اجرای طرح هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی برای مشترکان پرمصرف

به گزارش بلاگ پو، مصطفی رجبی مشهدی گفت: طرح هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی با هدف بهینه سازی مصرف در مرحله نخست برای مشترکان پرمصرف برق به مرحله اجر در خواهد آمد.

اجرای طرح هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی برای مشترکان پرمصرف

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سخنگوی صنعت برق اضافه نمود: طرح استفاده از مولد های خورشیدی کوچک برای مشترکان پر مصرف طراحی شده تا بتوانند مصرف خود را بهینه نموده و به جمع مشترکان خوش مصرف بپیوندند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در باره زمان اجرای طرح به زودی انجام خواهد شد، خاطرنشان ساخت: مشترکان پر مصرف برای استفاده از مولد های خورشیدی کوچک در سامانه ای که برای این طرح ایجاد خواهد شد ثبت نام نموده و اقدام های لازم را مرحله به مرحله انجام می دهند.

معاون برنامه ریزی و امورمالی شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ادامه داد: مولد های در نظر گرفته شده در این طرح فضای خیلی کمی را اشغال می نمایند تا آنجا که برای هر فراوری کیلوات انرژی خورشیدی به تقریبا چهار تاپنج متر مربع فضا احتیاج است.

رجبی مشهدی گفت: بعضی مشترکان پرمصرف در حد 400تا 500وات نیروگاه خورشیدی احتیاج دارند که می توانند این میزان را برروی کولر آبی نصب نموده و از آن به عنوان سایه بان کولر آبی استفاده نمایند که این کار کارآیی کولر را هم افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: استفاده از این مولد های کوچک خورشیدی سبب خواهد شد تا مصرف برق از شبکه سراسری کاهش داده گردد و به نوعی خود مشترک بخشی از مصرف خود را تامین کند که این می تواند در اصلاح الگوی مصرف تاثیر گذار باشد.

سخنگوی صنعت برق اضافه نمود: مشترکانی که مصرف برق بسیار بالایی دارند، می توانند از انرژی خورشیدی بیشتر و از مولد های با قدرت بالاتر استفاده نمایند.

رجبی مشهدی گفت: توصیه نخست ما به مشترکان پرمصرف آن است که بهینه سازی را اولویت قرار دهند و در مرحله بعد به سمت استفاده از انرژی خورشیدی که کم صدا و پاک است و احتیاج به تعمیر و نگهداری کمی دارد، بروند.

وی ادامه داد: البته این طرح می تواند بعنوان یک نیروگاه کوچک از سوی همه مشترکان مورد استفاده قرار گیرد.

تسهیلاتی که برای این طرح در نظر گرفته شده

معاون برنامه ریزی و امور مالی شرکت توانیر درباره تسهیلاتی که برای مشترکان در این طرح در نظر گرفته شده، اضافه نمود: سرمایه گذاری در این طرح توسط خود مشترک صورت می گیرد، اما بهره آن وام یا یارانه سود تسهیلات را سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) پرداخت خواهد نمود و به این ترتیب یاری خواهد شد تا یک وام بدون بهره در اختیار مشترک قرار گیرد و مشترک به صورت قسطی آن را بازگرداند.

رجبی مشهدی گفت: مشترکان پرمصرف از هزینه های صورت حسابی که بابت بهای برق می پردازند می توانند هزینه های آن نیروگاه را تامین نموده و به تدریح که بدهی آن ها تسویه شدصاحب یک نیروگاه خورشیدی کوچک شوند.

سخنگوی صنعت برق گفت: این اقدام مبارکی است که بخش عمده ای از راهبرد ما در توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور خواهد بود که درآینده می تواند میزان آلایندگی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی در نیروگاه ها را نیز کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 35877

به "اجرای طرح هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی برای مشترکان پرمصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی برای مشترکان پرمصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید