اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس

به گزارش بلاگ پو، وزیر آموزش و پرورش گفت: با مشارکت خیرین، 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی، تجهیز و احداث مدارس اختصاص خواهد یافت تا فضای بهتری برای تعلیم و تربیت داشته باشیم.

اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان، گفت: این اجتماع مهم است به جهت اینکه هیچ اتفاق مهمی در آموزش و پرورش نخواهد افتاد مگر با والدین به یک جمع بندی معین برسیم؛ بنابراین این اجتماع مبارک است چراکه موجب ایجاد دستاورد های مهم در تعلیم و تربیت می گردد و نقش خانواده ها را در مدارس نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه باید والدین و مربیان دست به دست یکدیگر بدهند، گفت: باید یک پیوند عمیق همه جانبه در همه سطوح تعلیم و تربیت ایجاد گردد و این اتفاق بسیار موثر در حوزه تعلیم و تربیت خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: انسان ها در شرایطی به جهان می آیند که چیزی نمی دانند و در راستا یادگیری تمایزاتی ایجاد می گردد و این تمایزات در جوامع وجود دارد و از این نگاه محصول جریان یادگیری ایجاد می گردد و هر چه عمیق تر و کارسازتر باشد، موقعیت ها و ظرفیت ها برتر خواهد شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اختلال در جریان یادگیری، اختلال در جریان زندگی است، گفت: اگر در برهه ای از زندگی اختلال ایجاد گردد، مثلا اگر نتوانیم درست نفس بکشیم، قطعا بخشی از بدن ما دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین اگر در جریان یادگیری جمعیتی اختلالی ایجاد گردد، به طور قطع این اختلال بر حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بروز و ظهور خواهد داشت و بخشی از جامعه در برابر تغییرات گسترده و پرشتاب، قدرت یادگیری را از دست می دهند و مهم ترین عملیات آموزشی این است که یادگیری را تقویت و ساماندهی کند.

وی اعلام نمود: فرزندان ما در طول زندگی باید نقش های مختلفی را ایفا نمایند؛ به عنوان فرزند، دانش آموز، دوست و پدر یا مادر باید نقش های خود را ایفا نمایند؛ بنابراین آموزش آن ها بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: هر لحظه که جریان یادگیری تعطیل می گردد، ما با مخاطراتی روبرو می شویم؛ بنابراین باید پیوند دانش آموز، مدرسه و خانواده تکمیل گردد تا دچار کاستی و تعطیلی در یادگیری نشویم؛ چراکه کوتاهی در این سو موجب می گردد که در سویی دیگر آسیب های اجتماعی ایجاد گردد.

حاجی میرزایی اعلام نمود: هرچه میزان مصاحبه و تعامل فرزندان با خانواده کاهش پیدا کند، این جمع مستعد آسیب اجتماعی مختلف خواهد شد و این آسیب ها یک نسل را تهدید می نماید، در صورتی که بتوانیم پیوند خانواده ها را بیشتر کنیم، قطعا از آسیب ها مصون می مانیم.

وی یادآور شد: ما تأکید نموده ایم که تنها نباید این دیوار حائل بین مدرسه و خانواده برداشته گردد، بلکه باید پیوند بین خانواده و مدرسه برقرار گردد و مدرسه می تواند سمبل پیوند باشد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام نمود: مدرسه کانون یادگیری دانش آموزان و خانواده های آنهاست و خانواده ها مسؤول تربیت فرزندان هستند و آموزش و پرورش نیز در کنار آن ها واقع شده است تا این مسؤولیت به درستی انجام گردد.

حاجی میرزایی اعلام نمود: باید فرزندانمان را در مقابل آسیب های اجتماعی تجهیز کنیم و بسکمک از خانواده ها حاضر نیستند که این نقش خود را به درستی ایفا نمایند؛ برای ارتباط موثر بین خانواده، دانش آموز و مدرسه باید مهارت های لازم را آموخت و کسب این مهارت ها ذاتی نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما احتیاجمند هستیم که این مهارت ها را به خوبی فرا بگیریم و مهم ترین کارکرد انجمن اولیا و مربیان این است که والدین و دانش آموزان را تقویت نمایند تا بتوانیم یکپارچگی، انسجام و هماهنگی را بین دو قشر برقرار کنیم؛ در غیر این صورت در اهداف تعلیم و تربیت پیروز نخواهیم بود.

حاجی میرزایی اضافه نمود: خانواده، همکار آموزش و پرورش نیست، بلکه شریک آموزش و پرورش است و در یک هدف هر دو به یک میزان شریک هستند.

وی اضافه نمود: خانواده ها و دانش آموزان امروز تغییر نموده اند و بسکمک از والدین تحصیل نموده هستند. بسکمک از آن ها می توانند در مقام راهبری قرار بگیرند و مدرسه پیروز، مدرسه ای است که به بازار عرضه و تقاضای موثر برای زیستن و تربیت تبدیل گردد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: غالب بچه ها در خانواده های کوچکی زندگی می نمایند و مدرسه به عنوان فضای بزرگی برای آنان است که باید تعامل و همکاری را یاد بگیرند و اینکه خانواده در تعامل با خانواده باشد، جزو کارکرد های مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حاجی میرزایی بیان داشت: بنده به عنوان وزیر آموزش و پرورش، اولین سفر های خود را به کرمانشاه و استان های سیل زده داشتم تا از وضعیت مدارس این استان ها آگاه شوم و در این سفر ها نکته ای توجه بنده را جلب کرد و آن هم مشارکت خیرین در احداث فضا های آموزشی مطلوب و فاخر است و بنده به این نتیجه رسیدم که با توجه به اینکه گفته ایم مدرسه خانه دوم است و فرزندانمان ساعات مهمی از زندگی خود را در مدرسه می گذرانند؛ بنابراین این محیط باید مطلوب تر و مجهزتر باشد، ولی تجهیزات ما به میزان کافی نیست.

وی اعلام نمود: امکانات ما در مجموع 15 میلیون دانش آموز و 110 هزار واحد آموزشی کم است و به لحاظ عدالت آموزشی و در دسترس بودن عدالت کیفیتی یکسان عمل ننموده ایم، بنابراین پیشنهاد دادم که تمامی مراکزی که احتیاج به تعمیر و احداث دارد در معرض آگاهی مردم قرار بگیرد و جمعی از خیرین قرار شد کمک هایی نمایند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال جاری با کمک 5000 میلیارد تومانی خیرین و همین طور اختصاص 5000 میلیارد تومان از سوی آموزش و پرورش در مجموع 10 هزار میلیارد تومان نسبت به تعمیر و تجهیز فضا های آموزشی اقدام خواهیم کرد و تقاضا می کنیم همه در این کار مهم مشارکت داشته باشند و این مشارکت از یک سو فضای مناسبی را برای فرزندانمان ایجاد می نماید و از سوی دیگر فضای تربیتی مناسب تری ایجاد می گردد.

حاجی میرزایی اعلام نمود: تمامی اجزای آموزش و پرورش به کمک والدین احتیاجمند هستند و امیدواریم این موضوع محقق گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12835

به "اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید