اعلام مرکز تشخیص و درمان بیماری مالاریا در قم

به گزارش بلاگ پو، شهروندان قمی در صورت مواجهه با موارد مشکوک ابتلا به مالاریا می توانند به مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا (ع) مراجعه نمایند.

اعلام مرکز تشخیص و درمان بیماری مالاریا در قم

بنا بر اعلام مرکز بهداشت قم، به منظور دسترسی آسان تر و رفاه حال بیماران مشکوک به مالاریا، مرکز مالاریای استان با امکانات تشخیصی و درمانی در مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع) به نشانی خیابان امامزاده ابراهیم، نبش کوچه 29، برپا شده است.

شهروندان در صورت مشاهده مورد مشکوک با نشان های تب و لرز و سابقه سفر به کشور ها یا استان های مالاریاخیز می توانند برای تشخیص و روند درمان به این مرکز مراجعه نمایند.

مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع) در روز های غیر تعطیل از ساعت 7:40 دقیقه تا 14:15 دقیقه پذیرای شهروندان است.

مالاریا، مهم ترین بیماری انگلی و یکی از مسایل مهم بهداشتی تعدادی از کشور ها بخصوص کشور های منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان است.

بیماری مالاریا با نام های دیگری، چون پالودیسم، تب و لرز، تب نوبه و تب متناوب نامیده می گردد. فرد مبتلا به مالاریا را مالاریال (Malarial) می نامند.

این بیماری به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی های تب متناوب و لرز، کم خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی های ساده یا کشنده دیگر خودنمایی می نماید.

اهمیت این بیماری به خاطر شیوع زیاد و مرگ ومیر قابل توجه است. انگل مالاریا به وسیله یک تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می گردد که این تیره شامل چندین گونه است.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 67212

به "اعلام مرکز تشخیص و درمان بیماری مالاریا در قم" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعلام مرکز تشخیص و درمان بیماری مالاریا در قم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مرکز تشخیص و درمان بیماری مالاریا در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید