60ماهواره استارلینک با موشک چندبار مصرف فردا به مدار زمین می روند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، اسپیس ایکس همچنان میخواهد ماموریت خود برای تامین اینترنت در سراسر دنیا را ادامه دهد. به همین دلیل اسپیس ایکس میخواهد روز دوشنبه 60 ماهواره استارلینک به مدار زمین پرتاب کند. این ماهواره ها همراه موشکی پرتاب می شوند که بخش هایی از آن قابل استفاده است.

60ماهواره استارلینک با موشک چندبار مصرف فردا به مدار زمین می روند

برای پرتاب 60 ماهواره مذکور، اسپیس ایکس از یک موشک قدیمی فالکون 9 استفاده می نماید. قسمت اول این موشک چند بار استفاده شده است. به طور دقیق در پرتاب روز دوشنبه، قسمت اول این موشک برای چهارمین بار استفاده می گردد.

علاوه بر آن اسپیس ایکس دماغه موشک که برای حفاظت از موشک در برابر گرمای و فشار شدید اتمسفر استفاده می گردد را نیز دوباره به کار می گیرد. بخش های قابل استفاده موشک به زمین باز می گردند. دماغه موشک مذکور قبلا در ماه آوریل برای پرتاب ماهواره های مخابراتی عربستان سعودی به کار رفته بود.

موشک های چندبار مصرف به صرفه جویی در هزینه ها و منابع یاری زیادی می نمایند.

نخستین مجموعه از ماهواره های استارلینک در ماه می امسال میلادی به آسمان ارسال شدند و در این اواخر الون ماسک توانست با استفاده از سیستم استارلینک چند توئیت ارسال کند. اسپیس ایکس تصمیم دارد در نهایت شبکه ای از 30 هزار ماهواره استارلینک در مدار زمین ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15554

به "60ماهواره استارلینک با موشک چندبار مصرف فردا به مدار زمین می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60ماهواره استارلینک با موشک چندبار مصرف فردا به مدار زمین می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید