آیفون 13 پرو رفرش ریت نمایشگر را با سرعت اسکرول تنظیم می نماید

به گزارش بلاگ پو، بیشتر گوشی های هوشمند پیشرفته امروزی از نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتزی یا حداقل 90 هرتزی بهره می برند. شرکت اپل هم در سری نو آیفون 13 پرو خود از این نمایشگر ها استفاده نموده است. کاربران همیشه از کار با چنین نمایشگر هایی به علت روان و سریع بودنشان استقبال ویژه ای نموده اند، اما این صفحه نمایش ها از قیمت بالاتری نسبت به سایر نمایشگر ها برخوردارند. علاوه بر هزینه هنگفت آن ها، این نمایشگرها مصرف باتری بیشتری هم دارند و بر طول عمر باتری دیوایس شما هم تأثیر خواهند داشت. روش های مختلفی برای کاهش این اثرگذاری وجود دارد اما تکنیک نو اپل در نمایشگر پروموشن آیفون 13 پرو می تواند حرکت نوآورانه ای در مقابل همه آن روش ها باشد.

آیفون 13 پرو رفرش ریت نمایشگر را با سرعت اسکرول تنظیم می نماید

نمایشگر های با رفرش ریت بالا به ویژه هنگامی که صحبت از بازی کردن، تماشا انیمیشن و حتی اسکرول کردن در رسانه های اجتماعی می گردد، با روان تر و سریع تر نشان دادن محتوا، تجربه فوق العاده ای به کاربران می دهند. این فرایند به این معنی است که صفحه نمایش باید 90 تا 120 بار در ثانیه رفرش گردد و طبیعتا مصرف انرژی بالایی را می طلبد. به همین علت در بسیاری از گوشی های هوشمند و تبلت ها، از رفرش ریت متغیر استفاده می گردد تا فرکانس را بسته به اپلیکیشن استفاده شده تغییر دهد.

شرکت اپل هم در گوشی های آیفون 13 پرو خود از همین استراتژی استفاده می نماید اما گویا اپل هنگام معین مقدار رفرش ریت یک اپلیکیشن، عامل دیگری را هم در آن دخیل نموده است. طبق آخرین گزارش ها، سیستم عامل iOS سرعت حرکت انگشت شما را هنگام لمس نمایشگر محاسبه نموده و با استفاده از آن رفرش ریت صفحه را تنطیم می نماید. این فرایند به این معناست که اگر محتوای روی نمایشگر ثابت باشد، رفرش ریت آن می تواند به 10 هرتز هم برسد و از طرف دیگر در مواقع اسکرول سریع رفرش ریت آن به بالاترین حد ممکن یعنی 120 هرتز هم خواهد رسید.

این قابلیت تازه قطعا در مقایسه با تنظیم رفرش ریت بر اساس مقدار در خواستی هر اپلیکیشن، رویکرد هوشمندانه تری به نظر می رسد. با این رویکرد اپل می تواند طول عمر باتری گوشی های آیفون 13 پرو را با آیفون هایی که از نمایشگر پروموشن استفاده نمی نمایند برابر کند. با توجه به این که طول عمر باتری های آیفون یکی از دغدغه های کاربران اپل است، این فناوری می تواند تا حد زیادی این مشکل را جبران کند.

به هر حال، این یک رویکرد خلاقانه ای است و ما امیدواریم که پای این فناوری به سایر نمایشگر های پروموشن به خصوص در پرچم داران سال بعد اپل یعنی آیفون های 14 باز گردد. با فاش شدن این فناوری بعید نیست که دیگر تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند مانند سامسونگ هم از این نوآوری در گوشی های پرچم دار بعدی خود بهره ببرد.

منبع: slashgear

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55736

به "آیفون 13 پرو رفرش ریت نمایشگر را با سرعت اسکرول تنظیم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 پرو رفرش ریت نمایشگر را با سرعت اسکرول تنظیم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید