آشنایی با پارک بزرگ تبریز و امکانات تفریحی آن

به گزارش بلاگ پو، تبریز از شهرهای با اصالت و مهم در ایران است این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بی شماری است و هر ساله نیز گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور به سوی خود می کشاند از مهم ترین جاذبه های این شهر می توان به پارک بزرگ تبریز اشاره نمود این پارک تفریحی و توریستی در شمال غرب این شهر واقع شده است وسعت این پارک 800 هکتار است و در شمار پارک های وسیع کشور واقع شده است. در گذشته ابتدا این پارک ها یک منطقه کشاورزی بوده اند و یکی از مهم ترین رودخانه ها از این منطقه عبور می نموده است قرار گرفتن رودخانه تلخه رود و مهران رود در راستا این پارک موجب اهمیت بیشتر آن شده است و چشم اندازهای زیباتری را برای آن ایجاد نموده است که می توانید از آن تماشا کنید. این بوستان بزرگ دارای بخش های مختلفی است و با وجود امکانات مختلف رفاهی که در اختیار گردشگران خود قرار می دهد اهمیت زیادی دارد مجموعه های متعدد تفریحی و رفاهی که در بخش های مختلف این پارک می بینید شامل پیست اتومبیل سواری، موتور سواری، دوچرخه سواری، اسب سواری، قایق رانی و … می باشد بعلاوه رستوران ها و مراکز تفریحی سرپوشیده از بخش های دیگر این پارک می باشند که بازدیدکنندگان زیادی دارد.

آشنایی با پارک بزرگ تبریز و امکانات تفریحی آن

پارک بزرگ تبریز:

پارک ها و مراکز تفریحی و بوستان ها از مهم ترین مراکز گردشگری در جهان هستند در کشور ایران نیز بوستان های مختلف با جاذبه های متنوع وجود دارند که در فصل های مختلفی از سال به ویژه در تابستان مقصد گردشگران و مسافران است. یکی از معروف ترین بوستان های شهری در شهر تبریز واقع شده است که دارای وسعت بسیار زیادی است و از مجموعه های بزرگ تفریحی محسوب می گردد امکانات تفریحی و توریستی که در بخش های مختلفی از این مجموعه وجود دارند می توانند گردشگران زیادی را جذب نمایند و از امتیازات مهم این منطقه تفریحی هستند. این پارک زیبا از جمله مکان های تماشای تبریز برای علاقه مندان است که در سفر خود به این شهر زیبای فرهنگی می توانید از آن بازدید کنید.

مساحت این پارک چقدر است؟

همانطور که اشاره نمودیم این پارک یکی از مجموعه پارک های بزرگ است که دارای وسعت بسیار زیادی است مساحت این پارک 800 هکتار است و در بخش های مختلفی از آن مجموعه های تفریحی و توریستی وجود دارد فضای باز و زیاد این پارک موجب می گردد تا در فصل های تابستان مقصد بسیاری از خانواده های تبریزی باشد این منطقه در ایام ماه رمضان نیز مکان مناسبی برای افطاری های دورهمی است.

امکانات بوستان:

پارک بزرگ تبریز به علت مساحت بالایی که دارد یکی از مهم ترین مجموعه های تفریحی است این بوستان در ابتدا یکی از مهم ترین زمین های کشاورزی بوده است که بعدها تغییر کاربری یافته است و به یکی از بوستان های معروف شهر تبدیل شده است. وجود امکانات متعدد که در این پارک برای گردشگران ارائه شده است موجب جذب علاقه مندان زیادی می گردد از مهم ترین امکانات این بوستان می توان به مجموعه های تفریحی آن اشاره نمود این مجموعه های تفریحی شامل قایق سواری، پیست اسکی، موتور سواری، اتومبیل رانی، اسب سواری و دوچرخه سواری است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب می نمایند و هواداران زیادی دارد.

این پارک بعلاوه دارای امکانات مناسبی می باشد رستوران های این پارک دارای منوی غذایی به روز دلپذیری هستند بعلاوه سالن های سرپوشیده و تفریحی در فصل های زمستان می تواند برای تفریحات شما عزیزان مناسب باشد. شهربازی و هتل نیز از دیگر امکاناتی است که در اختیار شما گردشگران و علاقه مندان قرار داده می گردد. این پارک زیبا با وجود این امکانات و امتیازات یکی از مهم ترین تماشای های تبریز برای گردشگران است که می توانید از زیبایی های آن بازدید کنید. از سویی امنیت این پارک موجب شده است تا بسیاری از مسافران و گردشگران از راه دور در این منطقه ها چادر بزنند و شب را در این بوستان اسکان داشته باشند.

از جاذبه های مهمی که در اطراف این منطقه قرار دارند می توان به رودخانه تلخه رود و مهران رود اشاره نمود این رودخانه ها از جاذبه های مهمی هستند که می توانید از آن ها تماشا کنید طبیعت زیبای این رودخانه ها و نواحی اطراف آن از سوی گردشگران زیادی مورد توجه است.

پارک بزرگ تبریز یکی از مهم ترین مکان های تفریحی شهر است شهر تبریز با قدمت تاریخی و پیشینه غنی خود از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و زیبایی های زیادی را در خود جای داده است این شهر از چشم اندازهای طبیعی ویژه ای برخوردار است بعلاوه دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی می باشد.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 65412

به "آشنایی با پارک بزرگ تبریز و امکانات تفریحی آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با پارک بزرگ تبریز و امکانات تفریحی آن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک بزرگ تبریز و امکانات تفریحی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید