9 مورد از کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ که باید از آن ها استفاده کنید

به گزارش بلاگ پو، در این مطلب به معرفی 9 مورد از کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ می پردازیم که استفاده از آن ها می تواند تجربه کاربری شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

9 مورد از کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ که باید از آن ها استفاده کنید

هفته ای که گذشت، (24 آوریل، 5 اردیبهشت)، سالگرد 5 سالگی اپل واچ بود. محصولی که با ماهیت یک گوشی هوشمند در قالب یک ساعت طراحی شد تا بتواند بخش بزرگی از کارهایی که با گوشی انجام می دهید را در صفحه ای کوچکتر که همیشه و همه جا آن را به همراه دارید انجام دهید. به همین خاطر اپل واچ ها برنامه های شخص ثالث و از پیش نصب شده بسیار زیادی دارند و همین مسئله نیز آن ها را به پرفروش ترین ساعت های هوشمند جهان تبدیل کرده.

در واقع کیفیت برنامه های این ساعت به قدری بالا هست که تقریبا می توان گفت کاربران را از دانلود برنامه های دیگر بی نیاز می کند و ظاهرا اینکه شرکت های بزرگ جهان نظیر آمازون، ای بی (eBay)، تارگت و تریپ ادوایزر (TripAdvisor) دیگر از برنامه های اپل واچ پشتیبانی نمی کنند، اصلا اهمیت ندارد! چون برای انجام کارهای مربوط به این شرکت ها گوشی، تبلت و کامپیوتر وجود دارد و بنابراین چیزی از ارزش های این محصول کم نمی شود.

آن چیزی که اهمیت دارد و باعث کاربردی شدن اپل واچ می شود، قابلیت هایی است که به صورت پیش فرض درون آن وجود دارند نظیر پیغام رسان، تلفن، ردیاب فعالیت و بسکمک از چیزهای دیگر که آن را در بین ساعت های دیگر منحصر بفرد می کند. به همین خاطر است که ری ونگ، بنیان گذار موسسه تحقیقاتی Constellation Research می گوید:

اپل واچ زمانی که اولین بار وارد بازار شد تنها 3000 برنامه داشت. امروز و بعد از گذشت 5 سال شمار این برنامه ها به بیش از 20000 رسیده که البته بسکمک از آن ها به عنوان برنامه از پیش نصب شده در آن وجود دارند. در حالی که 5 سال قبل کاربران کمی به ساعت های هوشمند تمایل داشتند، اپل با ساخت اپل واچ نظر همه را تغییر داد طوری که این گجت های کوچک اکنون بخش بزرگی از زندگی بسکمک ها را تشکیل می دهند. محصولاتی که می توانند پاسخ گویی به پیغام، چک کردن آب و هوا و تنظیم یادآور را بدون نیاز به در اختیار داشتن گوشی انجام دهند؛ حتی بدون نیاز به نصب نرم افزار چون همه این ها از قبل درون ساعت نصب شده است! بهتر است نگاهی بیندازیم به بهترین برنامه های اپل واچ تا ببینیم این گجت به صورت پیش فرض چه چیزی برای ارائه به کاربران دارد.

توجه داشته باشید که برای بهره مندی بهتر تمام قابلیت های این ساعت بهتر است در کنار آن یک گوشی آیفون (ترجیحا آیفون 6S یا بالاتر) در اختیار داشته باشید چون همگام سازی اپل واچ با گوشی های آیفون در بین دیگر ساعت های هوشمند بی نظیر است.

اپل واچ به ویژگی تشخیص سطح اکسیژن خون مجهز می شود

معرفی کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ

برنامه نویز (Noise)

اگر از اپل واچ سری 4 یا بالاتر استفاده می کنید، می توانید با استفاده از برنامه نویز، صدای محیط اطراف خود را اندازه بگیرید. اگر سطح صدا به حدی برسد که ممکن است به گوشتان آسیب بزند، این برنامه به شما هشدار خواهد داد. شما می توانید بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، آستانه نویز را تنظیم کنید. خود برنامه به صورت پیش فرض وقتی سطح صدا از 90 دسی بل گذشت به شما هشدار می دهد چون به گفته سازمان بهداشت جهانی، قرار دریافت به مدت 30 دقیقه در محلی با سطح صدای 90 دسی بل می تواند به گوش شما آسیب بزند.

البته صداهای زیر 80 دسی بل معمولا به گوش آسیب نمی رسانند اما اگر صدا از این حد فراتر برود، بسته به افزایش و مدت زمانی که در معرض آن قرار می گیرید ممکن است آسیب ببینید. بنابراین نویز می تواند به شما کمک کند.

چرخه قاعدگی (Cycle Tracking)

اپل در جریان رویداد WWDC 2019، همراه با سیستم عامل WatchOS 6، از برنامه Cycle Tracking نیز رونمایی کرد. این برنامه بیشتر با هدف کمک به زنان برای دریافت اطلاعات مفید در رابطه با چرخه قاعدگی و باروری شان از جمله نشانه های سردرد و گرفتگی عضلات طراحی شده که به آن ها کمک می کند از سلامت جسمانی خود مطلع شوند. همچنین این برنامه بر اساس داده هایی که جمع آوری کرده، این چرخه را پیش بینی می کند.

نسل بعدی اپل واچ احتمالا از حسگر اثر انگشت بهره می برد

ECG (نوار قلب)

اگر از اپل واچ 4 یا 5 استفاده می کنید، باید بدانید سنسور الکترونیکی ضربان قلب نیز در ساعت شما واقع شده است که از طریق برنامه ECG کار می کند. این برنامه نوار قلب کاربر را در قالب یک فایل PDF ارائه به او ارائه می دهد و از نظر دقت عملکرد هم توانسته تاییدیه FDA یا همان سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت کند. برای بهره مندی از این قابلیت علاوه بر داشتن ساعت اپل واچ 4 یا 5، باید یک گوشی آیفون 6S یا بالاتر هم در اختیار داشته باشید و همچنین سیستم عامل هر دو محصول باید به آخرین نسخه موجود بروزرسانی شده باشد. البته این قابلیت در همه مناطق در دسترس نیست و اگر بتوانید این ساعت ها را با پارت نامبر LL/A خریداری کنید، می توانید از آن بهره مند باشید.

چطور از ECG اپل واچ سری 4 در ایران استفاده کنیم؟

News (اخبار)

همانطور که از اسمش پیداست، به کمک این برنامه می توانید به جدیدترین وقایع روز جهان دسترسی داشته باشید. نکته جالب اینجاست که این برنامه قبل از نشان دادن خبرها به شما این اجازه را می دهد که حوزه علاقه خود را انتخاب کنید. سپس هرآنچه که برایتان به نمایش در می آید، در محدوده علاقه شماست.

Breathe

برنامه Breathe دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از اسمش پیداست. یعنی به شما اجازه می دهد بین فعالیت های سنگینی که دارید چند دقیقه را برای استراحت و تنفس در نظر بگیرید. کاربر می تواند بر حسب سلیقه، یادآورهای این برنامه را بی صدا کرده و یا آن را برای ساعت های خاصی تنظیم کند. یا حتی زمانی که نیاز به استراحت داشتید می توانید به سراغ خود برنامه بروید. با باز کردن Breathe، انیمیشنی را می بینید که شما را به مدت 1 تا 5 دقیقه به تنفس تشویق می کند. در طول این مدت زمان می توانید ضربان قلب خود را نیز چک کنید.

برنامه Remote

اگر تلویزیون اپل در اختیار دارید، می توانید از این برنامه به عنوان یک ریموت کنترل برای آن استفاده کنید. با این شرط که هر دو محصول به یک شبکه وای فای متصل باشند. می توانید با کمک این برنامه کاملا تلویزیون اپل را کنترل کرده و فرامین خود را از طریق ساعت کوچکی که دارید بدون نیاز به کنترل به آن ارسال کنید.

اپل واچ 6 احتمالا می تواند از غرق شدن شما جلوگیری کند

دوربین

شما نمی توانید با استفاده از ساعتی که دارید عکاسی کنید اما با استفاده از برنامه دوربین (Camera)، ساعت هوشمند شما می تواند به جایگزینی برای آیفون تبدیل شود و دوربین گوشی را کنترل کند. با کمک این برنامه می توانید تصاویر سلفی بگیرید، فیلم برداری کنید و … . اگرچه این برنامه به خاطر عدم تعبیه دوربین در اپل واچ نمی تواند به صورت مستقل عکاسی یا فیلم برداری کند، اما برقراری ارتباط بی نظیری که با گوشی های آیفون دارد باعث می شود آن را در لیست بهترین برنامه های اپل واچ قرار دهیم.

Walkie-Talkie

برنامه Walkie-Talkie به شما این اجازه را می دهد که با دیگر دارندگان اپل واچ به گفت و گو بپردازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه ای را جهت صحبت فشار دهید و یا آن را رها کنید تا بتوانید صحبت مخاطب را بشنوید. البته این برنامه در همه مناطق در دسترس نیست و هر دو ساعت نیز باید در ابتدا از طریق بلوتوث، وایفای یا اینترنت همراه، به گوشی آیفونی که در اختیار دارید متصل باشند. همچنین باید قبل از صحبت، به مخاطب خود یک پیغام درخواست بفرستید و در صورت قبول کردن وی، این ارتباط برقرار خواهد شد. بنابراین عملکرد برنامه Walkie-Talkie به این صورت نیست که کاربران بتوانند هر زمان که تمایل داشتند برای دوستان خود پیغام بفرستند.

Voice Memos

یکی از کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ Voice Memos است. با استفاده از این برنامه می توانید نکات مهمی را که در طول روز با آن روبرو می شوید را ضبط کرده تا همیشه و همه جا به آن ها دسترسی داشته باشید. نکته جالب تر اما قابلیت همگام سازی آن با دیگر محصولات اپل است که در این صورت می توانید صداهایی که مثلا از طریق آیفون ضبط کردید را بشنوید. مادامی که با یک اپل آیدی به دستگاه های خود وصل شوید، این برنامه به صورت اتوماتیک همه آن ها را با یکدیگر همگام سازی می کند.

آینده برنامه های اپل واچ

مینگ چی کو: نسل سوم ایرپادز اپل اوایل سال 2021 رونمایی خواهد شد

مجموعه برنامه های از پیش نصب شده در اپل واچ هنوز جا برای پیشرفت و بیشتر شدن دارند. از جمله برنامه هایی که به شدت منتظر اضافه شدن آن به لیست برنامه های پرکاربرد این ساعت ها هستیم، ردیاب خواب است که یکی از مهم ترین موانع انجام شدن آن نیاز به باتری بسیار قدرتمند است که بتواند با یک بار شارژ در طول شب دوام بیاورد. البته برنامه های شخص ثالثی نظیر AutoSleep Track Sleep on Watch یا Sleep Watch و Sleep Tracker Plus Plus نیز در فروشگاه بزرگ این ساعت وجود دارند، اما رقبایی چون سامسونگ و فیت بیت سال هاست که این قابلیت را به ساعت های هوشمند خود آورده اند!

ردیاب خواب احتمالا با سری اپل واچ 6 راهی بازار خواهد شد. بسکمک از شایعات هم روی همین مسئله اتفاق نظر دارند و با توجه به اینکه رقبا به این قابلیت مجهز شده اند، دیگر وقت آن رسیده اپل نیز دست بکار شود و محصول خود را به هر آنچه که باید، مجهز کند. علاوه بر ردیاب خواب، احتمالا اپل واچ 6 به قابلیت SPO2 جهت اندازه گیری میزان اکسیژن خون نیز مجهز خواهد شد که مشابه با سنسور سنجش ضربان قلب کار می کند. البته ساعت های هوشمند فیت بیت و گارمین از قبل این برنامه را در اختیار دارند.

فعلا اطلاعات زیادی در رابطه با اپل واچ 6 نداریم اما تجهیز آن به قابلیت هایی نظیر سنجش قند خون یا فشار خون که اخیرا نیز شایعه شده دور از انتظار است و باید در سال های بعد منتظر افزودن آن به ساعت های هوشمند اپل باشیم.

اینطور که به نظر می رسد، اپل واچ 6 قرار است قابلیت های پیش فرض بیشتری را به همراه داشته باشد به خصوص در بخش سلامت. چون اپل در طول این سال ها تمایل خود را به ورود به بخش تحقیقات پزشکی به وضوح نشان داده و برای تجهیز ساعت های خود به قابلیت های جالب و کاربردی، با بیمارستان ها یا موسسه های تحقیقاتی جهت انجام مطالعه در زمینه قلب و سلامتی زنان وارد همکاری شده است.

نظر شما در رابطه با این برنامه ها چیست؟ اگر از برنامه دیگری در اپل واچ استفاده می کنید که می تواند تجربه کاربری با این ساعت را بهبود بخشید، لطفا آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

قدرت پردازشی آیفون SE 2 از گلکسی اس 20 اولترا و پیکسل 4 نیز بیشتر است!

منبع: Cnet

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25374

به "9 مورد از کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ که باید از آن ها استفاده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از کاربردی ترین و بهترین برنامه های اپل واچ که باید از آن ها استفاده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید