اقدامات فدراسیون بسکتبال برای کنترل کرونا، المپیک به تعویق می افتد

به گزارش بلاگ پو، شیوع ویروس کرونا در ایران باعث شده رقابت های مختلف ورزشی از جمله بسکتبال لغو گردد.

اقدامات فدراسیون بسکتبال برای کنترل کرونا، المپیک به تعویق می افتد

به گزارش ، برنامه برگزاری رقابت های بسکتبال هم مانند دیگر رشته های ورزشی با شیوع ویروس کرونا تغییر نموده است. در ابتدا شیوع این ویروس باعث شد تا دومین ملاقات تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره نخست انتخابی کاپ 2021 آسیا مقابل قطر بدون تماشاگر برگزار گردد. این موضوع تنها باعث برگزاری بازی ایران و قطر بدون حضور تماشاگران نبود و در ادامه هم بعضی از ملاقات های لیگ برتر بانوان که به مرحله سرانجامی رسیده بود بدون تماشاگر برگزار و یا لغو شد.

مسابقات لیگ برتر آقایان هم تحت تاثیر این موضوع نهاده شد و ملاقات های معوقه آن که قرار بود 8 اسفند برگزار شوند با درخواست خود باشگاه ها نتایج دور رفت آن ها در بازی های معوقه اعمال شد. کرونا رفته رفته مسابقات و اردو های تیم ملی را هم تعطیل کرد.

البته مسئولان فدراسیون بسکتبال با تشکیل جلسه ای فوق العاده با حضور سرمربیان، مدیران عامل و نماینده های باشگاه ها کوشش کردند با پیدا کردن راهکاری مناسب این مشکل را حل نمایند. در نهایت قرار شد کلیه فعالیت های بسکتبالی تا سرانجام سال 98 لغو شد و این مسابقات از تاریخ 25 فروردین دوباره از سر گرفته گردد. این تصمیم بسکتبالی ها تقریبا دیرتر از سایر رشته ها گرفته شد، اما در نهایت بهترین تصمیم یعنی لغو مسابقات تا بهبود شرایط و روشن شدن شرایط گرفته شد. در رشته بسکتبال با توجه به برخورد هایی که اتفاق می افتد و یا حرکاتی که با توپ انجام می گردد ممکن است بیماری انتقال پیدا کند.

فعالیت های ورزشی تنها در کشور ما لغو نشد و رفته رفته بسیاری از رویداد های ورزشی در سراسر قاره کهن و حتی دنیا هم لغو و یا به تاخیر افتاد. مسابقات المپیک و انتخابی آن هم به سرعت تحت تاثیر نهاده شد و در حالی که قرار بود مسابقات انتخابی بسکتبال 3 نفره بانوان به میزبانی هند برگزار گردد این رویداد به تعویق افتاد و همین مسئله باعث شد تا در ادامه اردو های ملی پوشان هم لغو گردد.

مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال عنوان داشت: روز گذشته نامه ای از فیبا دریافت کردیم که بر اساس آن قرار شد مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا لغو گردد. قرار بود این رقابت ها به میزبانی لبنان برگزار گردد.

دبیر فدراسیون بسکتبال درباره مسابقات انتخابی المپیک بسکتبال 3 نفره بانوان هم که قرار بود به میزبانی هند برگزار گردد گفت: هنوز تکلیف این رقابت معین نیست و ما هم در این خصوص با فیبا نامه نگاری داشتیم، اما هنوز جوابی دریافت ننموده ایم.

در این زمان خاص که تمام کشورها با کرونا درگیر هستند و بسیاری از رویداد ها و مسابقات تحت تاثیر گرفته است قطعا بهترین تصمیم لغو و یا تعویق رویداد ها بود. اگر ویروس کرونا مهار نگردد ممکن است مسابقات المپیک هم لغو گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21218

به "اقدامات فدراسیون بسکتبال برای کنترل کرونا، المپیک به تعویق می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات فدراسیون بسکتبال برای کنترل کرونا، المپیک به تعویق می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید