اردبیل پایلوت طرح های گردشگری نیروهای مسلح و میراث فرهنگی شد

به گزارش بلاگ پو، تهران (پانا)-معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت اردبیل به عنوان پایلوت طرح های مشترک حوزه گردشگری نیروهای مسلح و وزارت میراث فرهنگی انتخاب شد.

اردبیل پایلوت طرح های گردشگری نیروهای مسلح و میراث فرهنگی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، سرتیپ دوم مجید فخری در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل و مسئولان و کارشناسان ثبت جهانی کوه سبلان در مورد ثبت و مستندسازی مشخصات کوه سبلان و حریم آن اظهار کرد: مشارکت و همکاری شایسته و مناسب اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برای نقشه برداری کوه سبلان شایسته قدردانی است.

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه نمود: امیدواریم این اقدام و همکاری که نخستین همکاری نیروی مسلح و وزارت میراث فرهنگی بود، شروعگر توسعه همکاری های دو نهاد باشد، چرا که این مشارکت باعث شد در دیگر استان ها نیز این همکاری ها شروع گردد.

فخری ادامه داد: به میمنت این اتفاق و همکاری های شروعگرانه تعامل نیروهای مسلح و وزارت میراث فرهنگی، اردبیل به عنوان پایلوت طرح های مشترک حوزه گردشگری نیروی مسلح و وزارت میراث فرهنگی انتخاب شد.

وی از توسعه همکاری های در حوزه میراث فرهنگی در استان اردبیل اطلاع داد و گفت: با توافقات اجرا شده در حوزه مطالعات و نقشه برداری ثبت سایت های باستانی، اسکن سه بعدی و تحقیقات جغرافیایی در این سایت ها اقدام می گردد.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اضافه نمود: در حوزه گردشگری نیز مقرر شد شرکت های تعاونی و شرکت های وابسته نیروهای مسلح در گردشگری مرز و سلامت پای کار آمده و در سطح استان اردبیل اقدام به امکان سنجی و شروع فعالیت و سرمایه گذاری نمایند.

فخری ادامه داد: بر این اساس هر همکاری و اقدام مشترکی که با وزارت میراث فرهنگی انجام گردد، این اقدامات از استان اردبیل شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39938

به "اردبیل پایلوت طرح های گردشگری نیروهای مسلح و میراث فرهنگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل پایلوت طرح های گردشگری نیروهای مسلح و میراث فرهنگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید