfjöll، اولین بار توسط یک تیم اکتشاف فرانسوی در دهه 80، گشایش جهت شد. منبع: TravelVivi

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: کجارو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19460

به "3 غار یخچالی شگفت انگیز دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 غار یخچالی شگفت انگیز دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید