انتشار 2 میلیون توئیت دروغین در خصوص کرونا برای گمراهی مردم

به گزارش بلاگ پو، دولت آمریکا گزارشی منتشر نشده تهیه نموده که نشان می دهد در خارج از این کشور حدود 2 میلیون توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر با محتوای دروغین در خصوص ویروس کرونا منتشر شده است.

انتشار 2 میلیون توئیت دروغین در خصوص کرونا برای گمراهی مردم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، دولت آمریکا گزارشی منتشر نشده تهیه نموده که نشان می دهد در خارج از این کشور حدود 2 میلیون توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر با محتوای دروغین در خصوص ویروس کرونا منتشر شده است.

در آنالیز های صورت گرفته که در آن آمار توئیت های دروغین در خصوص ویروس کرونا در داخل خاک امریکا لحاظ نشده، ادعا شده بعضی از فعالیت ها در این زمینه هماهنگ شده است.

این توئیت ها در یک بازه زمانی سه هفته ای - از 20 ژانویه تا 10 فوریه - بعد از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در چین منتشر شده است.

گزارش مذکور که توسط وزارت خارجه آمریکا تهیه شده، همچنین حاکی است شرکت های فناوری و به خصوص شبکه های اجتماعی نتوانسته اند با سواستفاده از امکانات خود برای مقابله با انتشار اخبار دروغین در خصوص کرونا مقابله نمایند.

از جمله اخبار دروغین منتشر شده در خصوص ویروس کرونا در شبکه های اجتماعی می توان به دخالت بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای فراوری ویروس کرونا اشاره نمود. همچنین درموارد متعددی اشاره شده که ویروس کرونا یک سلاح زیستی است،هر چند در این زمینه هیچ شواهد آشکار وثابت شده ای وجود ندارد.

منتشرنمایندگان توئیت های دروغین در خصوص کرونا برای فریب کاربران، مطالب غلط خود را همراه با لینک هایی از سایت های خبری و وب سایت دانشگاه های معتبر منتشر می نمایند. حال آنکه با مراجعه به سایت های یادشده معین می گردد محتوای ادعا شده در آنها وجود ندارد.

گوگل، فیس بوک و توئیتر در هفته های اخیر از برنامه های خود برای ارائه اطلاعات صحیح در خصوص ویروس کرونا به کاربران خبر داده بودند، اما محتوای این گزارش نشان می دهد کوشش های صورت گرفته چندان پیروز نبوده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20956

به "انتشار 2 میلیون توئیت دروغین در خصوص کرونا برای گمراهی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار 2 میلیون توئیت دروغین در خصوص کرونا برای گمراهی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید