اطلاعیه هواشناسی درباره نفوذ سامانه بارشی به کشور

به گزارش بلاگ پو، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به کشور از چهارشنبه (18 دی ماه) از وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب ایران اطلاع داد.

اطلاعیه هواشناسی درباره نفوذ سامانه بارشی به کشور

به گزارش خبرنگاران بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی بارش باران و برف چهارشنبه بعدازظهر(18 دی ماه) برای جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، بخش هایی از استان های مرکزی، زنجان و قزوین، پنجشنبه (19 دی ماه) برای استان های ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان و آدینه (20 دی ماه) برای استان های گلستان، مازندران، غرب گیلان، شمال خراسان شمالی و جنوب آذربایجان غربی پیش بینی می گردد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، لغزندگی جاده ها، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید رخ می دهد بنابراین احتیاط در تردد جاده ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه می گردد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ چهارشنبه (18 دی ماه) برای نیمه شرقی خوزستان، جنوب ایلام، پنجشنبه (19 دی ماه) برای جنوب و غرب فارس، بوشهر، شرق هرمزگان و آدینه (20 دی ماه) در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و جنوب فارس پیش بینی می گردد.

آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست بنابراین احتیاط در تردد مناطق کوهستانی و پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه ها توصیه می گردد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18808

به "اطلاعیه هواشناسی درباره نفوذ سامانه بارشی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه هواشناسی درباره نفوذ سامانه بارشی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید