اجرای نور مخفی در ساختمان و ریزه کاری های آن

به گزارش بلاگ پو، اجرای نور مخفی در ساختمان سبب زیباتر جلوه دادن معماری داخلی می گردد. این روزها به دکوراسیون داخلی منزل بسیار اهمیت می دهند و به همین دلیل، از نورمخفی برای جلوه دادن بیشتر به فضا یاری گرفته می گردد. نورهای مخفی به کاررفته در نمای ساختمان درواقع شلنگ های نورانی هستند که در بازار به فروش می رسند. همان طور که از نام این محصول معین است، به صورت مخفی بین گچ بری نمای سقف و سقف های کاذب کناف استفاده می شوند. این نورها به صورت مستقیم مشاهده نمی شوند و تنها به صورت غیرمستقیم نور محیط را تامین می نمایند. در یک تقسیم بندی کلی انواع نور مخفی عبارتند از ریسه نواری و ریسه شلنگی. این ریسه ها را می توان در انواع معمولی، ال ای دی (LED)، فلکسی، نئون فلکسی و اس ام دی (SMD) تهیه کرد. بعضی از انواع ریسه که در نور مخفی مورد استفاده قرار می گیرند به صورت متراژی فروخته می شوند و در طول های 5 متر، 10 متر و 100 متر قابل تهیه هستند.

اجرای نور مخفی در ساختمان و ریزه کاری های آن

هزینه سیم کشی ساختمان در سال 1397 چقدر است؟

مزایای ریسه شلنگی و نواری

اجرای نور مخفی سقف با استفاده از شلنگ ها و نوارهای نورانی که به صورت ریسه ای در بازار یافت می گردد، کار بسیار ساده ای است. دلایل بسیاری سبب شده اند که این روزها استفاده از این شلنگ های نورانی برای ایده پردازی در اجرای نورمخفی ساختمان استقبال گردد. در ادامه این دلایل را به صورت تیتروار لیست نموده ایم:

  • نور طبیعی و شفاف
  • تنوع رنگ زیاد
  • مناسب برای فضاهای باریک
  • قابلیت تعویض لامپ ها در صورت سوختن
  • کاهش هزینه برق مصرفی
  • قیمت خرید بسیار مناسب

بهتر است در نورپردازی از رنگ های ملایم استفاده گردد تا در طولانی مدت، نور حاکم در فضا شما را دل زده و خسته نکند.

کاربرد نور مخفی در ساختمان

این روزها استفاده از نور مخفی در بین کابینت های آشپزخانه و درب ورودی بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ به شکلی که می توان گفت اجرای نور مخفی خود فرایندی است که به کار نصب کابینت هم مرتبط است. از سوی دیگر برای جلوه دادن بیشتر به دکوراسیون اتاق پذیرایی، به راحتی می توان از اجرای نورمخفی سقف پذیرایی یاری گرفت. بی شک زمانی که صحبت از دکوراسیون داخلی به میان می آید، موضوع بحث ما تمام ساختمان است؛ بنابراین به راحتی می توان از نور مخفی اتاق نشیمن، نور مخفی اتاق خواب و به طور کلی از طراحی نور مخفی سقف هم صحبت کرد. توصیه ی دیگر ما برای استفاده از نور مخفی در راهروهایی است که فاقد منبع نوری هستند. این روزها به نورپردازی در فضا بسیار توجه می گردد؛ اما بهتر است از رنگ های ملایم استفاده گردد تا در طولانی مدت، نور حاکم در فضا شما را دل زده و خسته نکند. به عنوان مثال استفاده از نور قرمز اصلا انتخاب مناسبی برای اتاق خواب نیست. توصیه ما به شما بهره دریافت از نورهای سفید، مهتابی، رنگ های آبی روشن و زرد ملایم است. این کار علاوه بر اینکه سبب می گردد محیط مدنظر شما متفاوت تر از همواره به چشم بیاید، در گذر زمان هم آسیبی به چشم شما وارد نمی نماید.

مطالعه کنید

عیب یابی سیم کشی برق با چند نکته ساده

جهت استفاده ار سرویس نور مخفی و اطلاع از قیمت کلیک کنید

هدف استفاده از نور مخفی

اجرای نور مخفی در منزل این روزها با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است. اولین دلیل اهمیت این امر، جلوه دادن به فضای داخلی و نورپردازی ساختمان با شکلی متفاوت است. در نگاه اول، هدف از اجرای نور مخفی تامین نور فضا نیست؛ بلکه کسانی که در این حوزه تخصص دارند، معتقد هستند که نور مخفی به منظور ایجاد یک حس متفاوت در دیزاین داخلی است. سبک چیدمان، فضایی که قصد اجرای نورپردازی در آن را داریم و بسیاری موارد دیگر ازجمله عواملی هستند که نوع نورپردازی و رنگ آن را برای شما معین می نمایند. اگر عناصری که مرتبط با دکور منزل هستند به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، به زیبایی محیط یاری شایانی می نمایند. حال اگر این کار به درستی انجام نگردد، به بی نظمی و عدم زیبایی در محیط دامن می زند. به عنوان مثال اگر در زمان اجرای نور مخفی از چندرنگ استفاده گردد، علاوه بر اینکه یاریی به زیباسازی فضا نمی نماید، سبب یک به هم ریختگی نامتعارف هم می گردد.

اگر نور مخفی در ساختمان به درستی اجرا گردد، سبب می گردد فضاهای کوچک بسیار بزرگ تر به چشم آیند.

یک نمونه از نور مخفی ال ای دی (LED)

کابینت آشپزخانه کوچک برای استفاده حداکثری از فضا

مزیت های استفاده از اجرای نور مخفی

یکی از مهم ترین مزایایی که اجرای نورمخفی در ساختمان دارد، مرمت ساختمان های قدیمی با کمترین هزینه است. اگر نور مخفی در ساختمان به درستی اجرا گردد، سبب می گردد فضاهای کوچک بسیار بزرگ تر به چشم آیند. در نورپردازی سنتی تنها یک منبع نور در مرکز محیط موردنظر وجود داشت؛ حال آنکه در نورپردازی های جدید با استفاده از اجرای مدل های مختلف نور مخفی شاهد یک تفاوت بسیار محسوس در ایده پردازی های داخلی خواهید بود. استفاده از نور مخفی در ساختمان علاوه بر اینکه به زیباسازی فضا یاری می نماید، باعث می گردد از لحاظ روانشناسی هم تاثیرات شگرفی در میان اعضای خانواده مشاهده گردد. نورپردازی اگر درست و اصولی انجام گردد، در درازمدت مانع از بروز بیماری هایی همچون افسردگی می گردد. به راحتی با اجرای نورمخفی در بین پله های ورودی ساختمان می توانید امنیت را برای رفت وآمد بیشتر کنید. با یک نگاه کلی می توان نتیجه گرفت اجرای نور مخفی با یک تیر چند نشان را می زند. زیباسازی دکوراسیون داخلی، برطرف نیازهای مرتبط با ایمن سازی ساختمان و در نهایت جلوگیری از بیماری های ناشی از نور کم در منزل ازجمله عواملی هستند که می توان به آنها اشاره نمود. درنهایت می توان به کاهش هزینه های مصرفی خانواده هم اشاره نمود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کبال
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16107

به "اجرای نور مخفی در ساختمان و ریزه کاری های آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجرای نور مخفی در ساختمان و ریزه کاری های آن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نور مخفی در ساختمان و ریزه کاری های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید