آنکارا: تضعیف ناتو، نتیجه تحریم های آمریکا علیه ترکیه

به گزارش بلاگ پو، رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه به آمریکا هشدار داد چنانچه تحریم ها علیه ترکیه اعمال گردد، این فرایند باعث تضعیف قدرت ناتو خواهد شد.

آنکارا: تضعیف ناتو، نتیجه تحریم های آمریکا علیه ترکیه

گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کانال تلویزیونی تی آرتی گزارش داد نعمان کورتولموش معاون رئیس حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به آمریکا هشدار داد که اگر تحریم ها علیه ترکیه اعمال گردد، این فرایند باعث تضعیف قدرت ناتو خواهد شد.

نعمان کورتولموش اضافه نمود: در شرایطی که خاورمیانه دچار مسائل بزرگی شده است، تحریم ها علیه ترکیه، قدرت ناتو را نیز در منطقه تضعیف خواهد نمود. امیدواریم که تحریم های آمریکا علیه ترکیه اجرا نگردد، زیرا اقدامات اشتباهی علیه ترکیه قدرت نفوذ ناتو را نیز تضعیف خواهد نمود.

شب گذشته، مجلس سنای آمریکا پیش نویس قانون لایحه دفاعی این کشور را که شامل اعمال تحریم علیه ترکیه نیز است را به شکل نهایی تصویب کرد. کنگره آمریکا مجوز اعمال تحریم علیه ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه را صادر نموده است.

این در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا، طرح پیشنهادی یونان و فرانسه درباره تحریم ترکیه را رد و تاکید کردند که گسترش روابط اتحادیه اروپا و ترکیه در راستای تامین منافع راهبردی دو جانبه است. سران اتحادیه اروپا در اجلاس بروکسل، طرح یونان و قبرس جنوبی (جمهوری قبرس) برای تحریم ترکیه را آنالیز کردند. یونان و قبرس جنوبی در دریای مدیترانه شرقی درباره اکتشاف و استخراج منایع گاز طبیعی و نفت و مشخص حریم دریایی و منطقه انحصاری مالی با ترکیه در حال کشمکش هستند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40165

به "آنکارا: تضعیف ناتو، نتیجه تحریم های آمریکا علیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: تضعیف ناتو، نتیجه تحریم های آمریکا علیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید