اعطای گواهی نانومقیاس به بیش از هزار محصول و تجهیز نانو

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، این ستاد بیان کرد تا انتها اسفند 1400 در مجموع هزار و 111 گواهی نانومقیاس به محصولات و تجهیزات ساخت داخل اعطا شده است. مواد اولیه بیشترین سهم را در میان حوزه های صنعتی محصولات دارای گواهی نانومقیاس دارد.

اعطای گواهی نانومقیاس به بیش از هزار محصول و تجهیز نانو

براساس آخرین به روزرسانی اجرا شده در این پایگاه، حوزه مواد اولیه با 30 درصد بیشترین سهم را در میان حوزه های صنعتی دارای گواهی نانومقیاس دارد. پس از آن، عمران و ساختمان با 13 درصد، خدمات و ملزومات صنعتی با 10 درصد، دارو بهداشت و سلامت با 10 درصد و کالای خانگی با 8 درصد قرار دارند.

تا انتها سال 1400، 324 شرکت در حوزه فناوری نانو فعالیت داشته اند که این شرکت ها 885 محصول نانو و 226 تجهیز نانو را فراوری و به بازار عرضه نموده اند. در مجموع فناوری نانو در بیش از 15 حوزه صنعتی وارد شده که محصولات این صنایع تا به امروز به 45 کشور دنیا صادر شده است.

آمار کل محصولات دارای گواهی نانومقیاس از سال 1387 تا به امروز فرایند رو به افزایش داشته است و در این میان محصولات نانومقیاس سهم بیشتری نسبت به تجهیزات نانومقیاس دارد. تا پیش از سال 1394، تعداد تجهیزات نانومقیاس بیشتر از محصولات نانومقیاس در کشور بود که از این سال، محصولات نانویی گوی سبقت را از تجهیزات نانومقیاس ربوده و با شیب قابل توجهی پیشی گرفت.

ستاد توسعه فناوری نانو در راستای ایجاد شفافیت بازار محصولات نانو و به تبع آن ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان و نهایتا توسعه بازار مواد و محصولات نانو به محصولات حوزه فناوری نانو تاییدیه نانومقیاس اعطا می نماید. این فرآیند به وسیله واحد ارزیابی موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور) انجام می گردد.

نمودار گواهی نانومقیاس به محصولات نانو

گواهینامه نانومقیاس با اعتبار یک ساله صادر شده و قابل تمدید است. بعلاوه در طول مدت اعتبار جهت اطمینان از ثبات مقیاس و خواص محصول فراوریکننده، بازرسی های دوره ای از شرکت انجام می گردد.

حوزه های محصولات دارای نانومقیاس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 63658

به "اعطای گواهی نانومقیاس به بیش از هزار محصول و تجهیز نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای گواهی نانومقیاس به بیش از هزار محصول و تجهیز نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید