انتقال فناوری ساخت در کنار خرید کشتی های نو

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر انجمن صنفی دریانوردان گفت: ایمنی پایین، محدودیت در اجاره و تردد، تطابق با الزامات، استهلاک بالا و هزینه های پشتیبانی تصاعدی، 5 چالش مهم ناوگان دریایی فرسوده است.

انتقال فناوری ساخت در کنار خرید کشتی های نو

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آقای سامان رضایی افزود: در این رابطه خرید کشتی های نو و نوسازی کشتی های موجود ضرورت بسیار مهمی در حوزه دریایی است.

وی در رابطه با اثرات تحقق بخشی از دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل و تدوین نقشه اقدام کریدور های بین المللی بر توسعه بنادر شاقتصادی و جنوبی کشور، گفت: در رابطه با توسعه ناوگان ملی دریایی چند مساله را می توان در کنار هم دید که شامل موضوع سخت افزار و نرم افزار است که در راستای توسعه باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجهیزات حوزه دریایی و بندری و هم ناوگان دریایی کشور به واسطه تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی، فرسوده شده و طی چند سال اخیر اجازه خرید کشتی نو و نوسازی ناوگان ملی را نداشته ایم و در عین منابع موجود طی چند سال گذشته، صرف کشتی های قدیمی و دسته چندم شده است.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان شرح داد: کشتی ها با عمر بالا ضمن استهلاک بیشتر، هزینه های پشتیبانی بالاتر و ایمنی پایین تری دارند و لذا خرید کشتی های نو و نوسازی کشتی های موجود، یک ضرورت بسیار مهم برای حوزه دریایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در کنار خرید کشتی های نو و به روز، باید انتقال تکنولوژی ساخت این کشتی ها، همزمان به کشتی سازی های داخلی منتقل شود، گفت: این نگاه بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص یکی از دیگر مسائل مهمی است که باید در حوزه دریایی به آن اشاره داشت، گفت: نیروی کارآمد در حوزه دریایی و بندری مساله بسیاری مهمی است که کشور با توجه به ظرفیت های بالای موجود به آن نیازمند است.

رضایی با بیان اینکه دستیابی به شناور های هوشمند یکی دیگر از مسائلی است که حمل و نقل دریایی کشور در آینده بسیار نزدیک به آن نیازمند خواهد بود، نام کرد: رفع عقب ماندگی ها در صنعت کشتی سازی به سادگی قابل جبران نخواهد بود و یکی از راهکار های کاهش فاصله، بهره مندی از ویژگی و مزیت فناوری های نوین از جمله تکنولوژی ساخت شناور های تجاری هوشمند به نام یک واقعیت در آینده نزدیک صنعت کشتیرانی است و پتانسیل دانشگاهی و تخصصی در ایران این امکان را فراهم کرده که می تواند همانند یک کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه به منظور ساخت شناور های تجاری هوشمند فعالیت کند.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54105

به "انتقال فناوری ساخت در کنار خرید کشتی های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال فناوری ساخت در کنار خرید کشتی های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید