آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 18 میلیون نفر نزدیک شد

به گزارش بلاگ پو، با ادامه همه گیری ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، شمار مبتلایان به آن به مرز 18 میلیون تن نزدیک شده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 18 میلیون نفر نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، تا به این لحظه 17,909,178 تن مبتلا و 685,930 تن جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بیماری کووید-19 همچنان با سرعت در ایالت های مختلف آمریکا در حال رشد است.مرکز کنترل بیماری ها در آمریکا در پیش بینی جدید خود درباره گسترش دامنه این بیماری به شدت هشدار داده است. براساس پیش بینی مرکز کنترل بیماری ها در آمریکا، در مدت سه هفته، حدود بیست هزار نفر دیگر بر شمار فوتی های کرونا در آمریکا اضافه نموده می گردد.

افزایش این تعداد فوتی کرونا در مدت کمتر از یک ماه بسیار نگران نماینده است.ایالت های کنتاکی، آلاباما، و نیوجرسی جزء کانون های جدید شیوع بیماری کووید-19 در آمریکا اعلام شده اند.مقامات این ایالت ها اعلام نموده اند میهمانی های خانگی علت اصلی شیوع بیماری کووید-19 در میان جوانان این مناطق است.

به گفته فیل مورفی فرماندار ایالت نیوجرسی، کسانیکه ماسک نمی زنند و میهمانی خانگی برگزار می نمایند عوامل مستقیم افزایش شیوع این بیماری به شمار می فرایند.

طبق گزارشات هر ساعت بر شمار جان باختگان و موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا اضافه نموده می گردد.

در هفته گذشته ایالت تگزاس ازنظر شیوع این بیماری در میان ایالت های آمریکا در صدر نهاده شد.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در ایالت تگزاس به چهارصد و سی وهفت هزار و هشتصد و پانزده نفر رسیده است. با این اوصاف، ایالت تگزاس ازنظر موارد ابتلا به این بیماری از ایالت نیویورک نیز در موقعیت بالاتری نهاده شده است.

در حال حاضر شما مبتلایان به بیماری کووید-19 در ایالت نیویورک چهارصد و پانزده هزار و چهارده نفر است.

نواحی جنوبی ایالت تگزاس در شرایط قرمز نهاده شده اند. آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در این نواحی از تگزاس تکان دهنده است.

آمریکا در روز گذشته 70,904 مورد ابتلای جدید و 1,462 مورد فوتی را ثبت نموده است. در آمار تازه با شناسایی35,353 مورد جدید شمار کلی مبتلایان به 4,741,242 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته623 تن نیز جان باختند که با این حساب تعداد کلی تلفات در این کشور به 157,370 تن رسید.

برزیل

به گزارش فرانس 24، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل که به دلیل رفتار و اظهارنظرهای عجیب و جنجالی خود معروف است این بار به مردم این کشور که روزانه بیش از هزار نفر از آنها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند پیشنهاد نموده است از این بیماری هراسی نداشته باشند.

وی که تا کنون سه بار آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است روز گذشته گفت تقریبا هر کسی به کووید-19 مبتلا خواهد شد و از مردم خواست با این بیماری روبه رو شوند و با آن مبارزه نمایند. او که به تازگی قرنطینه سه هفته ای خود را به انتها رسانده برای اثبات حرف خود به پفراینده بیماری خودش اشاره نمود و گفت:من 65 سال سن دارم و در گروه پرخطر هستم.

بولسونارو در ادامه افزود:می دانستم که روزی آن را خواهم گرفت، زیرا فکر می کنم متاسفانه همه آن را خواهند گرفت. از چه می ترسید؟ با آن روبه رو شوید.

او ادامه داد از بابت کشته شدگان متاسفم، اما مردم هر روز به دلایل مختلفی می میرند.

اظهارات رئیس جمهور برزیل در حالی مطرح می گردد که روز گذشته این کشور 52,509 مورد ابتلای جدید و 1,191 مورد مرگ را ثبت نموده است. در آمار تازه با شناسایی9,378 مورد جدید شمار کلی مبتلایان به 2,675,676 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته 221 تن نیز جان باختند که با این حساب تعداد کلی تلفات در این کشور به 92,789 تن رسید.

هند

شمار مبتلایان در سومین کشور آلوده دنیا همچنان رو به افزایش است. شمار قربانیان بیماری کووید-19 در این کشور با مرگ 852 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته به 37,403 نفر رسید.

بر این اساس، شمار مبتلایان به کووید-19 در این کشور نیز با شناسایی 54,782 مورد جدید به 1,751,836 نفر افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که تا به امروز 1,146,828 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته اند.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، کریل دمیتری یف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت که بیش از 20 کشور دنیا نسبت به واکسنی که توسط دانشمندان روس علیه ویروس کرونا ساخته شده ابراز علاقه نموده اند.

دمیتری یف یادآور شد که واکسن فراوری شده در روسیه در بیست و یکمین روز پس از تزریق آن به بدن داوطلبان، همچنان 100 درصد مصونیت برای آنها ایجاد نموده است. به گفته وی، ضمن اینکه، پس از تزریق مجدد، این مصونیت دو برابر می گردد و نتیجه 100 درصد این مسئله در حیوانات به اثبات رسیده شده است.

این مقام روس که خود واکسن ضد کرونا را تزریق نموده است، شرح داد که اطلاعات مربوط به واکسن ساخته شده در روسیه در ماه آگوست (11 مرداد الی 11 شهریور) منتشر می گردد و انتظار می رود که این واکسن در همین ماه (آگوست) مورد تأیید نهایی قرار بگیرد.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی آمریکایی اضافه نمود که در روسیه برای تأیید واکسن قوانین سختگیرانه ای وجود دارد و این کشور همیشه از کشورهای پیشرو در این عرصه بشمار می رفته وهست.

دمیتری یف تأکید کرد که مسئله ایمنی واکسن برای دانشمندان روس در وهله نخست اهمیت قرار گرفته است و مصونیت داوطلبان تزریق واکسن کرونا در روسیه، تا به امروز صد درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (شنبه) گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در این کشور با افزایش 5 هزار و 462 مورد دیگر طی یک روز گذشته، در کل دوره شیوع این بیماری به 845 هزار و 443 نفر رسیده است.

طبق این اطلاعات، رشد روزانه موارد آلودگی جدید به عفونت کووید-19 برای یازدهمین روز متوالی است که از 0.7 درصد تجاوز ننموده است.

این ستاد همچنین گفت که تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا که طی 24 ساعت گذشته در سراسر مناطق روسیه بهبود یافته اند، 8 هزار و 114 نفر ثبت شد و بدین ترتیب، در مجموع 646 هزار و 524 نفر در روسیه بطور کامل درمان شده اند.

نسبت بیماران بهبود یافته در این کشور، بیش از 76 درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا است. بیشترین موارد بهبود مبتلایان به عفونت کووید-19 در شهر مسکو ثبت شده که طی یک روز گذشته یک هزار و 413 نفر از بیمارستان ها مرخص شدند. در مجموع تعداد افرادی بهبود یافته در پایتخت روسیه به 180 هزار و 581 نفر افزایش یافت.

طبق این داده ها، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی یک روز گذشته 95 مورد ثبت شد تا بدین ترتیب شمار قربانیان این عفونت به 14 هزار و 58 نفر رسید.

نسبت کلی موارد فوت بیماران در روسیه، 1.66 درصد از کل موارد آلودگی به ویروس کرونا است.

مکزیک

مکزیک با ثبت بالاترین میزان جانباختگان ناشی از ویروس کرونا، بعد از آمریکا و برزیل در صندلی سوم بیشترین میزان مرگ و میر نهاده شد. مکزیک با پیشی جستن از انگلیس، بعد از آمریکا و برزیل، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را ثبت نموده است. با شناسایی8,458 مورد جدید شمار کلی مبتلایان به 424,637 تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته 688 تن نیز جان باختند که با این حساب تعداد کلی تلفات در این کشور به 46,688 تن رسید.

عربستان

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره نمود. بر اساس این گزارش؛ طی 24 ساعت گذشته، 1537 مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید؛ شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 277 هزار و 478 نفر افزایش پیدا کرد.

همچنین طی ساعات گذشته 21 نفر دیگر بر اثر کرونا در عربستان فوت نموده اند که با احتساب آن، شمار فوتی های ناشی از کرونا در این کشور به 2 هزار و 887 نفر رسید.

مقامات بهداشتی سعودی گفتند که 2 هزار و 16 بیمار کرونایی در عربستان حال مساعدی ندارند.

طی ساعات گذشته همچنین 1890 کرونایی هم در عربستان از چنگال این بیماری کشنده نجات پیدا نموده اند.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز 11 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 548 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 67 نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 306 هزار و 752 نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 216 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 982 نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تا کنون 265 هزار و 830 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: 4011 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه اضافه نمود: تا کنون دو میلیون و 482 هزار و 553 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی با بیان این که استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در شرایط قرمز قرار دارند، اضافه نمود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار دنیای کرونا؛ شمار مبتلایان از 17میلیون نفر گذشت

آخرین آمار دنیای کرونا؛ شمار مبتلایان به 16میلیون و 800هزار نزدیک شد

تازه های کرونایی دنیا؛ بیش از 16 و نیم میلیون نفر در جنگ با کوویدـ19

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31261

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 18 میلیون نفر نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 18 میلیون نفر نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید