آبگیری 7 بند خاکی در شهرستان جوین

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جوین گفت: در پی بارش فراوان فصل بهار هفت بند خاکی شهرستان جوین با هدف جلوگیری از بروز خسارت و تغذیه سفره های زیر زمینی آبگیری شدند.

آبگیری 7 بند خاکی در شهرستان جوین

محمدرضا بهروزی فر در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: در پی بارش های مناسب هم اینک 640 هزار متر مکعب آب در بندهای خاکی اندوقان، سرداب، تعاون، جلمبادان، میان آباد و دو بند بیدخور در شهرستان جوین آبگیری شدند.

وی ادامه داد: مهار سیلاب و روان آب نقش موثری در پیشگیری از تخریب زیرساخت ها از جمله پل ها، آبراهه ها، راه های بین مزارع، مسیرهای ارتباطی، اراضی زراعی، باغی و گلخانه ها دارد و سبب تقویت منابع آب های زیرزمینی از جمله چاه ها، چشمه ها و قنات می گردد.

بهروزی فر اضافه کرد: 85 درصد اشتغال شهرستان جوین وابسته به فعالیت های کشاورزی، دامداری و دامپروری است که کنترل روان آب ها و تقویت بندهای خاکی به رونق این بخش یاری می نماید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جوین اظهار کرد: احداث بندهای خاکی موجب کنترل ورود سیلاب به روستاها و اراضی زراعی و باغات شده و این در حالی است که در گذشته خسارات زیادی به دلیل جاری شدن سیلاب به اراضی کشاورزی وارد می شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26184

به "آبگیری 7 بند خاکی در شهرستان جوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگیری 7 بند خاکی در شهرستان جوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید