ارتقای راستا ایرانشهر، مهرستان به رونق تجارت و مبادلات مرزی منجر می گردد

به گزارش بلاگ پو، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای راستا ایرانشهر- مهرستان به راه اصلی علاوه بر تسهیل ارتباطات منطقه ای، در رونق تجارت و تبادلات مرزی استان به وسیله مرز سراوان بسیار مهم است.

ارتقای راستا ایرانشهر، مهرستان به رونق تجارت و مبادلات مرزی منجر می گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در بازدید از ابنیه های راه ایرانشهر- مهرستان با اشاره به فرایند پیشرفت پروژه اظهارداشت: این راستا در تسهیل حمل و نقل و توسعه فعالیت های تجاری داخلی و مرزی مهم است.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری تامین اعتبارات پروژه از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: کوشش گردد تا تحت هر شرایط اجرای پروژه ها دچار ایستایی نگردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به گزارش پیمانکار مجری و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جنوب این استان در مورد زمان شروع و فرایند تخصیص اعتبارات پروژه ضمن قدردانی از کوشش پیمانکار بر پیگیری و پرداخت مطالبات پیمانکار تاکید نمود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جنوب سیستان و بلوچستان هم در این بازدید با اشاره به حجم تردد و نقش راستا ایرانشهر - مهرستان در کاهش بار ترافیکی سایر راستاهای منطقه گفت: با وجود اعتبار اندک، پیشرفت پروژه شتاب خوبی داشته و از حسن همکاری پیمانکار قدردانی کرد.

جلال الدین قادری با اشاره به اینکه تکمیل این جاده مستلزم اجرای 50 پل در طول راستا است اضافه کرد: با ساخت و ارتقای این راه به راه اصلی، یاری اساسی و ارزشمندی در زندگی مردم بویژه روستاهای فراوان منطقه در افزایش فراوری محصولات کشاورزی و به بازاررسانی و بهره گیری از ثمره کوشش شان خواهد شد.

راستا ایرانشهر- مهرستان 120 کیلومتر است که 60 کیلومتر آن در محدوده دهستان ابتر شهرستان ایرانشهر قرار گرفته.این راستا برای دسترسی مردم شهرستان های ایرانشهر، سرباز، لاشار، فنوح، بمپور و دلگان به مرز به وسیله شهرستان سراوان بسیار موثر بوده و علاوه بر دسترسی آسان و کاهش هزینه های حمل و نقل و حوادث جاده ای در کاستن از بار ترافیکی بعضی محورهای پرتردد از جمله ایرانشهر- خاش و خاش- سراوان، بسیار موثر است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55280

به "ارتقای راستا ایرانشهر، مهرستان به رونق تجارت و مبادلات مرزی منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای راستا ایرانشهر، مهرستان به رونق تجارت و مبادلات مرزی منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید