ارواح اتاق زیر شیروانی منتشر شد

به گزارش بلاگ پو، مجموعه داستان ارواح اتاق زیرشیروانی نوشته انریکه اندرسون ایمبرت منتشر شد.

ارواح اتاق زیر شیروانی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، این مجموعه داستان با ترجمه جواد عاطفه در انتشارات کوله پشتی عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب عنوان شده است: انریکه اندرسون ایمبرت - نویسنده، روزنامه نگار، تاریخ نگار، پژوهشگر، منتقد ادبی و فعال سوسیالیست- متولد 12 فوریه 1910 شهر کوردوبا در آرژانتین، از استادان دانشگاه هاروارد، و یکی از نویسنده های شیوه داستان نویسی میکرو است. داستان های او در خیال و واقع گرایی جادویی به هم گره می خورند و داستان هایی خاص، متفاوت و موجز را به بار می آورند. نظریه و تکنیک های داستان نویسی ایمبرت باعث شده تا از او به عنوان یکی از پدران بنیانگذار رئالیسم جادویی در ادبیات دنیا نام برده گردد.

سبک و مکتبی که بعدها توسط نویسندگانی چون میگل آنخلو آستوریاس، آلخو کارپانتیه، و گابریل گارسیا مارکز و بسیاری دیگر از بزرگان ادبیات اسپانیا و دنیا به بلوغ و اوج خود رسید. از نظر مارکز، داستان کوتاه دو صفحه ای سبکی پدرو که در سال 1937 نوشته شده، از شاهکارهای ادبیات داستانی دنیا است.

اندرسون با داستان های عجیب، خاص و شگفت آور، تا به حال برای مخاطب فارسی زبان ناشناخته بوده و این نخستین بار است که داستان هایی از او به فارسی ترجمه شده است! ایمبرت کوتاهِ کوتاه می نوشت و دنیای پرهیبت و باشکوه را در داستان های خود به تصویر می کشید. مارکز از او به عنوان استاد تخیل پردازی ادبیات آمریکای لاتین یاد می کرد و بورخس هم درباره ایمبرت گفته بود: اندرسون خیال پردازترین نویسنده سرزمین خیال ها و رؤیاها است. درباره سبک نوشتارش هم گفته بود: سبک او برخاسته از یک تخیل باشکوه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7679

به "ارواح اتاق زیر شیروانی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارواح اتاق زیر شیروانی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید