یک گشت آسیایی انگیزشی

به گزارش بلاگ پو، برای انجام یک گشت آسیایی بی نظیر می توانید به شهرهای و کشورهای مختلف این قاره کهن سفر کنید. مرکز خرید ابن بطوطه دبی، پارک سان وی لاگون مالزی، بودای زمردین تایلند و ... از جمله مناطق زیبای قاره آسیا به شمار می فرایند.

یک گشت آسیایی انگیزشی

یک گشت آسیایی انگیزشی

گاه برای شارژ مجدد خلاقیت باید علاوه بر تغییر سرعت، به تغییر منظره هم فکر کنید. سفر شما را از محدوده رکود خارج کرده و فرصت های زیادی را پیش روی تان قرار می دهد، تا بتوانید تازه ها را کشف و تجربه کنید و بر خلاقیتتان بیافزایید. مطالعات روانشناسی نشان داده که سفر، افراد را باهوش تر و خلاق تر می نماید. چقدر طول میکشد که چمدانتان را ببندید و خود را به جاده بسپارید! اگر جاذبه های خارجی در برنامه سفر شماست، ما برای شما پیشنهاداتی داریم که بد نیست آن ها را مطالعه کنید.

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

تا به امروز نام ابن بطوطه را شنیده اید؟ در خصوص او چه میدانید؟ ابن بطوطه یک گردشگر مشهور مراکشی است که 600 سال پیش از دنیا رفته است، اما به خاطر ارزش های اسلامی و سفر های اکتشافی اش به شهر های بسیاری در قاره های آسیا، اروپا و آفریقا از محبوبیت ویژه ای در میان عرب ها برخوردار بوده و به عنوان نمادی برای آن ها شناخته می گردد. محبوبیت او بعد از گذشت سال ها به حدی بوده که در دبی، نام او را برای یکی از برترین مراکز خرید برجسته شهر برگزیده اند.

ابن بطوطه مال، یکی از بزرگترین و محبوبترین مراکز خرید در کل دبی و بزرگترین مرکز خرید موضوعی و اقتباسی دنیا میباشد. بخش های مختلف این مرکز خرید بر اساس سفر های گردشگر معروف عرب ابن بطوطه طراحی شده است. گردش در این مجموعه شاید یک روز کامل زمان ببرد، اما از آنجایی که دنیایی از تجربیات گردشگری ابن بطوطه، در آن جای گرفته است، در واقع این گردش به نوعی سفر در تاریخ بعضی تمدنهاست و حضور در آن اوقاتی خوش را برای مراجعان رقم خواهد زد.

این مجموعه زیبا و منحصر به فرد سالانه 20 میلیون نفر بازدید نماینده دارد که عمدتا از میان گردشگران تور دبی بوده و این آمار خود بیانگر صحت ادعای ما در توصیف این مجموعه است.

وجود 275 مغازه، 50 رستوران و 21 سینما و یک سالن تئاتر آیمکس و یک سالن نمایشگاه بزرگ که سالانه فعالیت های متعددی در آن برگزار میگردد، فرصت های خرید و تفریحی این مجموعه را کامل میکند. ناگفته نماند که تابستان ها این مرکز میزبان بازار های متعددی از کالا هایی مربوط به هنر، عکاسی و لباسهاس محلی و قبیله ای میباشد.

برای ورود به این مرکز خرید، باید از گیت ابن بطوطه، هتل لوکس و مجلل دبی با معماری خیره نماینده اش که چیزی کم از یک قصر ندارد عبور کنید.

مرکز خرید ابن بطوطه در 6 بخش کلی طراحی شده است که هریک منعکس نماینده معماری کشور هایی است که ابن بطوطه به آنجا سفر کرده بود؛ این کشور ها عبارتند از: مصر، هند، چین، اندلس (قسمتی از اسپانیا)، پارس (ایران) و تونس؛ که در ادامه معماری و دکور های هر یک را آنالیز خواهیم کرد.

در بخش ایران، برای به نمایش کشیدن سبک معماری فاخر و زیبای ایرانی سقف ها به شکل گنبدی و راهرو ها با استفاده از موزاییک های فیروزه ای و درخشان ساخته شده اند، از بعضی نقاط سقف ها، چلچراغ های برنجی و دست ساز آویخته شده تا با نور کافی همگان شاهد شکوه و عظمت فرهنگ و هنر معماری ایرانیان باشند.

در بخش هند، نقش و نگار هایی از طبیعت زیبای هندوستان و گل و پرنده های زیبای بهشتی بر روی در و دیوار ها به چشم میخورد. ستون های میانی این بخش با سنگ های مرمر که نمادی از افسانه های کهن هندی است تزیین شده است.

یکی دیگر از نماد های جذابی که در این بخش، به خاطر عظمتش نظر همگان را به خودش جلب میکند، مجسمه غول آسایی از یک فیل (یکی از نماد های کشور هند) و کجاوه و سواری بر روی آن است که در زیر سقف گنبدی بزرگ به عنوان نماد تاج محل تعبیه شده است.

علاوه بر این یک ساعت چوبی به شکل فیل که با تکنولوژی قرون وسطایی ساخته شده نیز در این بخش به چشم میخورد که ساختار بسیار جالبی دارد و سر هر ساعت تمام اجزای آن به حرکت درآمده و گذز زمان را به شما یاد آوری میکند تا مات و مبهوت این همه زیبایی از ادامه گردش یا خریدتان باز نمانید.

در بخش چین: به وفور نقش و نگار هایی از اژد ها و سنگ های مرمرین و همچنین رنگ طلایی به چشم میخورد که نشان دهنده معماری بنا های چینی و آداب مردمان این خطه است. یکی دیگر از جذابیت های این قسمت یک استخر کوچک فواره دار است که در میان آن یک کشتی غول پیکر چینی قرار داده شده است و اینطور به نظر میرسد که در حال ورود به ساحل است.

در بخش مصر: این فرصت به مهمان ها داده میگردد تا در هوایی مطلوب و به دور از گرمای سوزان ظهر صحرا و سرمای استخوان سوز شب های آن، از زیبایی های مصر باستان و اهرام اعجاب انگیزش لذت ببرند. معماری این بخش به قدری دقیق و جالب است که بی شک با حضور در دل سازه هایی به رنگ خاکی که با درختان سر به فلک کشیده نخل محاصره شده اند، دقیقا حس و حال فرعونی را خواهید داشت که برای سرکشی به املاکش رفته است.

بخش تونس اولین بخشی بوده که در این مرکز خرید ساخته شده است برای برپایی این بخش از معماری بنا های مذهبی خصوصا مساجد تونس الگو برداری شده است و در طراحی آن از رنگ سفید که نشانی پاکی است به وفور استفاده شده است. ترکیب شیشه های رنگی، در های آهنین بزرگ در بنا های آجری میراثی فرهنگی است که از پادشاهی مراکش برای این سرزمین باقی مانده است.

اندلس یکی از مناطق اسپانیاست که فرهنگ مردمانش با مناطق دیگر اسپانیا در هم آمیخته است و هنوز هم این ویژگی را می توان در معماری و سبک زندگی آن ها مشاهده کرد. هر قسمتی از بخش اندلس یاد آور یک بنای معروف اسپانیا خواهد بود؛ برای مثال سقف های خبرنگاران ای، نمادی از بنای کورت آف د لاینز (Court of the Lions)، قوس های چشمگیر و سالن وسیع، نمادی از قصر الحرا و سنگ و کاشی های قرمز، سنبلی از مسجد بزرگ کوردوبا (Cordoba) هستند که با سفر به اسپانیا هم میتوانید از این جاذبه ها دیدن کنید.

در این مجموعه رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که در آن ها انواع غذا های هندی، چینی، فست فود و میان وعده های لذیذ به فروش میرسد.

مرکز خرید ابن بطوطه در سال 2005 افتتاح شد و به خاطر همین معماری خاصش به شهرت دنیای رسید. این پاساژ با مساحتی بالغ بر 11480 متر مربع یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی است؛ البته طبق برنامه های آینده این مجموعه همچنان قرار است گسترش یابد و به مرکزی با بیش از 1000 فروشگاه تبدیل گردد، مساحتش نیز به 650320 متر مربع برسد.

ساعت کاری مرکز خرید ابن بطوطه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب میباشد. گفتنی است که ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات نیز ممنوع است.

بازار ابن بطوطه در بزرگراه شیخ زاید (بزرگراه واصل دبی و ابوظبی) و در نزدیکی ورودی شماره 6 منطقه آزاد جبلعلی و همچنین در مجاورت دیسکاوری گاردن قرار گرفته است.

از فروشگاه های این مجموعه می توانید کالای مورد احتیاجتان را با قیمت های نسبتا مقرون به صرفه و از میان برند های برتر خریداری کنید. از جمله مواردی که می توانید خریداری کنید عبارتند از: پوشاک و کیف و کفش، جواهرات، لوازم برقی، مبلمان، محصولات آرایشی بهداشتی، صنایع دستی، کتاب و هدایا، عینک آفتابی و طبی، اسباب بازی، لوازم ورزشی.

سالن اسپا و خدمات زیبایی، بدنسازی و تناسب اندام، داروخانه، رستوران و کافی شاپ، شهر بازی های نظیر چاکی چیز و فان سیتی، سینما و مرکز بولینگ از جمله خدمات رفاهی مجموعه محسوب میشوند.

امکانات ویژه مجموعه را در ادامه نام میبریم تا در صورت احتیاج از آن ها بهره ببرید:

خدمات خیاطی، نگهداری کودک، نظافت روزانه، درمانگاه، موسسه آموزش رانندگی، خدمات مخابراتی، خدمات درمانی سریع (درمانگاه اورژانس)، خدمات اینترنتی، عکاسی، خدمات کرایه اتومبیل، صرافی، شعبی از بانک های مختلف، سالن زیبایی، سرویس بهداشتی، پارکنیگ، اتاق مادر و کورک، دفترچه اطلاعات مرکز خرید، نمازخانه مردانه و زنانه و صندلی چرخ دار.

پارک سان وی لاگون مالزی

کشور مالزی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که امروزه یکی از پرهوادارترین کشورها در میان گردشگران تور مالزی در آسیاست. در کنار طبیعت زیبا، جزایر بی­نظیر، تنوع بالای پوشش گیاهی و حیات وحش نادر آن یکی دیگر از دلایل محبوبیت مالزی، شرایط مسافرت­ با هزینه پایین به نسبت کشورهای گردشگرپذیر است. کوالالامپور پایتخت این کشور و از مهمترین پایتخت­های دنیا است که در آن امکانات مختلف تفریحی برای جذب گردشگر و کسب رضایت آنان تدارک دیده شده است.

یکی از این امکانات که بسیار جذاب و پر هوادار است، پارک آبی سان وی لاگون است. این مجموعه بزرگ و دیدنی در بخش پتالینگ جایا، بندر سان احداث شده است و یکی از شلوغ ترین مکان های تفریحی در کوالالامپور است. مکانی مهیج و لذت بخش که در روز های گرم تابستان مورد استقبال بی­نظیر مردم قرار می­ گیرد.

در واقع پارک آبی سان وی جزئی از مجموعه پارک سان وی لاگون است که علاوه بر این پارک آبی دارای بخش های مختلف دیگری همچون شهربازی، باغ وحش، پارک هیجان و پارک وحشت است. هرکدام از این بخش ها به نوبه خود دیدنی و سرگرم نماینده هستند و دیدن مجموعه کامل پارک بیش از یک روز زمان احتیاج دارد.

این پارک بزرگ 35 هکتاری در فاصله 15 کیلومتری از مرکز کوالالامپور است و سالیانه بالغ بر 2 میلیون نفر بازدید نماینده دارد. پارک سان وی یک پیشنهاد فوق العاده برای برطرف خستگی پس از یک روز گردش در کوالالامپور است.

امکانات در نظر گرفته شده برای بازدید نمایندگان در این پارک بی­نظیر است. با بازدید از این مکان مفرح، شانس تجربه هیجان بر فراز بلندترین پل معلق مالزی و لذت بردن از سرسره های پیچ در پیج و سرسره های پرتابی و هیجان انگیز پارک را خواهید داشت.

پارک آبی سان وی لاگون یکی از پرهوادارترین بخش­های این پارک است که جدیدترین سیستم­های تفریحی، امنیتی وحفاظتی همچون سینمای آبی، شبیه­ساز های موج سواری و نیز کلینیک­های درمانی است.

خلاقیت بسیار زیاد طراحان این مجموعه، آن را تبدیل به دنیایی از هیجان ساخته است. به طوری که استفاده از امکانات هربخشی لذت خاص خود را دارد. از مهیج ترین امکانات پارک می­توان به سرسره های باستانی، سرسره 360 که با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت فرد را به پایین می­کشاند، پلکان عجیب، سرسره چالش کنگو، سرسره صعود کامرون، سرسره مار پیتون، سرسره Vuvuzela که در حال حاضر بزرگترین و هیجان انگیر­ترین سرسره دنیاست، اشاره نمود.

ساحل مصنوعی مواج این پارک مکانی فوق العاده برای عاشقان موج سواری و نیز افراد تازه کار است. بازار ورزش­های گروهی آبی در این پارک همواره داغ است. هر زمانی که به این بخش مراجعه کنید، می­توانید با عضویت در گروه های ورزشی طعم یک مسابقه گروهی آبی را بچشید و از لحظات خود لذت ببرید. همچنین این پارک مجهز به استخر های کوچک خانوادگی و خصوصی برای مسلمانان نیز هست.

برای آنکه از روز خود بطور کامل بهره ببرید و لذت ببرید، رعایت بعضی نکات لازم است.

نکته اول چگونگی رسیدن به پارک است. باید به یاد داشته باششید که بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به سان وی استفاده از تاکسی ­های درون شهری است. نکته دیگر اینکه از همراه بردن هر نوع خوراکی به پارک خودداری کنید. در هنگام خرید بلیط پارک 5 گزینه پیش روی دارید که در صورت عدم اطلاع از امکانات پارک، انتخاب برای شما کمی پیچیده و گیج نماینده خواهد بود. اگر قصد بازدید از کل مجموعه را داشته باشید باید یک بلیط کامل به همراه هزینه برای شارژ غذا را خریداری کنید. توجه داشته باشید خرید بلیط اولیه به منزله استفاده از تمامی امکانات پارک نمی­باشد و شما برای استفاده از وسایل مختلف باید بلیط جداگانه خریداری کنید. در این پارک هم مانند سایر پارک­ های آبی در هنگام ورود وسایل همراه شما بازرسی و به شما یک دستبند الکترونیک داده می­ گردد که شناسنامه شما و نیز قفل کمد وسایل شخصی شماست.

سان وی همواره در جستجوی بهترین­ها برای جلب رضایت مراجعه نمایندگان است. از لحظات خود در این مجموعه لذت ببرید.

بودای زمردین تایلند

بودای سبز یاآنچنان که در میان تایلندی ها مشهور است بودای زمردین، مجسمه ایست از بودا در حالت نشسته که با تاریخ این کشور پیوندی دیرینه دارد. بودای زمردین به نوعی الهه محافط تایلند است. این مجسمه که بودا را در حالت نشسته و مشغول مدیتیشن (مراقبه) نشان میدهد از یشم سبز ساخته شده و حدود 66 سانتیمتر بلندی دارد.

بنابر افسانه های این مجسمه 43 سال پیش از میلاد مسیح در هند ساخته شد و سازنده آن پیشگویی مقدس به نام ناگاسنا بود. او پیش بینی کرد که این مجسمه دین بودا را در پنج سرزمین لانکدویپا (سریلانکا)، رامالاکا، دوواراناتی، چیانگ مای و لان چانگ (لائوس) گسترش خواهد داد و رهبری خواهد نمود. اما 300 سال بعد وقتی جنگ های داخلی در هند آغاز شد بودایی ها برای اینکه مجسمه مقدس خود را حفظ نمایند آنرا به تایلند بردند پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن مجسمه به سیلان فرستاد، اما از آنجا که بنا بود مجسمه در تایلند بماند کشتی گرفتار طوفان شد و در کامبوج لنگر انداخت.

مجسمه به شمال تایلند فرستاده شد و حاکم منطقه آن را در جنگل و زیر پوششی از گچ مخفی کرد. در سال 1434 در امپراطوری لاناتای در شمال تایلند تقریبا همه وجود مجسمه را فراموش کرده بودند تا اینکه صاعقه به جنگل بامبوی متعلق به صومعه برخورد کرد، در محل برخورد مجسمه ای گچی به شکل بودا پیدا شد که به محل اقامت راهب بزرگ انتقال یافت، اما بر اثر یک اتفاق ضربه ای به مجسمه خورد و گچ در ناحیه بینی مجسمه ریخت و رنگ سبز زیر آن بیرون افتاد راهب بزرگ آغاز به کندن باقی بخش های گچی مجسمه کرد و چهره بودای سبز رنگ معین شد. پادشاه سم فنگ کائن از حکمرانان سلسله لانتای می خواست مجسمه بودای زمردین را به پایتخت خود یعنی چیانگ می انتقال دهد. مجسمه بر پشت یک فیل گذاشته شد، اما فیلی که مجسمه را حمل میکرد قصد رفتن به چیانگ می را نداشت این فیل سه بار راستاش را عوض کرد و خود را به منطقه ای خاص به نام لمپنگ رسید و در آنجا ایستاد. راهبانی همراه مجسمه این حرکت فیل را به عنوان نشانه ای الهی در نظر گرفتند و در آن نقطه که فیل ایستاده بود معبدی به نام لمپنگ ساخته شد. این معبد تا 32 سال بعد صندلی بودای زمردین بود.

بعد از 32 سال، شاه تیلوکاً مجسمه را خاتمه به چیانگ می برد و در تاقچه ای در یک گنبد به نام چدی لوئانگ نگهداری کرد. 84 سال بعد در 1552 لنگ ژنگ از امپراطوری لائو، پایتخت را به شهر لوئانگ پرابنگ منتقل کرد و مجسمه را به آنجا برد. پس از هجوم برمه ها پایتخت نیز به وینتیان منقل شد و باز مجسمه بودای زمردین نیز به آنجا رفت تا برای 214 سال آینده در آن شهر آرام گیرد در سال 1779 ژنرال تایلندی چائو فرایا چاکاری شورش کرد و پیروز به تسخیر وینتیان شد او مجسمه مقدس را به سیام برد تا انجا را پایتخت خود اعلام کند. مجسمه در معبدی در ثونبوری در نزدیکی وات آرون (پایتخت جدید) نصب شد. هنگامی که تکسین سیام را گرفت و معبد وارت آرون ر. به عنوان کاخ و معبد سلطنتی اش اعم کد و مالک بودای زمردین شد بود. اما چائو فرایا چاکاری، یا همان رامای اول تکسین را شکست داد او این بار پایتخت را به سوی دیگر رودخانه چائو فرایا یعنی بانکوک کنونی منتقل کرد و مجسمه را در کاخ و معبد سلطنتی جدیدی که در سال 1784 برای خود ساخت مستقر کرد.

همانطور که دیدید این مجسمه نماد قدرت در تایلند است چیزی شبیه زوبین مقدس که هرکس آن را در اختیار داشته باشد شکست ناپذیر خواهد بود. این مجسمه نیز همواره در اختیار پادشاهان این سرزمین بوده وشهری که افتخار میزبانیش را میداشته مرکز قدرت تایلند قرار میگرفته. به همین دلیل است که تنها پادشاه تایلند حق دارد به این مجسمه زیبای سبزرنگ نزدیک گردد شاید اگر کس دیگری مجسمه را لمس کند می تواند خاندان امپراطور و حکومت تایلند را از او بگیرد.

این مجسمه سنگی آنقدر برای مردم تایلند اهمیت دارد که سه لباس زرین برایش ساخته اند تا در فصل های مختلف سال از او دربرابر تغییر هوا مراقبت کند این لباس ها در هر فصل توسط پادشاه تایلند یا یکی از اعضای خاندان سلطنتی طی مراسم خاصی تعویض میگردد.

دو دست از این لباس ها به دستور رامای اول ساخته شده اند، که یکی برای تابستان و دیگری برای فصل بارانی مورد استفاده قرار میگیرند. سومین بالاپوش که مختص زمستان و گرم تر است به دستور رامای سوم تهیه شد.

مجسمه بودای زمردین در فصل گرم تاجی نوک تیز و پله دار بر سر میگذارد و یک گردن آویز، کمربند، تعدادی دست بند، بازوبند و مقادیر دیگری زیورآلات سلطنتی که به شکل برگ درختانند بر روی بدنش قرار میگیرد. تمامی این لباس ها از جنس طلا است و با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی آراسته شده اند. تن پوش مجسمه در فصل بارانی تاجی نوک تیز با تکه های یاقوت کبود، و یک ردای طلاکاری شده است که بر شانه وی انداخته میگردد. تاج فصل سرمای بودا با تکه های الماس تزیین شده و شالی جواهر دوزی شده از جنس تور زرین دارد که بر روی ردای فصل بارانی اش انداخته می گردد. تن پوش های طلایی که به مناسبت فصل بر تن بودا نیستند نیز در عمارت کلاه فرنگی که محل نگهداری جواهرات سلطنتی است کنار مبلمان سلطنتی و سکه های تایلندی در معرض دید عموم قرار می گیرند.

این مجسمه را میتوانید در معبد وات فرا کائو در زمین های کاخ سلطنتی بزرگ بانکوک پیدا کنید. دیدن شکوه و عظمت آن شما را خیره خواهد نمود و بدون شک جذب قدرت افسانه ای آن خواهید شد اما مراقب باشید کسی جز پادشاه تایلند حق لمس کردن این سنگ قدرت را ندارد. علاوه بر این ورد به این معبد آداب و پوشش خود را دارد برای وارد شدن به کاخ بزرگ و وات پراکائو شما باید لباس مخصوص به تن کنید . مردها ، شلوار های بلند ، لباس آستین بلند و کفش بپا می نمایند و زن ها، دامن های بلند. اگر هم لباستان مناسب نبود می توانید لباس مناسب اجاره کنید. این معبد همه روزه از ساعت 8:30 صبح الی 15:30 بعدازظهر پذیرای بازدیدنمایندگان و گردشگران علاقه مند تور تایلند است.

غروب پودانگ چین

شانگهای چین از جمله زیباترین شهرهای دنیا است که در طول سالیان اخیر تحولات بزرگی را به چشم دیده است. این تحولات در راستای جذب گردشگر بسیار موثر بوده است به طوری که در چند سال اخیر این شهر جزو ده شهر برتر آسیا در زمینه صنعت توریسم قرار گرفته است. بخش­های مختلف شانگهای از جذابیت­های ویژه خود برخوردار است. یکی از این مناطق که بسیار مورد توجه گردشگران تور چین است، منطقه پودانگ است. پودانگ را با آسمان خراش­های غول پیکر، بلند و عجیبش می شناسند. ساختمان­هایی مدرن که زیبایی­ هایش تا ساعت­ ها شما را حیرت زده می­کند. در این منطقه اوج خلاقیت معماران معروف دنیا را در یک نگاه خواهید دید. یکی از مهم ترین بخش­های پودانگ، مرکز تجارت دنیای شانگهای است که از اولین مراکزی بود که به این منطقه رونق بخشید. برج­ های شیشه ای و با شکل­ های مختلف از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه است.

و اما شب­های شانگهای و به ویژه پودانگ حال دیگری دارد. اگر به شانگ های سفر می­کنید خواب را فراموش کنید! چرا که زیبایی ها و شگفتی های شب­ های این شهر خواب را از سرتان می­ رباید و در واقع وقتی برای خوابیدن نخواهید داشت.

ساختمان تجارت دنیای پودانگ که از بلندترین آسمان خراش­های این شهر است، دارای زیباترین مناظر از شهر بر فراز بلندترین طبقاتش است. منظره زیبای شهر و رودخانه هوانگپو از این زاویه زیباترین مناظری است که از شانگهای می ­توانید ثبت کنید. پل 55 متری شیشه ای که در طبقه صدم از این برج ساخته شده است، دارای بهترین دید از تمام منطقه است. البته توجه داشته باشید که راه رفتن بر روی این پل بسیار هیجان انگیز و ترسناک خواهد بود! اگر چه پل کاملا ایمن است و خطری از این بابت بازدیدنمایندگان را تهدید نمی ­کند! در طبقات 94 و 97 هم مکان­های ویژه ای برای مشاهده فضای بیرون تعبیه شده است که دارای چشم انداز های بسیار زیبایی از شهر هستند. با این وجود بهترین نما از فضای شهر را از روی پل شیشه ای می­ توان دید!

نورپردازی های فوق العاده زیبای هرکدام از برج ها شب­های پودانگ را خیال انگیز کرده است. شب­هایی که برای هر گردشگری به عنوان یکی از زیباترین شب­های زندگیش ثبت خواهد شد! راستا ساحلی کناره رودخانه هوانگپو از بهترین راستا های ویژه پیاده روی و گپ های شبانه است. انعکاس نور آسمان خراش­ها در آب رودخانه دیدنی است.

در این بخش از شانگهای شب و روز چندان تفاوتی نمی­کند! شب­های هوانگپو به همان اندازه پر جنب و جوش و هیاهوست که روزهایش! تمامی مراکز بزرگ تجاری! مناطق تفریحی و فروشگاه­های بزرگ و کوچکش در هر ساعتی از شبانه روز فعالند و معمولا در ایام گرم سال، شب­های این منطقه اوج شلوغی را تجربه می ­کند!

شانگهای از شهر های پر جمعیت چین و دنیا است؛ بنابراین طبیعی است با خیابان­های شلوغ و ترافیک­های طولانی مدت روبرو شوید! از این رو اگر می­ خواهید بدون معطلی به هوانگپو برسید، حتما از وسایل حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو بهره ببرید.

آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم ها از جمله خلاقیت ها در جذب گردشگر است. با سفر به ترکیه شانس دیدن بزرگ ترین آکواریم دنیا را در استانبول کسب خواهید کرد. این مجموعه بزرگ در محله فلوریا واقع شده و از مکان های پر بازدید و مورد توجه گردشگران تور استانبول است.

نزدیکی این مجموعه به فرودگاه منجر به استقبال بیشتر از این مجموعه شده است. تعداد بالای بازدید نمایندگان از این آکواریوم نشان می­دهد که میزان هزینه و وقتی که برای ساخت آن صرف شده است، نتیجه بخش بوده و این سرمایه گذاری بسیار پیروزیت آمیز بوده است.

با بازدید از این آکواریوم یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین دیدنی های استانبول را بدون داشتن فن شنا و غواصی دنیای زیر آب را به راحتی از نزدیک ببینید.

17 منطقه زیست شناسی با بیش از 17 هزار جاندار دریایی در مجموعه ای با مساحت 2200 متر مربع که شامل بیش از 64 مخزن در ابعاد متفاوت است، این آکواریوم را به یکی از پر بازدیدترین دیدنی های ترکیه تبدیل کرده است.

زیباترین و نادرترین گونه های گیاهی و جانوری دریایی که تا به حال انسان کشف کرده در این آکواریوم جمع شده است. این مجموعه حیرت انگیز در نوع خود در دنیا بی­نظیر است. شما می­توانید در بخش هایی از این آکواریوم لذت غواصی را در کنار ماهی ها تجربه کنید.

اگر آماده یک سفر دریایی طولانی هستید وارد این مجموعه شوید. سفر قاره به قاره را به شکل هیجان انگیزی با شبیه سازی های اجرا شده در این آکواریوم تجربه کنید. این سفر رویایی از دریای سیاه آغاز شده و با عبور از تنگه بسفر به دریای مرمره وارد می­گردد. کم کم با عبور از دریای اژه و کانال سوئز به دریای سرخ، دریای مدیترانه و سایر آب های کره زمین شنا می­ کنید. در نهایت با عبور از قاره آمریکا به آسیا برگشته و انتهای آکواریوم شما را به دریای مرمره راهنمایی می­ کند. با بازدید از این مجموعه فوق العاده زیبا، قاره پیمایی را در کمتر از یک روز تجربه می­ کنید.

برای بازدید از این مجموعه زیبا باید از ایستگاه های اتوبوس میدان تقسیم و منطقه سلطان احمد که به صورت رایگان به مسافران خدمت رسانی می­ نمایند، بهره ببرید. سرویس برگشت از این آکواریوم هم همه ساعته برقرار است. راه های دیگری همچون مترو و تراموا هم برای رسیدن به آکواریوم وجود دارد.

ورودی این آکواریوم کشتی شبیه سازی شده حضرت نوح قرار گرفته که فضای عجیب و در عین حال زیبایی ایجاد نموده است.

در مجموعه آکواریوم فروشگاه های کوچکی برای فروش لوازم زینتی، تزئینی و خرده لوازم دریایی وجود دارد که می­ توانید یادگاری های کوچکی از این مجموعه بزرگ و زیبا به یادگار تهیه کنید.

در قسمت بعدی از این مجموعه محوطه جنگل های استوایی با مساحت بیش از 5 هزار متر مربع، منطقه زیبایی ایجاد نموده که در آسیا بی نظیر است. این باغ استوایی در محیطی مسقف شبیه سازی شده و آب و هوای گرم و مرطوب دقیقا مشابه با جنگل های استوایی دارد.

در محدوده اطراف این آکواریوم مجتمع های خرید بزرگی افتتاح شده اند که بعد از بازدید از مجموعه آکواریوم می ­توانید برای خرید و یا حتی استراحت و صرف غذا از آن­ها دیدن کنید.

در مجموعه آکواریوم رستوران زیبا و دلنشینی هم وجود دارد که انواع غذا های دریایی را پخت می­ نمایند. اگر هوادار غذا های دریایی هستید، این بخش از بازدید خود را از دست ندهید.

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: setare.com
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43294

به "یک گشت آسیایی انگیزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گشت آسیایی انگیزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید