توریستی ترین شهرهای مالزی که کمتر کسی از آن ها خبر دارد!

به گزارش بلاگ پو، مالزی را باید یکی از پرتوریستی ترین کشورهای آسیا دانست. تنها 25.83 میلیون گردشگر در سال 2018 از این کشور بازدید داشته اند. اگر بخواهیم توریستی ترین شهرهای مالزی را نام ببریم، قطعا به 10 شهر خواهیم رسید. 10 شهر در اطراف سواحل جزایر مالزی که هر گردشگری می تواند به آن سفر کند. پنج تا از این شهرها، بسیار کوچک هستند و تنها مقصد گردشگری کسانی اند که به دنبال مکان های کمتر شناخته شده اند.

توریستی ترین شهرهای مالزی که کمتر کسی از آن ها خبر دارد!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

کشور مدیترانه ای و اقیانوسی مالزی به 3 شهر کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در میان مردم ایران شناخته می گردد. این کشور اما جاذبه ها و شهرهای توریستی بیشتری دارد. افرادی که محدودیت زمانی ندارند، پیشنهاد می دهیم که به بازدید دیگر شهرهای معروف مالزی هم بروند.

در این مقاله مجله گردشگری خبرنگاران، توریستی ترین و معروف ترین شهرهای مالزی را معرفی می کنیم. از جاذبه های آن ها و موقعیت شهرها هم اطلاعاتی پیدا می کنید تا نقطه آغازین کشف های بعدی شما در سفر باشند.

10- بازدید از تایلند و مالزی همزمان در شهر کوتا بهرو

اگر به شمال شرقی شبه جزیره مالزی بروید، شهری به نام کوتا بهرو (Kota Bharu) خواهید بافت. شهری که در نزدیکی تایلند واقع شده است. بیشتر گردشگرانی که وارد تایلند می شوند، از این شهر مالزی هم دیدن می نمایند. شهری که نماد واقعی فرهنگ و تمدن اصیل مالایی است. اگر می خواهید بیشتر با آداب و رسوم مالزی آشنا شوید، مطلب آن را در مجله بخوانید؛ یا اینکه به شهر کوتا بهرو سفر کنید.

9- میری، شهری برای خریدی لوکس در مالزی

شهری مدرن در مالزی که بر پایه صنعت نفت ساخته شده است. این شهر ثروتمند نه تنها برای زندگی و سفر عالیست، بلکه مکانی برای خرید است. از رستوران های متعدد و با قیمت های مختلف گرفته تا انواع هتل ها، سفر را برای گردشگران دلپذیرتر نموده است. برخی از مراکز خرید و بازارهای محلی در شهر میری (Miri) را از دست ندهید. گردشگرانی که به شهر میری می روند، می توانند تمام غذاها و سوغاتی های تمام کشور مالزی را یکجا داشته باشند.

اگر مدت زمان محدودی در سفر دارید و می خواهید از توریستی ترین شهرهای مالزی دیدن کنید، به میری سفر کنید. بهترین روش برای رسیدن به این شهر، خرید آنلاین پرواز مستقیم کوالالامپور به میری در بورنئوست.

8- کوچینگ، شهر جنگلی با جاذبه های مجانی فراوان

کوچینگ (Kuching) را باید بزرگترین شهر در بورنئو دانست. اما همین شهر بزرگ، مکانی عالی برای تفریح و آرامش برای بازدیدنمایندگان است. شهری با جاذبه های دیدنی فراوان که تنها گردشگران معدودی در میان توریستی ترین شهرهای مالزی آن را می شناسند. این شهر که در ساحل رودخانه ساراواک (the Sarawak River) واقع شده است، دارای یک تفرجگاه ساحلی جذاب و موزه های بسیاری است. همچنین تعداد زیادی رستوران، کافه و مکانی برای امتحان کردن غذاهای خیابانی و محلی مالزی دارید.

خیابان های سنگ فرش شده تمیز به همراه لباس هایی ارزان برای خرید می تواند جاذبه ای برای سفر به مالزی شما باشد. راهنمای سفر به مالزی را در مجله گردشگری خبرنگاران بخوانید و راهی چنین شهری شوید. از دیدن ساختمان های مرتفع و آسمان خراش ها در میان جنگل های گرمسیری تعجب خواهید کرد. از جاذبه های ارزان مالزی پیاده روی در میان جنگل های کوچینگ و پارک های ملی آن است.

7- شهر کوتا کینابالو مالزی، شهری برای تفریحات ساحلی

ابتدا کوتا کینابالو مالزی (Kota Kinabalu) به خاطر ساختمان های بتونی اش، جذاب به نظر نمی رسد. این موضوع تنها هنگامی است که هنوز وارد یکی از توریستی ترین شهرهای مالزی نشده اند. به محض ورود به کوتاکنابالو مجذوب آن می شوید. این شهر در جزیره بورنئو واقع شده و کنار دریای چین جنوبی قرار گرفته است. به همین خاطر غروب های این شهر در مالزی بسیار مشهور و عاشقانه است. کوتا کینابالو با داشتن مراکز خرید و بازارها، غذاهای فوق العاده و صحنه های پرهیاهوی هنر و موسیقی، گردشگر فراوان دارد.

به غیر از هزینه های ارزان سفر به کوتا کینابالو مالزی، جاهای دیدنی کوتا کینابالو فراوانی هم خواهید یافت. از اینجا می توانید کوه کینابالو Kinabalu را فتح کنید، به غواصی در ساحل بروید یا به تماشای جزایر دیدنی پارک ملی تونکو عبدالرحمان بروید. از خبرنگاران به راحتی می توانید بلیط هواپیما به مقصد کوتا کینابالو را تهیه کنید. حتی بهترین هتل های کوتا کینابالو مالزی را با کمترین هزینه و با ارز ریالی، رزرو کنید.

6- شهر ایپوه در مالزی اما نزدیک تایلند

پایتخت ایالت پراک، ایپوه (Ipoh) بین کوالالامپور و مرز تایلند واقع شده است. مکانی دوست داشتنی است که باید در سفر به مالزی از آن دیدن کنید. لذت بردن از تماشای مغازه های متعدد و کافه های کوچکی که خیابان شهر را پوشانده اند از دست ندهید. بخش جدید شهر دارای رستوران های بسیار خوبی است که غذاهای محلی سنتی را سرو می نمایند. مجموعه ای از بناهای مذهبی مردم شهر را خواهید یافت که در غارهای طبیعی ساخته شده اند. شهر ایپوه مالزی مکان خوبی برای دور شدن از شلوغی شهرهای بزرگ، در نزدیکی ارتفاعات کامرون است. هزینه های سفر به مالزی را با مسافرت به شهر ایپوه می توانید کاهش دهید.

5- لنکاوی، از توریستی ترین شهرهای مالزی

لنکاوی یکی از توریستی ترین شهرهای مالزی است که از 99 جزیره تشکیل شده است. این جزایر در دریای اندمان و در سواحل غربی مالزی تشکیل شده اند و پر از اقامتگاه ها و هتل های ساحلی اند. مقصدی برای تفریحات تابستانی و ساحلی با طبیعتی بی نظیر که همانند پوکت در تایلند است. اینجا با سواحل سفید، تپه های پوشیده از جنگل، مزارع شالیزاری و یکی از مقاصد گردشگری مالزی روبرو هستید. اگر به لنکاوی سفر کردید، از آرامگاه بانو محصوری (Mahsuri) بازدید کنید. دیگر جاذبه های لنکاوی را نام می بریم:

  • برای جزیره گردی، دایانگ بونتینگ | Dayang Bunting
  • برای غواصی، پارک دریایی پولائو پایار | Pulau Payar Marine Park
  • تله کابین کوهستان و پارک ملی گونوگ | Gunung
  • کروز رودخانه مانگرو | Mangrove River
  • آرامگاه محصوری | Mahsuri Mausoleum
  • مزرعه کروکودیل | Crocodile Farm
  • مزارع برنج لامان پادی | Laman Padi
  • و خرید صنایع دستی لنکاوی

4- جورج تاون و جزیره پنانگ در مالزی، شهری با غذاهای بهشتی

جزیره پنانگ کجاست و چه جاذبه هایی در تور پنانگ هستند؟ سفرنامه پنانگ با بازدید از جورج تاون آغاز می گردد. شهری در جزایر پنانگ که پایتخت بوده و از میراث دنیای یونسکو است. فرهنگ و معماری منحصر به فرد این شهر از جاهای دیدنی پنانگ هستند. جاذبه های پنانگ را در زیر نام می بریم:

  • تپه پنانگ | Penang Hill
  • بناهای مذهبی مانند اسنیک، کک لوک سی | Kek Lok Si
  • دهانیکارما بورمسی | Dhammikarma Burmese
  • جاده ساحلی گورنی | Gurney Drive

البته جاذبه های بیشتری را در این شهر پیدا خواهید کرد. همچنین پنانگ را در مالزی با نام بهشت غذا می شناسند. غذاهای خیابانی پنانگ و مالزی مانند پنانگ روجاک، پاسمبور، چار کوای تاوی، آسام لاکسا، ناسی کاندار را در این شهر سفارش دهید. برای آشنایی با هر یک از این غذاها، مطلب غذاهای خیابانی پنانگ را در مجله خبرنگاران بخوانید.

فاصله پنانگ تا کوالالامپور را با پروازهای داخلی در مدت یک ساعت طی کنید. اگر از سفرهای زمینی لذت می برید، سفر با قطار و اتوبوس را با مدت زمان 6 ساعت از دست ندهید. طی مسافت بین این دو شهر با ماشین شخصی کمتر از قطار و اتوبوس خواهد بود.

3- ایالت و تنگه مالاکا، شهری دیوانه توریست

باورتان نخواهد شد که چنین شهری اروپایی در مالزی وجود داشته باشد. تمام شهر Malacca به عنوان یکی از سایت های میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. گردشگرانی که وارد مالاکا می شوند، از جذابیت ها و زیبایی های فضاهای شهری دیوانه می شوند. شهری که در نگاه اول شما را به یاد شهرهای کانالی مانند آمستردام یا شهرهای رنگارنگ یونان و ایتالیا می اندازد. شاید هم معماری بناها شما را به یاد شهرهای پرتغالی و اسپانیایی بیندازد.

جاذبه های بسیاری را در این ایالت کوچک خواهید یافت. مکان هایی مانند کلیسای مسیح، سالن شهر Malacca، تپه سنت پاول، قلعه هلندی، شهرک پرتغالی ها و بسیاری دیگر. این شهر توریستی مالزی از کوالالامپور 145 کیلومتر و از کشور سنگاپور 240 کیلومتر فاصله دارد. چنین موقعیت عالی، آن را به یکی از شلوغ ترین و توریستی ترین شهرهای مالزی تبدیل نموده است.

در فصل های پرگردشگر، مالاکا بسیار شلوغ می گردد. اتوبوس های بسیاری از کوالالامپور، سنگاپور یا دیگر شهرها برای مالاکا حرکت دارند. حتی به دلیل سیستم جاده ای عالی، پیشنهاد می دهیم که ماشین کرایه کنید. برای اقامت در هتل های مالاکا هم بسیار زودتر از همواره اقدام کنید.

2- شهر پوتراجایا، شهری برای سفرهای کاری

مرکز اداری فدرال مالزی را شهر پوتراجایا می دانند. این شهر که در سال 1999 ساخته شده مکان زندگی افراد سیاسی از جمله رئیس جمهور مالزی است. به همین بیشتر پروازهای رجال سیاسی به این شهر در مالزی انجام می گردد. البته تصور نکنید که پوتراجایا تنها برای سفر کاری مناسب است. کسانی که می خواهند سبزترین شهر مالزی را ببینند، باید به پوتراجایا بیایند. نه تنها در میان توریستی ترین شهرهای مالزی بلکه در کنار دیگر شهرهای دنیا، پوتراجایا توجه ای ویژه به انرژی پایدار دارد. بلیط هواپیما پوتراجایا را از خبرنگاران با بهترین پروازها و قیمت ها می توانید پیدا کنید.

ساختمان های مدرن و سازه های معماری که در اطراف دریاچه ای 650 هکتاری ساخته شده اند. در این دریاچه مصنوعی قایق سواری و کروز دریاچه بسیار پرطرفدار بوده و گردشگران را به سمت خود می کشاند. برای تماشای گیاهان عجیب و غریب استوایی به پارک های میراث کشاورزی و باغ های بوتانیکال پوتراجایا بروید.

محصولات معروف پوتراجایا را برای سوغاتی بخرید. کالاهایی مانند انواع روغن های گیاهی، میوه های گرمسیری، کاکائو و انواع گیاهان دارویی از جمله سوغاتی های این شهر هستند. پوتراجایا از کوالالامپور 38 کیلومتر فاصله دارد که به معنی نیم ساعت رانندگی است. بنابراین می توانید برنامه گردش یک روزه از کوالالامپور را با کرایه ماشین برای پوتراجایا برنامه ریزی کنید.

1- کوالالامپور، پایتخت و مرکز مالی مالزی

اولین مقصد و نقطه ورودی هر گردشگری به مالزی، پایتخت آن، کوالالامپور است. فرودگاه بین المللی کوالالامپور به تمام شهرهای مهم دنیا متصل بوده و تنها 40 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد. این شهر را قلب کشور مالزی می دانند.

جاذبه های بی شماری برای بازدید در این شهر پیدا می کنید. از برج های دوقلوی پتروناس گرفته تا مساجد زیبای دنیا اسلام را در این شهر خواهید یافت. بنای تاریخی سلطان عبدالصمد در داتاران مرداکا (Dataran Merdeka) را خواهید یافت. به تماشای غارهای باتو بروید یا کمی کار هنری مانند چاپ باتیک انجام دهید.

برای اقامت در این شهر هم، گزینه های بی شماری وجود دارند. از هتل های 5 ستاره کوالالامپور گرفته تا هاستل های ارزان و خوابگاه های دانشجویی. از این شهر تا توریستی ترین شهرهای مالزی وسایل نقلیه عمومی در دسترس هستند. از پروازهای داخلی گرفته تا اتوبوس یا قطار را می توان برای سفر استفاده نمایند. برای آشنایی بیشتر روی لینک هتل های خوب کوالالامپور کلیک کنید.

  • شهر دانشگاهی مالزی که نزدیک به سنگاپور واقع شده است، چه شهری است؟

شهر جوهور بهرو (Johor Bahru) با دانشگاه تکنولوژی مالزی شهری مدرن و رو به پیشرفت است. موزه ها و جاذبه های فرهنگی مالزی بسیاری در جوهور پیدا خواهید کرد.

افرادی که می خواهند سفرهای ارزان مالزی را تجربه نمایند، می توانند به جای گشت و گذار و تفریحات گران قیمت در شهرهایی بزرگ، به سراغ شهرهای کوچک اما توریستی مالزی بروند. قدم زدن در جنگل های انبوه و بازدید از حیوانات نادر و بومی مالزی از ارزان ترین تجربیات سفر به این کشور است. لازم نیست تنها در جت اسکی های گران قیمت یا رستوران های لوکس هتل های 5 ستاره بروید. غذاهای خیابانی مالزی و هتل های ستاره مالزی کیفیتی مناسب دارند.

اکنون که با 10 تا توریستی ترین شهرهای مالزی آشنا شده اید، می توانید بیشتر برای سفر مالزی خود، مقصد گردشگری پیدا کنید. هر شهر این کشور با جزایر متنوعی که دارد، می تواند به تنهایی یک هفته از سفر شما را دربرگیرد. اگر به هر یک از شهرهای مالزی سفر نموده اید، برای ما کامنت بگذارید. از شهرهای ناشناخته و کشفیات جدید خود در این کشور جنوب شرقی آسیا برای ما در کامنت ها بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10331

به "توریستی ترین شهرهای مالزی که کمتر کسی از آن ها خبر دارد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "توریستی ترین شهرهای مالزی که کمتر کسی از آن ها خبر دارد!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توریستی ترین شهرهای مالزی که کمتر کسی از آن ها خبر دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید