اسپانیا آماده ساخت نیروگاه در ایران شد، فاینانسورها باز می گردند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، دور جدید مذاکرات برق و انرژی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا با سفر خوزه مانوئل سوریا وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا به تهران و مصاحبه با حمید چیت چیان وزیر نیروی ایران شروع شد.

اسپانیا آماده ساخت نیروگاه در ایران شد، فاینانسورها باز می گردند

حمید چیت چیان در ملاقات با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با بیان اینکه ایران آماده همکاری های بیشتر مالی با اسپانیا است، گفت: این روابط می تواند در زمینه های فراوری، توزیع و انتقال برق و همچنین در بخش های مختلف آب و فاضلاب و انرژی های تجدیدپذیر گسترش یابد.

وزیر نیرو ایران با بیان اینکه توسعه کاربرد انرژی های تجدیدپذیر از سیاست های اصلی و مهم جمهوری اسلامی ایران و وزارت نیرو است، توضیح داد: شرکت های اسپانیایی دارای ظرفیت های خوبی در زمینه انرژی های بادی و خورشیدی هستند که می تواند از عوامل مهم همکاری دو کشور باشد.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه ساخت تجهیزات نیروگاه های آبی توسط شرکت های اسپانیایی و همچنین تجربیات این شرکت ها در زمینه های فراوری، انتقال و توزیع برق از دیگر موارد همکاری دو کشور به شمار می رود، گفت: همکاری و فعالیت موسسات و شرکت های اسپانیایی در ایران باید به صورت انتقال تکنولوژی ادامه یابد.

این مقام مسئول همکاری های دو کشور را در قالب سرمایه گذاری مستقیم شرکت های اسپانیایی، فاینانس پروژه ها، انتقال تکنولوژی، نه خرید صرف تجهیزات و همکاری های علمی تخصصی و فنی دانست و اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی قانون مستحکمی را در حمایت از سرمایه گذاری مستقیم شرکت های خارجی در کشور تصویب نموده که هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در طول مدت زمان تحریم ها رفتار کشورهای مختلف با ایران یکسان نبوده و نوع رویکرد اسپانیا در این سالها برای ما حائز اهمیت است، تبیین کرد: وزارت نیرو ضمن استقبال از حضور شرکت های اسپانیایی در ایران، حمایت های همه جانبه خود را از این شرکت ها اعلام می نماید.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا نیز با بیان اینکه ایران و اسپانیا دو کشور با فرهنگ دیرینه هستند و همین باعث شد تا در 400 سال قبل اسپانیا اولین سفیر خود را رسما راهی ایران کند، گفت: ملاقات از ایران از اهمیت سیاسی، صنعتی، فرهنگی خاصی برخوردار بوده که باعث تبادل مراودات مالی و ارتباطات تجاری خواهد شد.

خوزه مانوئل سوریا با بیان اینکه شرکت های اسپانیایی با حمایت کامل دولت این کشور علاقه وافری برای حضور در ایران خواهند داشت، گفت: اسپانیایی ها آمادگی دارند تا در زمینه های، انرژی های نوین، کلاسیک، فتوولتائیک، سولار، هیدرولیک و ترمیک و همچنین در زمینه های مختلف آب و سیستم های آب شیرین کن با ایران همکاری های گسترده داشته باشیم.

این مقام اسپانیایی با اعلام اینکه در سال 2014 میلادی به میزان 43 درصد از انرژی های اسپانیا به وسیله انرژی های نوین و تجدید پذیر تامین شده است، بیان داشت: می توانیم تجربیات خود را در سامانه های انرژی های تجدیدپذیر و کلاسیک در اختیار شرکت های ایرانی بگذاریم و همانطوری که در طول سالیان دراز این تجربیات را در اختیار آمریکا، آمریکای لاتین، افریقا و اروپا گذاشته ایم، تعهد نمائیم در زمینه انتقال انرژی، فراوری انرژی های نوین و تکنو لوژی های جدید در کاهش آلودگی فضا با جمهوری اسلامی همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال های تحریم، به رغم فشار زیادی که بر ایران تحمیل شد، اسپانیا همکاری خود را با جمهوری اسلامی قطع نکرد، گفت: امیدوارم با از بین رفتن فضای تحریم ها، روابط ایران و اسپانیا به صورت تصاعدی گسترش یابد.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20151

به "اسپانیا آماده ساخت نیروگاه در ایران شد، فاینانسورها باز می گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا آماده ساخت نیروگاه در ایران شد، فاینانسورها باز می گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید