اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان خاورمیانه تاسیس می شود

به گزارش بلاگ پو، دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کیش، در خصوص طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شرکت های دانش بنیان در برج فناوری کیش، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان خاورمیانه تاسیس می شود

به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه با عنایت به برنامه چهارم توسعه دانشگاه علم و صنعت و در راستای تحقق شعار نقش آفرینی موثر دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه کارآفرینی دانش بنیان، بین دانشگاه و سازمان منطقه آزاد کیش و پس از شناسایی و ارزیابی مسیرهای هم افزایی دوجانبه با محور طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شرکت های دانش بنیان در برج فناوری کیش، توسط دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) و دکتر غلامحسین مظفری (مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش) به امضا رسید.

تاسیس اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان در سطح خاورمیانه، استقرار صندوق خطرپذیر علم و صنعت ایران، توسعه زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش و طراحی، استقرار و ارتقای شبکه ای از شتاب دهنده های ملی و بین المللی با هدف خلق، توسعه، انتقال و تبادل فناوری های مورد نیاز کشور را می توان از جمله اهداف کلیدی مورد تفاهم طرفین برشمرد.

دکتر ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت در جلسه امضای این تفاهم نامه ضمن اشاره به توجه به ماموریت و رسالت تعریف شده در برنامه چهارم توسعه راهبردی دانشگاه، بر نگاه بلندمدت به خلق و توسعه فناوری های مورد نیاز کشور با هدف ایجاد ارزش های علمی، فناوری و نوآوری تاکید و شرح داد: دانشگاه علم و صنعت ایران در تلاش است با هم افزایی با دیگر سازمان های دولتی و خصوصی برای تحقق و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته ای ایفای نقش کند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوعاتی همچون ساختار، سرمایه فکری (منابع انسانی)، راهبرد و نظام حاکم بر دانشگاه های نسل سوم (دانشگاه کارآفرین)، چشم انداز حضور دانشگاه علم و صنعت ایران در جزیره کیش در افق 1408 را در قالب یک زیست بوم با عنوان زیست بوم کارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در کیش، تشریح و بر توسعه فناوری های مورد نیاز در سرزمین اصلی از طریق منطقه آزاد کیش تاکید کرد.

ذاکری، خلق، توسعه و تبادل فناوری های 5G، انرژی های پاک، خودروهای بدون سرنشین (هوشمند)، شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند را از جمله فناوری های مورد نیاز کشور در افق 10 ساله پیش رو دانست.

بر اساس اعلام دانشگاه علم و صنعت، علاوه بر این، برقراری یک کریدور نوآوری و فناوری بین افراد، گروه ها و سازمان های رسمی و غیررسمی وابسته به دانشگاه با هدف استقرار کسب و کارهای نوپای دانش بنیان علم و صنعت و استقرار مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان - به عنوان یک زیرساخت حمایتی از نهادهای کارآفرینی در برج نوآوری و فناوری کیش - از جمله موارد مورد تاکید طرفین برای تسهیل و توازن رابطه بین تحصیل و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بود.

بنا بر گفته دکتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی کیش، در حال حاضر 40 شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش استقرار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

malayro.ir: مالزی: سفر به کشور زیبای مالزی و دیدار از شهرهای توسعه یافته کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13564

به "اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان خاورمیانه تاسیس می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مدرسه کسب و کار نوپای دانش بنیان خاورمیانه تاسیس می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید