افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی می گردد ، زمان پرداخت مابه التفاوت فروردین تعیین شد

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان از اردیبهشت ماه اطلاع داد و گفت مابه التفاوت حقوق فروردین هم در همین ماه واریز خواهد شد

افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی می گردد ، زمان پرداخت مابه التفاوت فروردین تعیین شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی باعنایت به مصوبه هیأت محترم وزیران و در اجرای ماده (96) و ماده (111) قانون تأمین اجتماعی، مستمری و یاری های جنبی کلیه مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می دهد. براین اساس مقدار مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا خاتمه سال 1401 برقرار شده است، برای دریافت نمایندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به مقدار بیست و هفت درصد (27درصد) مستمری آنان در خاتمه اسفندماه 1401 افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: بعلاوه برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، مقدار افزایش سال 1402 به مقدار بیست و یک درصد (21درصد) مستمری آنان در خاتمه اسفندماه 1401 به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

دکتر موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست محترم جمهوری برای یاری به معیشت بازنشستگان، در امسال یاری های جنبی مستمری بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری بگیران و یاری هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران به مقدار 21 درصد افزایش یافته است. در خصوص یاری هزینه عائله مندی نیز افزایش 125 درصدی اعمال شده و از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان رسیده است. یاری هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری بگیران نیز حدود 300 درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بعلاوه از پرداخت به جای مانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع اطلاع داد و گفت: مبلغ مربوط به به جای مانده متناسب سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای امسال اعمال و پرداخت می گردد. به روزرسانی احکام تازه نیز در حال اجرا است و طی چند روز آینده احکام تازه از طیق سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانیes.tamin.ir در اختیار بازنشستگان عزیز قرار می گیرد و بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا خاتمه ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می نمایند.

دکتر موسوی پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان را از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: از سال گذشته 35 هزار نفر متقاضی وام قرض الحسنه به جای مانده بودند که طی چند روز گذشته وام این عزیزان پرداخت شد و برای سال 1402 نیز فرآیند پرداخت وام طی روزهای آینده تکمیل می گردد و پیشنهاد افزایش مبلغ وام در امسال نیز به هیأت مدیره و هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه ارائه شده که در صورت تصویب این پیشنهاد، مبلغ وام قرض الحسنه پرداختی به بازنشستگان از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بعلاوه در خصوص شرایط فعلی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته بالغ بر 460 هزار میلیارد تومان تعهدات صندوق را به صورت کامل و به موقع انجام دادیم و ماهیانه به طور میانه 38 هزار و 500 میلیارد تومان برای ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد که شامل تعهدات بلندمدت، تعهدات کوتاه مدت، تعهدات حوزه درمان و هزینه های پشتیبانی صندوق بوده است. سال گذشته را به رغم بعضی چالش ها با موفقیت و با اجرای کامل همه تعهدات به خاتمه رساندیم و در امسال نیز پیش بینی های لازم صورت گرفته و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی بدون هیچ مسئله ای انجام خواهد شد.

دکتر موسوی آینده سازمان تأمین اجتماعی را امیدوارانه توصیف کرد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی طی دو سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی با حمایت دولت مردمی سیزدهم در زمینه تأدیه بدهی به سازمان رقم خورده است و بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی این سازمان که از سنوات قبل از سال 93 تا 1400 ایجاد و تأمین اجتماعی به عنوان اَبَربدهکار بانکی مطرح شده بود را تسویه کردیم. بی سابقه ترین تأدیه بدهی دولت به تأمین اجتماعی نیز در همین مدت رخ داد و بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی که مربوط به بدهی های انباشته سنوات قبل بود، پرداخت شد. در بودجه امسال نیز جمعاً 80 هزار میلیارد تومان بابت تأدیه بدهی دولت به تأمین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: تجربه سال گذشته نشان داد که با جهت گیری درست تحولی و همراهی و همگرایی حداکثری بین دولت محترم و سازمان تأمین اجتماعی و مجلس محترم نه تنها چالش های روزمره قابل برطرف است، بلکه می توانیم با رویکرد تحولی و مدیریت مطلوب صندوق، به آینده امیدوارانه ای که پیش بینی می کنیم، برسیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71120

به "افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی می گردد ، زمان پرداخت مابه التفاوت فروردین تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی می گردد ، زمان پرداخت مابه التفاوت فروردین تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید