از احد کاظمی به خاطر اتهام دوپینگ شکایت کردم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، به دنبال مثبت اعلام شدن تست دوپینگ بعضی رکابزنان در هفته های گذشته از جمله حسین عسگری سرمربی تیم ملی استقامت، احد کاظمی رکابزن پیشین تیم ملی، در گفتگویی با یکی از رسانه ها، بعضی از ملی پوشان از جمله آروین معظمی گودرزی را متهم به دوپینگ کرد.

از احد کاظمی به خاطر اتهام دوپینگ شکایت کردم

آروین معظمی گودرزی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: عصر روز گذشته با حضور در دفتر وکیلم از احد کاظمی شکایت کردم. من از نظر حقوقی دنبال احقاق حقم بوده و دنبال این مسئله را خواهم گرفت چراکه حرفهای وی کذب بوده است.

وی اضافه نمود: کاظمی چند روز گذشته اظهار نموده که تست من در مسابقات قهرمانی کشور مثبت شده است و فدراسیون هم به همین دلیل اعلام نموده که من حق ندارم در مسابقات شرکت کنم. مطمئنا اگر مسئله ای باشد فدراسیون پزشکی ورزشی نمی گذارد من در مسابقه ای حضور یابم و حتی این موضوع به فدراسیون دوچرخه سواری هم ربطی ندارد.

رکابزن جوان کشورمان توضیح داد: من سه، چهار ماه به دلایل شخصی در کانادا بودم و بعد از آن هم به دلیل افت بدنم مدتی دنبال تمرین کردن رفتم. به همین دلیل گفته اند دوپینگم مثبت شده است اما بعد از آن در مسابقات اندونزی سه سکو داشتم و همین ماه پیش در مسابقات لیگ برتر جاده در بخش تایم تریل اول شدم. اگر غیر از این بود نمی توانستم در مسابقات شرکت کنم. در این مدت نسبت به این صحبتها عکس العملی نشان ندادم اما حالا رسما از نظر حقوقی پیگیر موضوع شده ام.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون در این موضوع دخالت نموده و پیگیر موضوع هست یا خیر؟ گفت: فدراسیون کاری از دستش برنمی آید چون به فدراسیون حرفی نزده اند. به من گفته اند کاظمی دوره محرومیتش را طی می نماید و با فدراسیون کاری ندارد و به همین خاطر من خودم پیگیر حقم هستم.

گودرزی با بیان اینکه بحث دوپینگ تنها در رشته دوچرخه سواری نیست و در همه رشته ها وجود دارد، گفت: ما قبل از این هم در دوچرخه سواری دوپینگی های زیادی داشتیم. در سال 2010 و بعد از بازیهای آسیایی گوانجو تست خیلی از رکابزنان مثبت شد. با چه هدفی نمی دانم اما در حال حاضر و پیش از مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ چند نفر، دارند از این موضوع سوء استفاده می نمایند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال بارها از وی تست دوپینگ و سلامت گرفته شده است، گفت: باید بگویم تعداد تستهایی که از دوچرخه سواران می گیرند بیشتر از دیگر رشته هاست حتی من فقط در یک تور بین المللی هفت بار تست دادم. سال جاری هم نزدیک به 30 بار در مسابقات مختلف و اردوها از من تست گرفته شده است.

دوچرخه سوار ملی پوش ایران توضیح داد: برای رقابتهای آسیایی آماده می شوم و تمریناتم را دنبال می کنم و شرایطم هم بد نیست. هنوز اردویی برای بخش استقامت تشکیل نشده است اما صد درصد به تیم ملی دعوت می شوم چرا که در مسابقات اخیر نیز نتایج خوبی داشتم و در رقابتهای لیگ باشگاهی اول شدم.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری در مبارزه با دوپینگ، بیان نمود: فکر می کنم فدراسیون ما تمام کوشش خود را برای مبارزه با دوپینگ با راه اندازی تست سلامت انجام داده است. اگر این طرح از ابتدای سال آغاز نمی شد مطمئن بودم باید شاهد مثبت شدن تست های دوپینگ بیشتری در دوچرخه سواری بودیم و جوانان هم در این راه می افتادند چرا که فکر می نمایند قهرمانی با دارو است. به نظرم مبارزه و پیشگیری فدراسیون خوب است و بهترین کار همین است.

رکابزن تیم پیشگامان کویر یزد در پاسخ به این سئوال که مشکل دوچرخه سواری در افزایش دوپینگ ورزشکاران و حتی روی آوردن جوانان به دوپینگ چیست؟ گفت: اگر در بخش باشگاهی قویتر بودیم و تعداد تیم های ما در لیگ بیشتر بود و همه ورزشکاران در مسابقات بودند شاید این مسئله کمرنگ تر شده و آمارها کمتر از این می شد. در بخش باشگاهی تنها دو باشگاه مطرح و خوب داریم که با ورزشکاران قرارداد خوبی می بندند. ورزشکار هم هر کاری می نماید تا بتواند خود را بهتر کند تا به این دو تیم راه یابد و در مسابقات بین المللی شرکت کند که خود این مسئله جای بحث دارد.

معظمی در سرانجام بیان داشت: تعداد مسابقات داخلی مان هم کم است و این مسئله به ورزشکار فرصت می دهد تا اگر می خواهد در این فاصله چیزی استفاده کند. از آن طرف ورزشکار می خواهد در همین مسابقات کم خود را نشان دهد و این رقابتها را فرصتی می داند برای خود دانسته و به همین خاطر به سراغ استفاده از دارو می رود.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14145

به "از احد کاظمی به خاطر اتهام دوپینگ شکایت کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از احد کاظمی به خاطر اتهام دوپینگ شکایت کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید