اولین کشتی از جده به سمت الحدیده یمن به راه افتاد، گامی صحیح است

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که برای نخستین بار از زمان محاصره بندر الحدیده تا کنون، اولین کشتی کانتینری به صورت مستقیم از جده به سمت الحدیده به راه افتاده است.

اولین کشتی از جده به سمت الحدیده یمن به راه افتاد، گامی صحیح است

وی با انتشار توییتی گفت: از زمان محاصره بندر الحدیده و بمباران آن از سوی ائتلاف آمریکای-سعودی-بریتانیایی-اماراتی و متحدانشان (تا کنون) اولین کشتی کانتینری مستقیماً از جده به سمت الحدیده به راه افتاد. امیدواریم برادران در بخش خصوصی مسؤولیت های خود را بر عهده بگیرند و از طریق بندر الحدیده اقدام به واردات کند زیرا این موضوع منجر به کاهش گرانی و کاهش هزینه زندگی شهروندان می شود.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه توییت خود آورده است: ادامه ورود کالا از طریق بندر الحدیده گامی صحیح در راستای تقویت اعتمادسازی برای رفتن به سمت صلح فراگیر و تاکید عملی است البته اگر استمرار یابد.

الحوثی تاکید کرد: ذهنیت تجاوزگری و محاصره که ثمری ندارد و رنج ملت یمن را در پی دارد باید کنار گذاشته شود. از الان به بعد دیگر منطقی نیست که عربستان مانند گذشته توجیهی برای ممنوعیت کشتی هایی که از بنادرش می آیند، پیدا کند یا اینکه آنها را مجبور به عبور از جیبوتی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54335

به "اولین کشتی از جده به سمت الحدیده یمن به راه افتاد، گامی صحیح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کشتی از جده به سمت الحدیده یمن به راه افتاد، گامی صحیح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید