اضطراب یک مشکل موقت است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، پانیک، یکی از انواع اختلالات اضطرابی است که در تمام سنین دیده می گردد، اما شایعترین سن آن بین 20 تا 30 سالگی است. پانیک به صورت حملات اضطراب بروز می نماید. معمولا طول مدت حمله حدود 10 تا 30 دقیقه است. در هر یک از حملات، احساس شدید اضطراب، ترس و نگرانی بروز می نماید و در مدت چند دقیقه به اوج خود می رسد.

اضطراب یک مشکل موقت است

حملات پانیک منجر به مرگ نمی گردد، اما در صورت شدید بودن علائم، عوارضی دارد که ممکن است در زندگی عادی فرد اختلال ایجاد نموده و حتی در مواردی وی را از انجام کار روزانه باز دارد. این عوارض می تواند موارد زیر باشد: ترس از محیط هایی مانند اتوبوس، مترو و سایر مکان های شلوغ. بیمار نگران است در صورت بروز این حملات نتواند از آن مکان های پرازدحام فرار کند، از این رو از محیط های فوق اجتناب می نماید. گاهی اوقات این ترس ها به قدری شدید می شوند که بیمار به تنهایی قادر به خروج از منزل نیست و حتما یک نفر باید وی را همراهی کند. در این گونه موارد حتی ممکن است بیمار از رفتن به سر کار خودداری کند. علت این بیماری کاملا روشن نیست، اما عواملی مثل ارث، مصرف چای و قهوه، سیگار در افراد مستعد، مصرف مواد مخدر مانند حشیش، شیشه و سایر مواد محرک، بیخوابی در افراد مستعد، بیماری جسمانی مانند پرکاری تیروئید و دیابت می تواند شانس ابتلای آن را افزایش دهد.

کتاب شهامت پاسخگویی؛ روشی جدید برای سرانجام دادن به اضطراب و حملات پانیک نوشته بری مک دونا با ترجمه مشترک ابوالفضل احیایی، روح الله فتح آبادی، احمد احمدی و مرتضی بختیافرایند، با بهره گیری از تجربه زیسته نویسنده و جمعی از بیماران مبتلا به این اختلال، به فرد بیمار یاری می نماید زندگی خود را تغییر داده و بر بیماری خود غلبه کند. علاج خود شما هستید، روش پاسخگویی شجاعانه برای حملات پانیک، این فکر را رها کنید که شما غیرعادی هستید، ترس از تفکرات اضطرابی را کنار بگذارید، منطقه امن خود را رها کنید، سختگیری نسبت به خود را کنار بگذارید و بهبودی خود را سوپرشارژ کنید بعضی از فصل های خواندنی این کتاب است.

اضطراب یک مشکل موقت است

به خاطر داشته باشید که اضطراب یک مشکل موقت است. زندگی خود را از طریق آن تعرف نکنید، شما یک اَنگ (برچسب) نیستید. شما ممکن است همه علائم و رفتارهایی را که به صورت دقیق در تعریف بالینی اختلال اضطرابی تعریف شده را داشته باشید، اما هنگامی که به عقب برمی شد و خوب نگاه می کنید، می بینید مشکل اصلی یک چیز و یکسان است. اضطراب از راه های مختلف ظاهر می گردد. همه اینها تحت یک چتر قرار می گیرند و بهبودی آن با به کارگیری رویکردی درست حاصل می گردد. من می توانم درک کنم که چرا جامعه پزشکی از این برچسب ها استفاده می نمایند. این طبیعت علم برای کاهش علائم و رفتارها برای دسته های متمایز است، به طوری که بتوانند آن ها را بهتر درک نمایند. مشکل این است که چنین برچسب های تشخیصی سرد بر روی اینکه افراد چگونه خودشان را درک می نمایند، تأثیر دارد. افراد آسیب پذیر می توانند مراقبت های پزشکی و روانشناختی را رها نمایند و فکر نمایند که آن ها همان کسی هستند که این برچسبی که به آن ها داده می گردد، بیان می نماید.

من برای همه آن کسانی نگران هستم که به دنبال راه حلی برای آنچه که تجربه می نمایند، می فرایند و همه آنچه که آن ها دریافت می نمایند یک برچسب تشخیصی و تجویز طولانی مدت دارو است. این افراد زمانی که مطب پزشک را ترک می نمایند، بسیار غیرعادی تر از زمان ورود به مطب هستند! این کتاب طراحی شده است تا به شما آموزش دهد که گرچه شما دارای این تجربیات بسیار ناخوشایند و عجیب هستید، اما کاملا عادی هستید. وقتی که یاد گرفتید تجربه اضطراب خود را عادی سازید، خیلی سریع تر آن را درمان خواهید کرد. شما دلیل اضطراب خود نیستید. به همان اندازه که اضطراب موجب گردد احساس غیرعادی بودن داشته باشید، به همان اندازه این اضطراب غیرواقعی است. زمانی که با استفاده از روش شهامت پاسخگویی اضطراب شما آغاز به کاهش می نماید و هورمون های استرس به آرامی در خون شما کاهش می یابند، دوباره آغاز به احساس یک کُل می کنید که بیشتر شبیه اعتماد به نفس قبلی شماست.

نخستین چاپ کتاب شهامت پاسخگویی؛ روشی جدید برای سرانجام دادن به اضطراب و حملات پانیک در 192 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 34 هزار تومان از سوی انتشارات آوای نور راهی بازار نشر شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

thailandro.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28786

به "اضطراب یک مشکل موقت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضطراب یک مشکل موقت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید