اتهام واشنگتن به هاوانا مبنی بر قاچاق انسان کذب محض است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سفارت کوبا در تهران در بیانیه ای گفت: در تاریخ اول ژوئیه سال 2021، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده گزارش مربوط به قاچاق انسان در سال 2020 را که از طریق وزارت امور خارجه تهیه شده است را ارائه داد، مدرکی که مانند سایر موارد منتشر شده از این نوع فاقد اعتبار بین المللی یا اخلاقی است و اهدافی ریاکارانه و سیاه نمایی آشکار را دنبال می کند.

اتهام واشنگتن به هاوانا مبنی بر قاچاق انسان کذب محض است

در ادامه این بیانیه آمده است: در گزارش وزارت خارجه آمریکا بار دیگر سخنانی دروغین مطرح شد و کوبا را به رعایت نکردن حداقل استانداردهای حذف قاچاق انسان و به کار نبردن تلاش های چشمگیر برای رسیدن به این هدف متهم کردند. این اتهام بخشی از کارزار آمریکا برای بی اعتبار کردن همکاری بین المللی کوبا در زمینه بهداشت است که دهها دولت آن را به رسمیت شناخته اند و جمعیتی که از آن بهره مند شدند از آن قدردانی کرده اند، مردمی که معمولاً از متواضع ترین و از کشورهای محروم که در آن پیشرفته تشکیل شده اند و از طرفی دیگر ستایش سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمانهای بین المللی را در بر داشته است.

وزارت امور خارجه کوبا این کمپین افترا آمیز دولت ایالات متحده که با همکاری مرتجع ترین و فاسدترین بخشهای آن کشور، از جمله گروههای افراطی کوبایی تبار که از طریق چهره هایی مانند سناتورها مارکو روبیو و رابرت منندز در کنگره نمایندگی می شوند را با شدیدترین عبارات ممکن رد می کند.

کوبا سیاست مدارای صفر را برای هر نوع قاچاق انسان به کار می برد و عملکردی عالی در پیشگیری، مقابله و حمایت از قربانیان دارد، سابقه ای که در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی ثبت شده است.

دسترسی به سلامت مرتبط با حقوق بشر است. دولت ایالات متحده وقتی مانع از دسترسی افرادی می شود که با توافق نامه های دو جانبه آزادانه و مستقل امضا شده بین کوبا و دهها دولت، به این خدمات بخش سلامت دست یافته اند، مرتکب جرم شده است و این امر در اصل نتیجه کار حرفه ای، فداکاری، نوع دوستی و همبستگی صدها هزار نیروی بخش بهداشت کوبا است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: با تقلید از تهمت های غیراخلاقی دولت دونالد ترامپ، سیاست خارجی کنونی ایالات متحده تعهد صادقانه این کشور برای مقابله با آفت وحشتناک قاچاق انسان را زیر سوال می برد، همچنان که تلاش بین المللی برای مبارزه با آن را بی اهمیت نشان می دهد.

ایالات متحده یکی از کشورهایی است که با بیشترین مسائل قاچاق انسان در جهان رو برو است. سیاست های خفقان اقتصادی آن علیه کوبا و عدم انطباق با موافقت نامه های مهاجرت دو جانبه، به نفع سازمان های مرتبط با جرایم بین المللی، قاچاق مهاجر و قاچاق انسان حرکت می کند.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51148

به "اتهام واشنگتن به هاوانا مبنی بر قاچاق انسان کذب محض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام واشنگتن به هاوانا مبنی بر قاچاق انسان کذب محض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید