ابزار ها و تجهیزات فنی علوم شناختی در کشور طراحی و فراوری می گردد

به گزارش بلاگ پو، بخشی از ابزار ها و تجهیزات در حوزه علوم شناختی با حمایت ستاد علوم شناختی معاونت علمی در کشور طراحی، فراوری و بومی سازی شده است.

ابزار ها و تجهیزات فنی علوم شناختی در کشور طراحی و فراوری می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بومی سازی ابزار ها و تجهیزات درحوزه علوم شناختی و تداوم راستا پیشرفت و توسعه در این زمینه از اولویت های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. تا کنون بخشی از این دستگاه ها و سیستم ها با حمایت ستاد در کشور طراحی، فراوری و بومی سازی شده است.

همچنین کوشش های گسترده ای در زمینه ساخت، تامین و توسعه ابزار ها و فناوری های این حوزه در حال اجرا است تا ارتقای سطح فعالیت های پژوهشی و حرکت در راستا کاربردی کردن نتایج مطالعات بویژه در حوزه ذهن و مغز با حمایت های این ستاد در کشور ببینیم. در این صورت محققان و متخصصان در کوتاه ترین زمان، یافته های تخصصی و علمی خود را برای استفاده در کشور کاربردی می نمایند.

البته به واسطه تشکیل تیم های مشترک تحقیقاتی بسیاری از تجهیزات و دستگاه ها از جمله دستگاه ثبت نوار مغزی، تحریک الکتریکی مغز، تصویربرداری نوری از مغز، اندازه گیری سیگنال های مغزی دستگاه اندازه گیری سیستم بویایی و رهگیر چشم در کشور طراحی و در مراکز علمی و درمانی مورد استفاده قرار گرفته است.

تشکیل گروه های پیشران با هدف دستیابی به خودکفایی در ساخت دستگاه ها و سیستم ها گام مثبت دیگر ستاد برای گسترش فعالیت ها در حوزه علوم شناختی و مطالعه مغز باید بدانیم. در این راستا گروه های متعددی درحوزه های نورواپتیک، اختلالات عصب-تحولی و تحریک عمقی مغز ایجاد و فعال شده است.

ترغیب و جلب همکاری و مشارکت متخصصان، اساتید و پژوهشگران در اجرای طرح های تحقیقاتی و جذب تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاه های معتبر بین المللی در مراکز علمی و تخصصی از دیگر فعالیت های ستاد توسعه علوم شناختی در راستا بالندگی علمی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18338

به "ابزار ها و تجهیزات فنی علوم شناختی در کشور طراحی و فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار ها و تجهیزات فنی علوم شناختی در کشور طراحی و فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید