راهنمای خرید برترین تبلت های بازار در سال 2021

به گزارش بلاگ پو، در این گزارش به معرفی برترین تبلت های بازار در سال 2021 می پردازیم.

راهنمای خرید برترین تبلت های بازار در سال 2021

به گزارش تبلت ها یکی از کاربردی ترین ابزار های هوشمند امروزی هستند که در کنار گوشی های هوشمند و لپ تاپ، در اغلب خانه ها می توان آن ها را یافت. با اینکه قبل از ظهور سیستم عامل اندروید و آی او اس هم تبلت ها وجود داشتند که آن چیزی که امروزه به نام تبلت می شناسیم با روی کار آمدن سیستم عامل های هوشمند نو، فراوری شدند. البته، این دستگاه های هوشمند به مرور و با عظیم تر شدن صفحه نمایش گوشی های هوشمند، عظیم تر شده و به لپ تاپ ها نزدیک تر شده اند. در واقع، تقریباً این روز ها دیگر خبری از تبلت های 7 اینچی نیست و مدل های 8 اینچی هم به ندرت فراوری می شوند. اما نمونه های 10 اینچ به بالا محبوبیت بسیار زیادی دارند و قدرت سخت افزاری بسیار خوبی هم ارائه می نمایند.

در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه فراوری تبلت فعالیت می نمایند، اما بدون شک سردمدار آن ها اپل و سامسونگ است. این دو که در حوزه گوشی های هوشمند هم همواره رقابت تنگاتنگی داشته اند، قدرتمندترین تبلت های چند سال اخیر را فراوری نموده اند و تا به امروز رقیب جدی ای نداشتند. البته، شرکت های چینی مانند هواوی و شیائومی در سال های اخیر کوشش های خوبی داشته اند تا بازار را از سلطه دو غول کره ای و آمریکایی خارج نمایند.

در ادامه قصد داریم مروری بر برترین تبلت های بازار داشته و شما را با ویژگی های مختلف آن ها آشنا کنیم. بنابراین، اگر تصمیم به خرید تبلت گرفته اید، حتماً با ما همراه باشید و قبل از مراجعه به بازار یا ثبت خرید آنلاین، این مقاله را مطالعه کنید.

اپل اولین نسل از تبلت های خود موسوم به آیپد را سه سال بعد از عرضه آیفون، یعنی در سال 2010 وارد بازار کرد. تا آن موقع، تبلت ها معمولاً قدرت سخت افزاری زیادی نداشتند و چندان نمی شد به آن ها اعتماد کرد. اما اپل با عرضه آیپد توانست این دیدگاه را تغییر داده و محصولی را فراوری نمایند که کاملاً توانایی رقابت با دستگاه های هوشمند دیگر را داشت. محبوبیت آیپد به حدی بود که حتی امروزه هم بسیار از مردم تبلت را با نام آیپد می شناسند و با این نام از آن یاد می نمایند!

در طی 10 سال گذشته قدرت آپید های اپل روز به روز افزایش یافته و اکنون به حد خیره نماینده ای رسیده است. در واقع، هر کس که در پی یک تبلت فوق العاده قدرتمند و جایگزینی سبک و جمع و جور برای لپ تاپ خود باشد، گزینه ای بهتر از آیپد های اپل نخواهد داشت.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 12.9 اینچ

رزولوشن: 2048 در 2732 پیکسل

پردازنده: اپل M1

حافظه رم: 8 / 16 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت / 1 ترابایت / 2 ترابایت

دوربین پشتی: سه گانه (12 و 10 مگاپیکسل به همراه سنسور تشخیص عمق LiDAR)

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

آیپد پرو 12.9 (2021) یک تبلت بسیار عظیم، بسیار قدرتمند و بسیار گران است. اپل در این نسخه، پردازنده های موبایلی متداول را کنار گذاشته و از تراشه M1 خود بهره گرفته است که پیش تر در رایانه های مک به خوبی امتحان خود را پس داده بود.

قدرت سخت افزاری بالای آیپد پرو 12.9 باعث شده تا برای کار های سنگین مانند ویرایش ویدیو، طراحی گرافیکی و اجرای سنگین ترین بازی ها، یک گزینه بسیار مناسب و ایده آل باشد. علاوه بر این، صفحه نمایش Mini LED این تبلت هم از آخرین فناوری های روز استفاده نموده و تصاویر بسیار شفاف و درخشان را ارائه می دهد که باعث می گردد لذت کار کردن با آن دو چندان گردد.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 11 اینچ

رزولوشن: 1668 در 2388 پیکسل

پردازنده: اپل M1

حافظه رم: 8 / 16 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت / 1 ترابایت / 2 ترابایت

دوربین پشتی: سه گانه (12 و 10 مگاپیکسل به همراه سنسور تشخیص عمق LiDAR)

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

آیپد پرو 11 (2021) از بسیاری جهات کاملاً شبیه به مدل 12.9 اینچی است و تنها تغییر عظیم آن، کوچک تر شدن نمایشگر بوده است. البته نوع پنل نمایشگر در این مدل، IPS LCD بوده و در نتیجه نباید انتظار کیفیت و شفافیتی به مقدار برادر عظیم ترش را داشت. در هر صورت اگر 12.9 اینچ برای یک تبلت به نظرتان مقدار عظیمی است و دوست دارید مدل جمع وجورتری در اختیار داشته باشید، اما در عین حال بتوانید همان کار های سنگین را به راحتی انجام دهید، در این صورت آیپد پرو 11 می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.9 اینچ

رزولوشن: 1640 در 2360 پیکسل

پردازنده: A14 بیونیک

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 256 گیگابایت

دوربین پشتی: 12 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

از سری آیپد پرو که فاصله بگیریم، به مدل های دیگری مانند آیپد ایر 4 (مدل 2020) می رسیم که باید گفت هیچ کم و کسر خاصی نسبت به مدل های پرو ندارد. این گوشی از لحاظ سخت افزاری می تواند تقریباً همان عملکرد را ارائه نموده، اما قیمت به مراتب پایین تری دارد. از لحاظ ظاهری آیپد ایر 4 بسیار شبیه به سری آیپد پرو بوده و صفحه نمایشی بسیار عظیم و باکیفیت دارد. بعلاوه، همچون سری پرو از نسل دوم قلم اپل و صفحه کلید نامارت هم پشتیبانی می نماید.

پردازنده A14 بیونیک که در قلب آیپد ایر جای گرفته، همان تراشه ای است که در سری آیفون 12 یافت می گردد و قدرت بسیار خوبی را برای این تبلت به ارمغان آورده است. به علاوه، چهار بلندگوی قدرتمند و طول عمر بالای باتری هم از دیگر ویژگی های جالب توجه آیپد ایر 4 هستند.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.2 اینچ

رزولوشن: 1620 در 2160 پیکسل

پردازنده: A12 بیونیک

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 128 گیگابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 1.2 مگاپیکسل

آیپد 10.2 اینچی (2020) با اینکه نسبت به مدل سال قبل تر از خود تغییرات کمی داشت، اما با این حال پیشرفته ترین و برترین تبلت 10.2 اینچی اپل محسوب می گردد و اگر به روز بودن و استفاده از آخرین فناوری های روز جهان برایتان اهمیت حیاتی ندارد، همچنان می توانید روی این مدل حساب کنید. صفحه نمایش میانه و سخت افزاری که این روز ها دیگر به سمت قدیمی شدن می رود، باعث شده تا قیمت آیپد پرو 10.2 اینچی هم در مقایسه های با مدل های نو بسیار رقابتی تر بوده و برای کسانی که هزینه کافی ندارند، گزینه مناسب تری باشد.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 7.9 اینچ

رزولوشن: 1536 در 2048 پیکسل

پردازنده: A12 بیونیک

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 256 گیگابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

بعضی اوقات ممکن است به دستگاهی احتیاج داشته باشید که کمی از گوشی های هوشمند عظیم تر باشد، اما زیاد هم فضا اشغال نکند و بتوان آن را به راحتی با خود به همه جا برد. در چنین شرایطی آیپد مینی (2019) می تواند یک گزینه عالی باشد. همان طور که در مقدمه این مقاله هم اشاره کردیم، این روز ها تبلت های 7 و 8 اینچی بسیار کمیاب شده اند و حداقل فراوری نمایندگان خوشنام کمتر به سراغ فراوری محصولاتی در این مقدار می فرایند. بنابراین، آیپد مینی (2019) رقبای زیادی در بازار ندارد.

تراشه قدرتمند A12 بیونیک اپل و باتری عظیم 5124 باعث شده تا آیپد مینی (2019) هم از لحاظ قدرت پردازشی و هم اندازه نگهداری شارژ، در سطح بالای قرار داشته و بتواند احتیاج اغلب کاربران را به خوبی برآورده کند. به علاوه، این تبلت از قلم اپل هم پشتیبانی می نماید و به این ترتیب می توانید همواره یک دفتر یادداشت کوچک در جیب یا کیف خود داشته باشید.

مایکروسافت با وجود اینکه در بازار گوشی های هوشمند نتوانست حضور درخشانی داشته و سیستم عامل ویندوز را به نام یک پلتفرم همراه معرفی کند، اما در حوزه تبلت به خوبی توانسته نظر کاربران را جلب نموده و با محصولات سری سرفیس خودی نشان دهند. اگر از هواداران ویندوز باشید و بخواهید تبلتی با این سیستم عامل داشته باشید، در حال حاضر گزینه ای بهتر و باکیفیت تر از سری سرفیس مایکروسافت نمی توانید پیدا کنید. در ادامه 2 مدل از محبوب ترین اعضای این خانواده را به شما معرفی می کنیم.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 12.3 اینچ

رزولوشن: 1824 در 2736 پیکسل

پردازنده: اینتل Core i7، i5، i3

حافظه رم: 4 / 8 / 16 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت / 1 ترابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

تبلت های سری سرفیس پرو 7 در ظاهر و مقدار ای یکسان، اما چندین و چند پیکربندی مختلف ارائه می شوند. پردازنده هایی که در این تبلت ها استفاده شده، محصول اینتل بوده و بسته به احتیاجتان می توانید یکی از سه گزینه i3 یا i5 یا i7 را انتخاب کنید. پردازنده گرافیکی هم در مدل i3 از نوع اینتل UHD و در مدل های i5 و i7 از نوع اینتل Iris می باشد.

سیستم عاملی که بر روی تبلت های سری سرفیس پرو 7 نصب شده، ویندوز 10 نسخه خانگی بوده و یک نسخه آزمایشی 30 روزه از بسته نرم افزاری مایکروسافت 365 هم در اختیار خریداران قرار می گیرد. مایکروسافت با تبلت های این سری کوشش نموده که تا هر کاربری با هر مقدار بودجه ای را راضی نگه دارد و به همین علت دست شما را در انتخاب مشخصات سخت افزاری مورد احتیاج کاملاً باز گذاشته است.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.5 اینچ

رزولوشن: 1280 در 1920 پیکسل

پردازنده: اینتل Pentium Gold 4425Y / اینتل Core m3

حافظه رم: 4 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

اگر تبلت های سری سرفیس پرو 7 به نظرتان عظیم و البته گران می آیند، بهتر است توجه خود را به سری بعدی یعنی سرفیس گو 2 معطوف کنید که با هدف جلب نظر خریداران با بودجه محدود فراوری شده است. در این سری خبری از پردازنده های سری Core i اینتل نیست و نباید انتظار قدرتی معادل مدل پرو را داشته باشید. پردازنده گرافیکی هم از نوع اینتل UHD بوده و برای کار های سبک و میانه مناسب است.

مقدار صفحه نمایش در سرفیس گو 2 برابر 10.5 اینچ بوده و حمل و نقل آن نسبت به مدل های پرو کمی راحت تر است. بعلاوه، سیستم عاملی که بر روی مدل های این سری نصب شده نسخه ای سبک تر از ویندوز 10 نسخه خانگی موسوم به S است که باعث می گردد سخت افزار نسبتاً ضعیف سرفیس گو با مشکل روبرو نگردد. دوره یک ماهه مایکروسافت 365 برای این سری هم در نظر گرفته شده و می توانید برای یک ماه به صورت رایگان از این بسته نرم افزاری بهره ببرید.

سیستم عامل اندروید گوگل به نام رقیب شماره یک آی او اس، در جهانی تبلت ها هم حضور پررنگی دارد و باعث شده تا بازار این محصولات تنوع بسیار بالایی داشته باشد. آیپد های اپل با وجود قدرت و کارایی فوق العاده ای که دارند، معایبی مانند قیمت بسیار بالا و زیست بوم بسته نرم افزاری را دارند که باعث شده، عده زیادی از کاربران به فکر پیدا کردن یک جایگزین خوب برای آن ها باشند. در این بین، شرکت های فراوری نماینده محصولات اندرویدی توانسته اند با معرفی تبلت هایی در تمام رده های قیمت و در طرح ها و پیکربندی های مختلف، احتیاج تمام اقشار جامعه را مد نظر قرار داده و برای هر کدام مدلی مناسب را فراوری و روانه بازار نمایند. پس اگر توان خرید آیپد را ندارید و یا می خواهید دست بازتری در استفاده از دستگاه خود داشته باشید، تبلت های اندرویدی می توانند گزینه های بهتری برای شما باشند.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 12.4 اینچ

رزولوشن: 1752 در 2800 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865 پلاس

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت

دوربین پشتی: دوگانه (13 و 5 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 10090 میلی آمپر ساعت

اولین تبلت اندرویدی در فهرست ما، گلکسی تب اس 7 پلاس یعنی برترین و قدرتمندترین تبلت فراوری شده به وسیله سامسونگ تا به امروز است. این تبلت رقیبی کاملاً جدی برای سری آیپد پرو اپل بوده و کسانی که از محصولات اپل خوششان نمی آید، می تواند روی گلکسی تب اس 7 پلاس حساب ویژه ای باز نمایند. به خصوص، صفحه نمایش این تبلت که از نوع سوپر امولد و 12.4 اینچی است، کیفیت فوق العاده ای دارد و تقریباً هیچ تبلت دیگری نمی تواند به پای آن برسد.

تراشه اسنپدراگون 865 پلاس که در دل گلکسی تب اس 7 پلاس جای گرفته با اینکه نوترین تراشه بازار نیست، اما از مدل های پرچمدار و بسیار قدرتمندی است که در هیچ کاری کم نمی آورد. این تبلت از قلم استایلوس سامسونگ هم پشتیبانی می نماید و برای طراحان هم می تواند یک گزینه بسیار ایده آل باشد. به خصوص که قدرت سخت افزاری و حافظه رم بالایی دارد و به راحتی می تواند از پس اجرای سنگین ترین برنامه های ویرایش ویدیو یا طراحی گرافیکی برآید.

ضمناً، اگر گلکسی تب اس 7 پلاس به نظرتان بیش از مقدار گران و عظیم است، می توانید به سراغ مدل استاندارد تب اس 7 بروید که تنها تفاوتش نمایشگر کوچک تر (11 اینچی)، LCD بودن پنل نمایشگر به جای سوپر امولد و کوچک تر بودن باتری (8000 میلی آمپر ساعت) است.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.4 اینچ

رزولوشن: 1200 در 2000 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 9610

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 7040 میلی آمپر ساعت

گلکسی تب اس 6 لایت یک نسخه ضعیف تر از گلکسی تب اس 6 است که سامسونگ به جای کاهش مقدار و کوچک تر کردن آن، تصمیم گرفته تا بعضی ویژگی های رده بالا را از آن حذف کند و به این وسیله قیمت تمام شده را کاهش دهد. در این مدل خبری از تراشه پردازشی پرچمدار و دوربین آن چنانی نیست، اما با این وجود در قبال سخت افزاری که ارائه می نماید، ارزش خرید کاملاً بالایی دارد.

پس اگر در پی یک تبلت اندرویدی عظیم و کارآمد هستید، اما قرار نیست کار های سنگینی انجام دهید، احتیاجی نیست هزینه بیش از مقدار کنید؛ چرا که گلکسی تب اس 6 لایت به خوبی می تواند جوابگوی احتیاج های شما باشد. رم 4 گیگابایتی هم در حال حاضر برای تمام برنامه ها و بازی های اندروید کافی است و احتیاجی به بیشتر از این نیست.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.4 اینچ

رزولوشن: 1200 در 2000 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 662

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 گیگابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 7040 میلی آمپر ساعت

یکی دیگر از تبلت های میان رده سامسونگ که شباهت بسیار زیادی به گلکسی تب اس 6 لایت دارد، گلکسی تب ای 7 است. این مدل اواخر سال گذشته میلادی عرضه شده از صفحه نمایش TFT LCD در مقدار 10.4 اینچ بهره می برد. مهمترین تفاوتی که بین گلکسی تب ای 7 و تب اس 6 لایت می توان یافت، استفاده از تراشه 11 نانومتری اسنپدراگون 662 به جای پردازنده 10 نانومتری اگزینوس 9610 است. البته این دو تراشه پردازشی عملکرد بسیار نزدیکی داشته و در تست های بنچمارک هم امتیازات تقریباً مشابهی کسب نموده اند (اگزینوس 9610 در عملکرد تک هسته ای کمی بهتر است و اسنپدراگون 662 در عملکرد چند هسته ای).

گلکسی تب ای 7 برخلاف تب اس 6 لایت که تنها از یک گزینه 4 گیگابایتی برای رم برخوردار است، در مدل های 3 و 4 گیگابایتی فراوری شده و از همین رو نسخه 3 گیگابایتی آن می تواند کمی ارزان تر باشد. اما در مجموع باید گفت این دو تبلت تفاوت زیادی با هم ندارند و هر کدام را که با قیمت مناسب تری پیدا کردید، می توانید بخرید.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.5 اینچ

رزولوشن: 1600 در 2560 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 670

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

دوربین پشتی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 7040 میلی آمپر ساعت

هیچ تردیدی نیست که گلکسی اس 7 و اس 7 پلاس برترین تبلت های اندرویدی سامسونگ و حتی بازار هستند. اما اگر بودجه محدودی دارید، این مدل ها ممکن است ناامیدتان نمایند که در این صورت پیشنهاد می کنیم به گلکسی تب اس 5 ای به نام یک جایگزین مناسب فکر کنید.

اگر نگاهی به برگه مشخصات این تبلت داشته باشید، متوجه خواهید شد که اصلاً با یک محصول رده پایین روبرو نیستید. صفحه نمایش امولد 10.5 اینچی این مدل که وضوحی برابر 2560 در 1600 پیکسل ارائه می نماید، کاملاً قابل رقابت با سری اس 7 بوده و خروجی تصویر فوق العاده ای دارد. تراشه اسنپدراگون 670 هم با وجود اینکه یک تراشه پرچمدار نیست، اما قدرت بسیار خوبی دارد و در کنار رم 4 گیگابایتی می تواند تمام احتیاج های کاربران امروزی را برطرف کند. تجربه کاربری گلکسی تب اس 5 ای بسیار لذت بخش است، اما با این حال سامسونگ مجبور شده برای کاهش قیمت تمام شده محصول، بعضی از ویژگی های رده بالا مانند پشتیبانی از قلم اس پن و طراحی بدنه مدرن را نادیده بگیرد.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 11.5 اینچ

رزولوشن: 1600 در 2560 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 730

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

دوربین پشتی: دوگانه (13 و 5 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: دوگانه (8 و 8 مگاپیکسل)

ظرفیت باتری: 8600 میلی آمپر ساعت

معمولاً عادت نداریم شرکت های چینی را در بین فراوری نمایندگان مطرح تبلت های رده بالا ببینیم، اما لنوو با تب پی 11 پرو نشان داده که می توان سخت افزاری معقول و کارآمد را به یک قیمت نسبتاً ارزان در اختیار خریداران قرار داد. این تبلت از یک صفحه نمایش اولد 11.5 اینچی بهره می برد که از HDR10 هم پشتیبانی نموده و کیفیت تصویری فوق العاده ای دارد. تنها به واسطه همین نمایشگر، لنوو تب پی 11 پرو از اغلب رقبای خود که صفحه نمایش LCD دارند، فاصله گرفته و خود را در زمره برترین های بازار قرار می دهد.

اما لنوو تنها به کیفیت تصویری اکتفا ننموده و چهار بلندگوی قدرتمند را هم برای ارائه صدایی فراگیر و مجذوب کننده در این تبلت به کار گرفته است. بدنه فلزی و خوش ساخت تب پی 11 پرو هم یکی دیگر از عواملی است که باعث می گردد حس و حال کردن با یک محصول رده بالا کاملاً به کاربر منتقل گردد. بعلاوه، این تبلت از قلم استایلوس و صفحه کلید مغناطیسی پشتیبانی نموده و از لحاظ کارکرد می تواند به پای سری آیپد پرو و یا گلکسی تب اس 7 برسد. شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف عظیم این محصول، دوربین های آن است که کیفیت چندانی خوبی ندارند و البته این مسئله در بین تبلت ها تقریباً عادی است.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.1 اینچ

رزولوشن: 800 در 1280 پیکسل

پردازنده: هلیو P22T

حافظه رم: 2 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 گیگابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

برای کسانی که روی کیفیت صفحه نمایش وسواس زیادی ندارند و با رزولوشن پایین بدون هیچ مسئله ای می توانند کار نمایند، لنوو تب ام 10 اچ دی می تواند یک گزینه ایده آل و البته ارزان باشد. یک مدل فول اچ دی هم از این تبلت فراوری شده که همان طور که از نامش پیداست صفحه نمایشی با رزولوشن FHD دارد، اما کمی گران تر است. اما به معرفی این مدل پرداختیم، چون قیمت آن منطقی تر و معقول تر است.

در داخل بدنه، لنوو تب ام 10 اچ دی از تراشه هلیو P22T استفاده نموده و به حداکثر 4 گیگابایت رم مجهز شده که باعث می گردد جزو تبلت های میان رده بازار قرار بگیرد. البته، میان رده بودن به معنای ضعیف بودن نیست و این تبلت می تواند تمامی برنامه ها و بازی ها را در حد قابل قبولی اجرا کند. اگر قصد اجرای بازی های سنگین را نداشته باشید و قرار است به وب گردی، تماشای فیلم یا کار با فایل های متنی بپردازید، حتی می تواند مدلی با 2 گیگابایت رم را تهیه کنید که قیمت پایین تری هم دارد. لنوو این محصول را با سیستم عامل اندروید 10 روانه بازار نموده و این یعنی حداقل تا چند سال آینده از بابت به روز بودن تبلت خود نگرانی نخواهید داشت.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 8.0 اینچ

رزولوشن: 800 در 1280 پیکسل

پردازنده: هلیو A22

حافظه رم: 2 / 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 / 32 گیگابایت

دوربین پشتی: 5 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 2 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

در شرایطی که شرکت های زیادی اقدام به فراوری تبلت های کوچک تر از 10 اینچ نمی نمایند، لنوو تقریباً بازار این محصولات را به خوبی در اختیار گرفته و مدل های متنوعی را در ابعاد 7 یا 8 اینچ فراوری می نماید. لنوو تب ام 8 یکی از این محصولات است که مانند ام 10 در دو نسخه HD و FHD عرضه شده و تفاوت آن ها در رزولوشن نمایشگرشان است.

برخورداری از 2 تا 3 گیگابایت حافظه رم، پردازنده چهار هسته ای هلیو A22 و سیستم عامل اندروید 9، این تبلت را جزو مدل های کاملاً میانه قرار داده که می تواند برای کار های سبک و نیمه سنگین مناسب باشد. دوربین های پشتی و سلفی هم حرف چندانی برای گفتن ندارند و برای برطرف احتیاج های کاربران در پایین ترین سطح ممکن در نظر گرفته شده اند. بنابراین، اگر هدف تان از خرید تبلت، تماشای فیلم، بازی کردن بچه ها و وب گردی است، تب ام 8 اچ دی با کمترین هزینه ممکن می تواند شما را به خواسته تان برساند.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.8 اینچ

رزولوشن: 1600 در 2560 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870 فایو جی

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

دوربین پشتی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 7250 میلی آمپر ساعت

میت پد پرو با پشتیبانی از قلم استایلوس، سخت افزاری قدرتمند و البته قیمت ارزان تر نسبت به رقبا، یک گزینه ایده آل برای کسانی است که در پی تبلتی برای طراحی و انجام کار های سنگین می گردند. حتی با اتصال صفحه کلید می توان به راحتی از این محصول به نام یک لپ تاپ استفاده کرد و به این ترتیب احتیاجی نخواهد بود همواره لپ تاپ تان را همراه داشته باشید.

میت پد پرو در دو نسخه 12.6 و 10.8 اینچی فراوری شده که ما در اینجا به واسطه ابعاد نسبتاً متداول تر و قیمت پایین تر، مدل 10.8 اینچی را برای معرفی انتخاب کردیم، اما اگر شما به عظیم بودن صفحه نمایش اهمیت می دهید، می توانید همین محصول را در ابعاد 12.6 اینچی هم تهیه کنید. صفحه نمایش میت پد پرو با وجود اینکه از نوع IPS LCD است، اما کیفیت و رزولوشن بسیار خوبی دارد و حتی برای طراحان هم کاملاً مناسب خواهد بود. دوربین ها، اما کاملاً معمولی هستند و نباید انتظار زیادی از آن ها داشته باشید.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.1 اینچ

رزولوشن: 1200 در 1920 پیکسل

پردازنده: کایرین 659

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 گیگابایت

دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 7500 میلی آمپر ساعت

میت ام 5 لایت یکی از محبوب ترین تبلت های هواوی در بازار است که کارکردی میانه رو به بالا داشته و تقریباً در همه لحاظ توانسته تعادل خوبی را برقرار کند. صفحه نمایش 10.1 اینچی این محصول برای اغلب کاربران مناسب بوده و باتری 7500 میلی آمپری آن هم به راحتی می تواند یک تا دو روز کاری شما را از شارژر بی احتیاج کند.

هواوی با وجود قیمت ارزان ای که برای میت ام 5 لایت مشخص نموده، در زمینه اقلام همراه دست و دلبازی نموده و یک قلم M-Pen هم داخل جعبه آن قرار داده است؛ بنابراین با کمترین هزینه می توانید یک تبلت خوب با قدرتی میانه را برای طراحی، یادداشت برداری، انجام بازی، وب گردی و هر کار دیگری که از چنین محصولی می توان انتظار داشت، در اختیار بگیرید.

مشخصات:

مقدار صفحه نمایش: 10.1 اینچ

رزولوشن: 1200 در 1920 پیکسل

پردازنده: کایرین 710A

حافظه رم: 2 / 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 / 32 / 64 گیگابایت

دوربین پشتی: 5 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 2 مگاپیکسل

ظرفیت باتری: 5100 میلی آمپر ساعت

اگر میت ام 5 لایت همچنان به نظرتان گران می رسد و می خواهید یک مدل ارزان تر را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما میت پد تی 10 اس است. در این مدل، هواوی از دوربین های ضعیف تری استفاده نموده و حافظه رم را هم یک گیگابایت کاهش داده است. بعلاوه تراشه پردازشی کایرین 710A جای کایرین 659 را گرفته تا در مجموع، میت پد تی 10 اس یکی از خوش قیمت ترین تبلت های فعلی بازار باشد.

صفحه نمایش IPS LCD میت پد تی 10 اس کیفیت تصویری بسیار خوبی دارد و طراحی کلی بدنه هم به نحوی است که آن را کاملاً شبیه به مدل های رده بالا می نماید. دارا بودن هر دو پورت USB-C و جک 3.5 میلی متری هدفون هم باعث شده تا هم از هدفون های قدیمی و هم لوازم جانبی مدرن بدون دردسر بتوان استفاده کرد. پس اگر یک تبلت 10 اینچی ارزان و کارآمد می خواهید، میت پد تی 10 اس می تواند یکی از برترین انتخاب های شما باشد.

منبع:دیجی رو

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53765

به "راهنمای خرید برترین تبلت های بازار در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین تبلت های بازار در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید