ابهام ارتباط شرکت های داخل خاک ایالات متحده با هواوی ادامه دارد

به گزارش بلاگ پو، با وجود آن که ماهها از مناقشه بین شرکت هواوی و دولت ایالات متحده می گذرد هنوز معین نیست که آیا هواوی می تواند قطعاتی را از شرکت های داخل خاک ایالات متحده دریافت کند یا خیر .

ابهام ارتباط شرکت های داخل خاک ایالات متحده با هواوی ادامه دارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از بلومبرگ، هواوی و تأمین نمایندگان مستقر در ایالات متحده همچنان روی پوسته های تخم مرغ باقی مانده و بلاتکلیفند زیرا دولت ترامپ هنوز مجوزهای خاصی را صادر ننموده است که به شرکت های داخلی اجازه می دهد محصولات خود را به فراوری نماینده فناوری چینی(هواوی) ارسال نمایند.

این درحالی است که بازپرداخت موقت هواوی از ممنوعیت واردات وزارت بازرگانی شروع می گردد. اکنون،بعضی منابع بلومبرگ گزارش نموده اند که کاخ سفید در تأیید مجوزها متوقف شده است. گفته می گردد که این تأخیر در واکنش به تصمیم دولت چین مبنی بر متوقف کردن واردات کالاهای کشاورزی ایالات متحده اتخاذ شده است. مذاکرات اخیر بین دو کشوراغلب وابسته به درخواست های ایالات متحده بوده است که مایل است برای تجارت فناوری با چین در واردات محصولات کشاورزی خود امتیازاتی کسب می نماید.

در ماه می ، دولت ترامپ از وزارت بازرگانی خواست که هواوی را از وارد کردن محصولات آمریکا با قرار دادن آن در فهرست سیاه خود منع کند. البته به این شرکت مجوز 90 روزه برای از سرگیری واردات اعطا شد، حرکتی که به این شرکت اجازه می دهد تا مجدداً از زنجیره تأمین خود استفاده کند. با این حال با توجه به این که از هفته گذشته ، 50 شرکت برای مجوزها درخواست نموده بودند، هنوز خبری از نتایج تصمیم گیری ها نیست.

بدون هیچ نشانه تمدید تجارتی، مهلت بازپرداخت واردات هواوی طی روزهای آینده و به زودی منقضی می گردد. علاوه بر این ، ترامپ قرار است در تاریخ 1 سپتامبر تعرفه 10٪ جدید در خصوص 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی را امضا کند و آینده چندان روشن به نظر نمی رسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: انتخاب
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10086

به "ابهام ارتباط شرکت های داخل خاک ایالات متحده با هواوی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام ارتباط شرکت های داخل خاک ایالات متحده با هواوی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید